ספטמבר 2019 - Business Traveller Israel

123rf.com צילום: ע ד לא מכבר, סוגיית זיהום האוקיינוסים והימים לא העלתה קצף מעל פני המים. הם ענקיים – מפני כדור הארץ) ועמוקים 70% (מכסים עד שאיש לא העלה על דעתו שגם אותם אפשר לזהם. אבל הררי הפלסטיק שהתגבשו על קרקעית הימים וזיהום הדלק במפרץ מקסיקו, הציפו באחרונה את האסון המתרחש לנגד עינינו. לאניות הקרוז השטות בין נמלים אטרקטיביים, יש תרומה משלהן לזיהום הים: מנועיהן מזהמים, כלים חד-פעמיים, שנעשה בהם שימוש תכוף, מושלכים לים. הסכנה אך מתעצמת עם הגידול המשמעותי במספר אניות הקרוז והביקוש הגובר לשיט מיליון איש צפויים לבלות השנה 30 . נופש ספינות קרוז. עתה, 400- על סיפוניהן של כ עם הגידול במודעות לאיכות הסביבה, לא נותרה לחברות הקרוז ברירה אלא לנקוט במהלכים שיציבו אותן בצד הנכון של המאבק בזיהום הסביבתי. חברות הספנות המשיטות נופשים מודעות לנזק שגורמים כלי הפלסטיק החד- פעמיים לסביבה. חברת וירג'ין-וויאג'ס- חברות טיולי הקרוז החדשה שמקים היזם והמיליארד הבריטי, ריצ'רד ברנסון- בהצהרה כי 2018 ליוותה את הודעתה בקיץ בכוונתה לדאוג לאיכות הסביבה. החברה הכריזה כי מהרגע הראשון של פעילותה היא לא תעשה כל שימוש בחומרי אריזה וכלים חד-פעמיים מפלסטיק כדי להגן על איכות מימי הים והאוקיינוס. בעוד וירג'ין יוצאת בהכרזות, החברה , המתמחה Hurtigruten הנורווגית במשטים לפיורדים, ליוותה את דבריה במעשים. החל ממחצית השנה שעברה נאסר השימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים "שאינם נחוצים" על סיפון ספינותיה. השלל כולל קשים, כוסות ומכסיהן וגם אריזות ושקיות העשויים פלסטיק. וירג'ין והרטיגרוטן אינן היחידות הנוטלות חלק במגמה ההולכת ומתרחבת בקרב חברות המשיטות ציי אניות קרוז. חברות נוספות שפועלות בתחום ערות לסוגיית איכות הסביבה ולזיהום שיוצרים הכלים החד-פעמיים מפלסטיק. חלקן כבר נקטו צעדים ואחרות הודיעו שיעשו כן. ) יחד עם חברות אחיות NCL נורווג'יאן ( שלה, אוסרת את השימוש בקשי פלסטיק לא רק על אניותיה אלא גם באתרי הנופש שלה לחופי האיים בים הקריבי. המפליגים באניות קרניבל-קרוז-ליין יקבלו את משקאותיהם ללא קשי פלסטיק והללו יינתנו רק אם הלקוחות יבקשו זאת. שאסרה בסוף השנה שחלפה על MSC שימוש בקשי פלסטיק, הודיעה שמטרתה היא לסלק את כל הפלסטיק החד-פעמי מעל לסיפוני האניות. גם סלבריטי-קרוז ורויאל-קריביאן הודיעו על כוונתן שלא לעשות שימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק. תאריכי יעד של ממש לא נקבעו. אמצעי נוסף להגנת הסביבה שנוקטות חברות הקרוז הוא הכנסתן לשרות של אניות שמנועיהן יזהמו פחות את האוויר ואת המים. באוגוסט 21- בטקס השקה מפואר שנערך ב בפפנבורג Meyer Werft במספנת 2018 , AIDAnova שבגרמניה, הושקה הספינה שהיא הראשונה באניות הקרוז שתונע באמצעות גז נוזלי הנחשב לחדשני ולידידותי לסביבה. תאגיד קרניבל, שהוא הבעלים של אניות המונעות בגז נוזלי. 7 , הזמין AIDA בשוק הגרמני שטה AIDA המתחרה של דווחו מספנות 2018 באותו כיוון. כבר ביולי - TUI שבאיטליה כי יספקו ל- Fincantieri קרוז, שתי אניות המונעות במנוע גז נוזלי. מנוע נקי יותר ממנוע הגז הנוזלי הוא זה המונע בחשמל, אולם מנועי החשמל אינם מתאימים לספינות הענק. חברת הקרוז ,) Hurtigruten הנורווגית הרטיגרוטן ( שהוזכרה למעלה, משיטה ספינות קטנות השיקה 2019 נוסעים. ביוני 530 יותר, עד החברה את אניית התגלית רונלד אמודסן, שהיא ספינת הקרוז הראשונה בתבל המונעת באמצעות סוללות היברידיות. בסך הכל החברה הזמינה במספנה המקומית שלוש ספינות היברידיות, Kleven Verft שיוכלו לשוט במים הקפואים של האוקינוס הארקטי. מיליון $ 20- זיהמה ונקנסה ב בעוד הצעדים הללו הם יוזמות עצמאיות להקטנתו של זיהום מי הימים, השלכתה של פסולת לים היא עבירה ולפעמים גם נתפסים. רק לפני חודשיים, בראשית יוני, הודה המנהל העסקי של חברת הקרוז קרניבל בבית משפט פדרלי בפלורידה באשמה של אחריות לזיהום הים והחברה מיליון דולר. קרניבל הודתה 20- נקנסה ב בהטמנת פסולת פלסטיק בים הקריבי ליד חופי בהאמה וכן בהצגת רישומים כוזבים. מנהלה אמר בבית המשפט "אני כאן כדי לתקן זאת". מאבק בסגנון אחר להגנה על הסביבה, מתנהל בין חברות הענק לערי נמל שהן יעדי תיירות מבוקשים. באמסטרדם מטילים אירו על כל נוסע היורד אל רציפי 8 מס של את 5,000- העיר ובדוברובניק הגבילו ל מספר המבקרים ביום. אולם מוקד המאבק הוא עתה בוונציה, שעוד קודם לכן החלה לגבות אגרה מכל תייר הבא לראות את עיר התעלות. שבה נגחה 2.6.19- תאונה חריגה שארעה ב -אופרה את הרציף MSC אניית הנופש והתנגשה בירכתיה של ספינת, תיור הציפה שוב את דרישתם של בני ונציה לאסור את עגינתן אניות הקרוז הגדולות ליד הרציפים הקרובים למרכז ההיסטורי שלה. הממשלה האיטלקית אינה נחושה במהלכיה ובחלוף שלושה שבועות איבד ראש עיריית ונציה את אמונו. הוא פנה לארגון התרבות העולמי אונסקו בבקשה להכניס את עירו לרשימה השחורה של הארגון.  פתרון קונסטרוקטיבי יותר להגנה על הסביבה הוצע בידי ממשלת צרפת: ההצעה מבקשת להגביל את מהירותן של האניות מיילים 16- השטות בימים ובאוקיינוסים ל ק"מ) בשעה, בעוד מהירות השיט 30( ימיים 22- ל 15 הממוצעת של אניות הקרוז היא בין   ק"מ לשעה). 41.7- ל 28- מיילים ימיים (בין כ תהיה זאת גם תרומה לבטיחות. 27 2019 ספטמבר

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3