מגזין פספורט - גיליון 668

מספר אחת בשוק. אחרי שעשינו את כל זה, נלך עם זה עד הסוף. 1.25- המחויבות הפיננסית היא כל כך גדולה – עסקה בהיקף של כ מיליארד דולר – מחייבת את כל הגורמים בחברה לוודא שהמהלך הזה יהיה מוצלח. אנחנו משקיעים בעתיד, והרבה". מה היה הרגע שהכי ריגש אותך בהגעת מטוס הדרימליינר הראשון לישראל? "הרגע המרגש ביותר עבורי היה כשרקדנו סביב המטוס במעמד קבלתו במפעל בואינג בסיאטל, הורה וריקודים נוספים. האמריקאים בחיים לא ראו דבר כזה. הם אמרו שהם רואים אנשים רוקדים ב-אפטר פארטי. לא ככה. רגע מרגש נוסף כשאלי נרי, שהטיס את המטוס לישראל, פתח את החלון ונופף בדגלי ישראל אחרי הנחיתה בנתב"ג". (את טיסת הבכורה לישראל ביצעו לצד קברניט אלי נרי גם קברניט רועי בנימיני וקצין ראשון אריאל להב. ס.פ.ז) היו מחיאות כפיים בנחיתה? "היו". ומה עם לצאת לחופשה, עכשיו שהמטוס הראשון כבר כאן? "הייתי בדרך לטיול גלישה בפנמה, וביטלו לי. הייתי צריך לחזור לעבודה. אני חובב גלישה. בדרך כלל גולש בתל אביב". "כושר ההישרדות של אל על תלוי ביכולת של העובדים וההנהלה לדבר" עד כמה קשה התחרות מול חברות הלואו קוסט שצוברות כאן תאוצה? "אל על היא חברה עם רשת נתיבים מאוזנת בין טיסות ארוכות וקצרות. הסיפור של הלואו קוסט עוד לא הגיע לטיסות הארוכות. אני לא רוצה להתנבא ולומר שזה לא יקרה ולא יגיע לישראל. . כך או כך, אל על up בזירה האירופית, התחרות מקבלת מענה עם תצטרך להתמודד ולתת מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות. אין ספק, שניתן מענה לרגישות של הצרכן בנושא המחיר. נצטרך לתת את המחיר הנכון לצרכן הישראלי, אחרת נהיה עם מטוסים ריקים". כבכיר בהנהלת אל על, איך אתה רואה את מאבק הטייסים? "לא יכול להיות קרע לאורך זמן בין עובדי החברה לבין ההנהלה ובעלי המניות. אני חושב, שהשינויים שהחברה עברה מאז הופרטה ושינוי הסביבה העסקית בה היא פועלת, תביא בסופו של דבר לכך שכל אחד יפעל לטובת האינטרסים של החברה. כושר ההישרדות של אל על תלוי ביכולת של העובדים וההנהלה לדבר. לכיוון של הליכה משותף. בדרך יכולים להיות מאבקים". היכן עומד היום המו"מ עם הטייסים? "באל על יש הסכם קיבוצי. במסגרת ההסכם, החברה יכולה לנהל מו"מ על התייעלות עם כל המגזרים. באחרונה חתמנו עם ועד עובדי התחזוקה בחברה מצד אחד על התייעלות ומצד שני על תנאי שכר. אני מאמין שגם עם הטייסים נמצא פתרון. כולם מבינים שבסביבה העסקית בה אנחנו פועלים, נצטרך כולנו לעבוד ביחד". מה אתה אוהב יותר: להיות טייס או להיות סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים. איפה יותר מעניין לך? "אני טייס בדימוס. אני אוהב את מה שעשיתי בעבר ואת מה שאני עושה היום. זה שני דברים שונים". האם אתה רואה את עצמך כמנכ"ל הבא של אל על? דוד מימון עשה את הקפיצה מהתפקיד שלך למנכ"לות? "אני משרת את חברת אל על וכרגע אני מאוד שבע רצון מאיפה שאני נמצא. אין לי תכניות מעבר לכך". הסופרת מיכל שלו היא גרושתך. קראת ספרים שלה לפני שיצאו לאור? יעצת לה? "אנחנו בקשר מצוין אבל עניינים אישים אני מעדיף להשאיר בחוץ". "אני רואה בסוכני הנסיעות שותפים" אוסישקין, כמו ירום ודיש, מנהל סניף ישראל של אל על, רואה בסוכני הנסיעות שותפים של החברה. "אל על קיבלה החלטה אסטרטגית מזמן לשתף פעולה עם סוכני הנסיעות. אנחנו רואים בהם שותפים שלנו". יש לך בשורה לבשר לסוכני הנסיעות? "אני סמוך ובטוח ששיתוף הפעולה עם סוכני הנסיעות ימשיך להוות את ליבת העשייה המסחרית של אל על. אנחנו עובדים קשה כל הזמן. ובהזדמנות זו, אני רוצה לברך את הסוכנים ואת לקוחות החברה בברכת שנה טובה". פספורט » 12

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=