מגזין פספורט - גיליון 668

חודשים חלפו מאז התמנה גונן אוסישקין לאחד התפקידים 9 הבכירים והחשובים בחברת אל על: סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים. תפקיד, ממנו זינק דוד מימון אל כס המנכ"לות ותחתיו עובדים בארץ ובנציגויות השונות של החברה מעבר 750 כפופים לים. בראיון אוסישקין מסכם את חודשי "ההיריון" – בסופם נולד בין היתר הדרימליינר הראשון של החברה – כתקופה המאתגרת ביותר שנים. "זאת תקופה קשה יותר 13 מאז החל לעבוד באל על לפני משתיארתי לעצמי. תקופה עם הכי הרבה עשייה שנתקלתי בה עד היום בחברה. בין אם, במהלכים שיווקיים המלווים את קליטת מטוסי הדרימליינר, פתיחת נתיב ארוך טווח למיאמי והתמודדות עם שמיים פתוחים בהיקפים שלא היו עד היום; ובין אם, במאמץ ליישב את חילוקי הדעות בין טייסי והנהלת החברה. כל זה, לצד עשייה רבה נוספת מאחורי הקלעים. אני לא יכול לפרט את כל העשייה המטורפת שנעשית פה". בחיל האוויר וקרוב רחוק מאוד של מנחם F -16 אוסישקין, טייס 2004 אוסישקין מראשי הציונות, החל את עבודתו באל על בשנת . לאחר מכן, כיהן במשך כעשור בשורה 747-400 כקצין ראשון בצי של תפקידי ניהול שונים: ראש אגף תכנון מסחרי, ראש אגף לו"ז ומערכות הפצה, ראש אגף ניהול הכנסות וממונה על האסטרטגיה, תכנון וארגון (תוא"ר) באל על. "את כל תפקידיו בחברה ביצע גונן בהצלחה רבה ואני משוכנע שהניסיון הרב שהוא מביא עמו לתפקיד, יאפשר לו להתמודד בהצלחה עם האתגרים העומדים לפתחינו", כך צוטט מימון בהודעת המינוי של גונן לתפקיד הנוכחי. ואחד האתגרים היא ריענון צי המטוסים רחבי הגוף הישנים של אל על בדרימליינרים החדישים. עסקת הדרימליינרים הגדולה של אל על תוקשרה כמעט מכל זווית אפשרית. ובכל זאת, מה אתה יכול לחדש לנו על מאחורי הקלעים של העסקה הגדולה בתולדות החברה? יצאנו לקמפיין מסחרי מול שתי יצרניות המטוסים: 2015 "בפברואר בואינג ואיירבס. קמפיין שנמשך עד חודש אוגוסט עם בחירתה של בואינג. הלכנו עם בואינג כי המחיר שהציעה על העסקה הכוללת היה זול יותר וגם כי קל ונוח לנו יותר, כחברה עם צי מטוסי בואינג, להישאר עם בואינג. אבל היה עוד שיקול שהכריע את הכף לטובת בואינג. לא בכל עסקה, נשיא בואינג מעורב באופן אישי, ואנחנו רצינו שתהיה מעורבות אישית. עבדנו על זה, וכך היה. כנ"ל לגבי חברות הליסינג איתן אנחנו מממשים את העסקה. גם שם הצלחנו להגיע למצב שהיחס אלינו יהיה כמו היחס שמקבלות חברות התעופה הגדולות בעולם. זה לא עניין של מה בכך לקבל יחס אישי של הבכירים". כמה זמן אל על שקדה על הכנת התכנית העסקית לרכישת הדרימליינרים? "כל הפרויקט הזה החל עם כניסתו של דוד מימון לתפקיד . הוא הטיל על צוותי העבודה של החברה להכין 2014 בפברואר את התכנית של החברה לעשור הבא. נושא החלפת מטוסי רחבי מההשקעות בתכנית 90% הגוף, היה בלב התכנית העסקית. מעל נבעו מהחלפת המטוסים ורכישת מטוסים חדשים. לקח לנו בערך חודשים להכין את התכנית בשיתוף דירקטוריון החברה ובעלי 8 המניות". אתה חושב שהדרימליינרים יצליחו לחולל את המהפכה שאל על כל כך זקוקה לה על רקע התחרות הגוברת? "אין ספק שבעזרת הטכנולוגיה הכי מתקדמת בשוק, שאין טוב ממנה, סידור המושבים, מערכות הבידור, אינטרנט ועוד – נהיה צילומים: סיון פרג׳ 11 » פספורט

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=