פספורט חוגג גיליון 700

ח ברת התעופה הפולנית, לוט איירליינס, רשמה זינוק מרשים במספר הנוסעים הישראלים בשנה האחרונה. על פי דו"ח רשות שדות התעופה, תנועת הנוסעים שלה גדלה 2018 בשנת נוסעים לעומת 290,394 ועמדה על 50.5%- בכ . גידול של קרוב 2107 נוסעים בשנת 192,864 נוסעים בשנה הנחשב לגידול 100,000- ל יוצא דופן. גם בארבעת החודשים הראשונים מספר הנוסעים שלה בנתב"ג עלה 2019 של נוסעים 91,198 לעומת 91,628- והסתכם ב .0.5%- בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ אבי שוורץ, איש התעופה הוותיק, העומד בראש הצוות המשווק את פעילות החברה בישראל, מספר בראיון לפספורט על היתרונות של לוט, על תוכניות ומטרות החברה, על הקשר עם סוכני הנסיעות, על התחרות הגוברת בקו לארה"ב ועל הקשר עם אפרים פורטיס, יו"ר ובעלי אופן סקיי, נציגת לוט איירליינס בישראל. מה היתרונות של לוט על פני חברות אחרות? איך אתה משווק את טיסות החברה? "ללוט צי מטוסים צעיר, לוח זמנים נוח ביותר עם זמני המתנה של פחות משעתיים בוורשה לטיסות הקישור. שדה התעופה בוורשה נוח מאד למעבר ואינו דורש הליכות ארוכות. מחלקות היוקרה של לוט ברמה גבוהה יותר מרוב החברות הטסות מהארץ. לדוגמא, המרחק בין המושבים אצלנו מטר בעוד שבמרבית 2 במחלקת עסקים מטר. לוט גם חברה 1.2 החברות המרחק הוא ומקנה נקודות והטבות Star Alliance בברית לחברים במועדון". איך הקשר שלכם עם סוכני הנסיעות? "אנחנו בקשר עם כל סוכני הנסיעות בארץ ."5% ומעניקים להם עמלת יאט"א של איך אתה גורם להם למכור את טיסות החברה? "מה שמוכר את לוט, עפ"י סדר החשיבות: לוח זמנים עדיף, מחיר תחרותי, שירות טוב וחברות במועדון". האם אתה עדיין נתקל בסטיגמה, שלוט היא חברה שטסה לפולין, בעיקר למצעד החיים ולביקור במחנות הריכוז? "השנה, לאחר שהסתבר לקהל, שיש לנו מוצר טוב ומחיר טוב לארה"ב, לקנדה, לטוקיו ולעוד עשרות יעדים, אנו רואים שינוי משמעותי בהיקף ההזמנות גם ליעדים שמעבר לוורשה". כיצד מתחלק תמהיל הנוסעים שלכם, בין אלה שטסים רק לפולין לבין אלה שממשיכים בטיסות ההמשך? מהנוסעים שלנו טסים 25% "כיום ליעדים מעבר לוורשה. המספר נמצא בעלייה מתמדת והוא חסום בגלל המחסור במושבים לוורשה עקב הביקוש הגבוה. סביר שבעתיד נוסיף טיסות לוורשה בכדי לפתור בעיה זו". התחרות על הקווים, בעיקר לטיסות המשך לארה"ב, הולכת וגוברת. וירג'ין אטלנטיק נכנסת, בריטיש משדרגת את מחלקת העסקים בטיסות לישראל. איך אתם מתכוונים להתמודד? "כפי שציינתי, לוח הזמנים שלנו לארה"ב כולל שתי טיסות ביום לניו יורק, וכן טיסה יומית ללוס אנג'לס, שיקגו, מיאמי וטורונטו. המחיר שלנו מאד תחרותי ולא תהיה לנו בעיית מחיר לאור עלות הייצור הזולה של החברה". מה מעמדה של לוט בשוק התעופה התחרותי באירופה? "לחברת לוט טיסות למגוון יעדים מעבר יעדים לארה"ב, 6- לפולין, בנוסף ל כפי שפירטתי, גם למזרח הרחוק ועוד. החברה נחשבת לחברה עם קצב הגידול הגבוה באירופה, ומוסיפה באופן קבוע יעדים חדשים כמעט כל חודש". טסת בלא מעט חברות תעופה. כיצד עומדת לוט במדדי תעופה בינלאומיים? "לוט ברמת איכות בינלאומית ועומדת בכבוד בתחרות מול כל חברה אירופית, ואת זה אני שומע גם מהנוסעים שלנו". עברת מגוון תפקידים בענף התעופה. כיצד השתלבת בלוט? "כל חברות התעופה דומות בהתנהלות שלהן עם אותן בעיות. מה שיפה בלוט, זה שהם מוכנים להסתגל ולהשתנות מהר לאור המציאות ודרישות השוק". איך אתה רואה את עולם התעופה של היום לעומת העבר? "התחרות מתעצמת במהירות, המחיר לנוסע בירידה מתמדת, האינפורמציה נמצאת בכל מקום, ההזמנות עוברות לאינטרנט. בעוד כמה שנים הכל יהיה בטלפון הנייד, ואולי גם המטוסים יעברו לטכנולוגיית תעופה שונה". איך היחסים שלך עם אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי? נראה שהוא נותן לך חופש פעולה וסומך עליך "אפרים מקנה לעובדים אצלו הרגשה של משפחה אחת. בשיחות בין העובדים שומעים רק מחמאות על העבודה באופן סקיי ואת זה רואים בעובדה, שהעובדים נשארים בחברה שנים רבות, בעוד שבענף המעבר בין החברות די גבוה". צילומים: חן גלילי אבי שוורץ ואפרים פורטיס 19 » פספורט

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3