מגזין פספורט - גיליון 668

מול בריתות ענק בתעופה העולמית". במהלך השימוע מול הרשות, עלה לדיון המכתב הפנימי, שנשלח לעובדי אל על לפני כשנה, ובו צוין כי החברה בוחנת אפשרות לשוב לטוס לאילת, אך מאז השתנו תכניות החברה. בשימוע מימון עצמו הסביר לאנשי הרשות, שמה שנכתב לפני כשנה, אינו רלוונטי כיום, והבהיר, כי בכל מקרה, אין בכוונת אל על לחדש את הטיסות לעיר הדרומית. גם בישראייר דנים בימים אלה בעתיד החברה נוכח החלטת הממונה המשבשת את כל תכניות החברה. הנהלת אי.די.בי, בראשות בעל הבית, אדוארדו אדלשטיין, תצטרך לקבל החלטות. בפני החברה מספר אופציות. האחת, לערער על ההחלטה יחד עם אל על ולצפות לתוצאה מקווה. השנייה, להמשיך לפעול ולנסות להתמזג עם גוף תיירותי אחר. אפשרות נוספת היא למצוא קרנות או משקיעים, שירכשו את החברה, ולהמשיך לפעול כחברת תעופה, כפי שעשתה בהצלחה בשנים האחרונות על אף כל הקשיים והמגבלות. "אנחנו : אורי סירקיס חסונים, תחרותיים ונולדנו לנצח" לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים דחה בשבוע שעבר את הבקשה למיזוג בין ישראייר לסאן דור, אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שפעל נמרצות בשנתיים האחרונות למען המיזוג, שלח לעובדי ישראייר איגרת עידוד, הבטיח להמשיך בחברה ואף גילה כי ויתר על הצעות קוסמות ברמה האישית. שנים 6- "מאז כניסתי לתפקיד לפני כ גרסתי כי התעופה הישראלית עומדת בפני אתגר עצום במסגרת השמיים הפתוחים. אתגר שלא מומש במלואו עד כה, ויגיע לשיאו בשנתיים הבאות", כתב סירקיס. עוד כתב מנכ"ל ישראייר לעובדים: "לפני שנים רבות הייתי בעמדה דומה בתעשיית הטקסטיל, במפעל יצרני ושיווקי בעל ערכים מוספים מובהקים. כשפחתו חסמי היבוא, המיסים צנחו ושוק הטקסטיל נאלץ להתמודד עם "שמים פתוחים". התעשייה שינתה את פניה באפס זמן. מה מאפיין היום את ענף הטקסטיל? מעט מאד ייצור בשוק המקומי, מעט ייצוא, יצירתיות, אופנה, ערכים מוספים והרבה מסחר". סירקיס הקביל את ההליך לענף התעופה: "התעופה הישראלית יכולה להתבונן על שוק הטקסטיל ולבחור באחת משתי חלופות: להכריז "לי זה לא יקרה", או לבחור בחלופה אמיצה של שילוב ידיים, הורדת חסמי אגו ויצירת גוש תחרותי ואיכותי, שיכול להתמודד באמצעות ציוד חדיש, כוח אדם איכותי ומערכות מסחר מתוחכמות עם התחרות הגוברת. אני מאמין בכל ליבי בחלופה השנייה". "היום קיבלנו תשובה שלילית", ציין סירקיס, אך הבטיח לעובדי ישראייר: "אני מאמין בחזון ופועל למימושו. אני פועל לחיזוקה של החברה והאצת התפתחותה. ויתרתי בעבור החזון על הצעות ואלטרנטיבות קוסמות ברמה האישית. חשוב לי שתדעו, שאני כאן. איתכם. לא נשנה דבר מהתכנית . בכל דרך בה נצעד, 2018 שלנו לשנת היתרון המובהק שלנו הינו שאנחנו יחד! חסונים, גמישים, מאד תחרותיים ו... נולדנו לנצח!". "הממונה קיבל : ארקיע החלטה מתבקשת" בחברת ארקיע לא ישבו בחיבוק ידיים, כאשר ישראייר ואל על תכננו את המיזוג, וניסו למצוא סיבות להביע התנגדות למיזוג. בחברה ביקשו, למשל, לקבל אישור אבטחה, שכידוע מנוהלת ע"י אל על, לטיסות לתאילנד, אך לא קיבלו את האישורים עפ"י בקשתם. אם יאושר המיזוג בין אל על וישראייר, טענו בארקיע, המצב עלול להחמיר, והציעו הפרטת כל שירותי האבטחה בחו"ל כדי לא להיות תלויים בחסדים של אל על. לאחר החלטת הרשות לדחות את המיזוג בין אל על לישראייר פרסמה החברה את ההודעה הבאה: "ארקיע סבורה כי מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים קיבל החלטה מתבקשת, שכן מיזוג בין אל על לישראייר היה פוגע באופן חמור בציבור הישראלי ובענפי התעופה והתיירות. ההחלטה גם מבהירה, שהמצב בו שירותי אבטחת תעופה בחו"ל ניתנים באופן בלעדי על ידי אל על הוא בלתי ראוי, ויש לפעול לשינויו בהקדם האפשרי". אורי סירקיס 7 » פספורט

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=