ספטמבר 2019 - Business Traveller Israel
שינויים בהרגלי הצריכה לצעדים הירוקים השונים יש גם משמעות כלכלית כמובן. עפ"י הערכות - שליש מהמזון בעולם חברו IHG מתבזבז. אקור ו- , חברה המנטרת את Winnow ל- בזבוז המזון - במטרה לצמצם את בזבוז המזון במלונותיהן. מארק זורנס, המייסד השותף אומר: "ההיקף של Winnow של התופעה הוא עצום. ע"י השימוש בשיטת המעקב שלנו עסקים יכולים להתעמת באופן מידי עם בזבוז המזון". כך, אחד ממלונות אקור בתאילנד, שאימץ את שיטת המדידה , צמצם 2015- של החברה ב 50%- את בזבוז המזון שלו ב חודשים. אבל לא רק 4 בתוך ניטור הבזבוז מסייע בתחום זה - סקנדיק עובדת עם ארגונים שונים המאפשרים לה למכור את המזון שנותר במחצית ממחיר העלות שלהם. בשנה שעברה מנות שלא 125,000 חסכה הרשת נמכרו. בנוסף, משתמשים ברשת בשאריות מאפים על מנת להכין קינוחים שונים, ומייצרים ריבות מקליפות התפוזים המשמשים להכנת מיץ. היעד של האו"ם הוא צמצום .2030 עד 50%- בזבוז המזון ב אין ספק כי המשך הפעילות של רשתות המלונות הגדולות בתחום תתרום לכך, כמו גם צעדים נוספים בהם הן נוקטות בתחום הקיימות. בינתיים, גם אנחנו כצרכנים יכולים לנקוט בצעדי קטנים אבל משמעותיים. כללי לדבוק במוטו - "קטן זה יפה". חדרים קטנים ומעט מסעדות, מובילים לצריכת אנרגיה קטנה יותר, וצמצום בזבוז המזון. אם ניקח לדוגמה נכסים 4,800 את רשת אקור, לה בטווחי תקציב שונים - במונחים של בזבוז מזון, נכסי היוקרה מיליון טונות 47 שלה מייצרים מיליון טונות 17 בשנה, לעומת שמייצרים הנכסים המיועדים לנופשים בתקציב נמוך יותר. בד"כ, כשיוצאים לחופשה מתנתקים גם מהמחשבות הקשורות לשמירה על הסביבה: האורות והמזגן נשארים דולקים לאורך כל היום, אנחנו מבקשים מגבות חדשות מדי יום, כמו גם את בקבוקי הפלסטיק הקטנים המכילים שמפו וסבון. גם בתחום זה ניתן לעשות שינוי. Hotel המלון הידידותי לסביבה בקייפטאון, מתגמל Verde - Verdinos אורחים "ירוקים" ב- יכולים Verdinos מטבע הבית. ה- לשמש את האורחים בעת סגירת החשבון, בבר המלון או כתרומה למטרות חברתיות שונות. (קבוצת IHG קבוצת אינטרקונטיננטל), מאפשרת ללקוחות השוהים מעל שני לילות לבחור בשהייה ירוקה. כך, למשל, יכולים האורחים לוותר על שירותי ניקיון ולקבל בתמורה נקודות המתווספות לתכנית הנאמנות שהיא מפעילה. גם אקור יצרה שיטה המאפשרת ללקוחות לקבל נקודות לתכנית הנאמנות שלהם, אם הם מאמצים התנהגות ירוקה, כפי שמגדירה אותה הרשת. אבל לא בכל העולם סומכים על המלונות עצמם ועל הנופשים שייקחו חלק פעיל בשמירה על הסביבה, ופועלים בדרכים אקטיביות יותר. כך Shanghai Municipal הודיעה Administration of Culture כי החל מחודש and Tourism יולי השנה תטיל קנסות של עד דולר על מלונות שיציידו 725 מראש חדרים במוצרים חד- פעמיים כמו מברשות שיניים, פצירות וספוגים למקלחת. הקבלה במלונות תוכל לספק מוצרים אלו אם תתבקש על ידי הלקוח, אבל מתבקשת שלא לעשות זאת באופן גורף ומראש. רשתות מלונות זקוקות לנאמנות של הלקוחות, ולכן ללקוחות יש כוח רב בשינוי התפיסה הסביבתית. עפ"י האתר המוביל , הרבה יותר לקוחות booking משנה שעברה) 55% (עלייה של רוצים לעשות בחירות אקולוגיות בכל הקשור לחופשות שלהם. לדברי גלוריה פלוקסה, סגנית נשיא ואחראית תחום הקיימות , "לקוחות לא Iberostar ב- מזלזלים בחשיבות הצעדים הקטנים. בין אם זה שימוש בבקבוקי מים הניתנים לשימוש חוזר, עדכון האורחים בצעדים ירוקים שונים בהם הם יכולים לקחת חלק (ניקוי חופים, לדוגמה), או לעודד אותם לבחור בדגים שניצודו בדיג אחראי בלבד בעת אכילה במסעדת המלון. צעדים אלו לא פוגעים בחוויית האירוח שלהם, אלא מעשירים אותה". פלסטיק חד-פעמי הוא נושא שמלונות ולקוחות מייחסים לו חשיבות רבה. לדברי אמה וורמה, סגנית נשיא להשפעה חברתית ואחריות גלובלית באירופה ברשת מריוט, כתוצאה מהמודעות הגוברת לנושא בקרב לקוחותיה, הרשת תפסיק להשתמש בקשים ומערבבים מפלסטיק. מדובר במיליארד מיליון מערבבים 250- קשים וכ הודיעה IHG מדי שנה. גם כי תצמצם שימוש בקשים חד-פעמיים (הרשת משתמשת מיליון מהם בשנה), והיא 50- בכ החלה בתהליך שמטרתו החלפת השטיחים במלונותיה לכאלו העשויים מחומרים ממוחזרים. 80%- , כרשת ש Iberostar מנכסיה ממוקמים ליד חופי ים, מקדמת את השמירה עליהם במגוון דרכים הכוללים צעדים לצמצום השימוש בפלסטיק ועידוד מדיניות דיג אחראי. הרשת כבר החליפה את כל מוצרי הפלסטיק החד-פעמי בכל מלונותיה בספרד, ומתכוונת 40 להרחיב את זה לשאר מלונותיה, בכפוף למגבלות רגולטוריות, עד .2020 סוף עובדים – שגרירים של רצון טוב כשם שלקוחות יכולים להפעיל לחץ על רשתות, כך חשובה גם מעורבות אנשי הצוות. כפי שפלוקסה אומרת: "אם העובדים לא מבינים את החשיבות של הצעדים בהם אנו נוקטים, הם לא יוכלו להעביר את המסר הלאה ללקוחות". לכן, מדריכים את Iberostar ב- העובדים לגבי דיג אחראי וצריכה נבונה של פירות ים. רשתות נוספות מפעילות יוזמות חדשניות על מנת לגייס את עובדיהן למהלכים שונים המקדמים שמירה על הסביבה. ) Scandic רשת המלונות סקנדיק ( מערבת את העובדים ביוזמות .1993- הקיימות שלה כבר מ עובדי הרשת הם אלו שהגו את הרעיון לעודד לקוחות לתלות את המגבות שלהם כסימן לכך שלא צריך להחליף אותן - דבר שהפך לסטנדרט במלונות רבים ברחבי העולם. ונסה בוטני, סגנית נשיא לקיימות של הרשת, מספרת כי בשנה שעברה נערך האקתון בנושא קיימות שכלל מעובדי החברה, שהניב 18,000 רעיונות. הרעיון המנצח, 400 שיופעל כפיילוט במלונות הרשת בנורבגיה, נקרא "סגור את הברז" והוא מזכיר ללקוחות לסגור את הברז כשהם מצחצחים, ובכך מיליון 200 להוביל לחיסכון של ליטר בשנה. 22 2019 ספטמבר כ ו כ ב י ם 5 י ר ו ק
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3