פספורט ראש השנה תשפ"א
ב זמן שמטוסי נוסעים דוממו מנועים, מטוסי המטען נתנו עבודה. טונות של ביצים ומטושים, מסכות וחליפות מגן ושאר "להיטי" קורונה, נחתו במסוף המטענים בנתב"ג. "ייצוא וייבוא מטענים בדרך האוויר עבדו חזק עד השבוע השלישי של חודש מארס. כשהשמיים נסגרו, חלה ירידה משמעותית. היצוא לאירופה ובעיקר לארה"ב נחתך וגם ביבוא התחלנו לראות פחות מטען מסחרי שמגיע, ואז מהפך. משרד הביטחון, קופות ובתי החולים שחיפשו ציוד רפואי, נזקקו לשירותי מטען ומאז, לרגע לא עצרנו את הפעילות שלנו", אומר אורון טאוסיג, מנהל מסוף ממן מטענים בנתב"ג בראיון לפספורט. האם פרקתם מטענים שהגיעו במהלך הקורונה ממקומות חדשים ולא שגרתיים? "מטענים הגיעו מכל מיני קצוות שפחות הכרנו בעבר, אבל בעיקר מסין". אלף קרטונים 12 "לפרוק מטען של ממטוס נוסעים, זה מאתגר" למרות הביקושים למטושים, מגפת הקורונה פגעה גם בענף המטענים בדרך האוויר. אורון טאוסיג, מנהל מסוף ממן מטענים בנתב"ג בראיון לפספורט: "העולם עדיין לא חזר לעצמו ולכן תמשיך להיות ירידה בפעילות אבל ספיר פרץ זילברמן | " התאמנו את עצמנו לעולם שהשתנה ואין לי ספק שננצח אני מניחה שלפרוק סחורה ממטוסים שמגיעים מסין בימים בהם דובר שהנגיף עובר דרך משטחים, לא תרם לכם "עבדנו עם חשש גדול. בהתחלה העובדים שלנו היו ממוגנים לגמרי. בהמשך ראינו מה קורה בסין, איפה ממגנים ואיפה לא ממגנים ובהתאם ציידנו את העובדים. תוך כדי תנועה לימדנו את עצמנו איך להתנהל בתוך האירוע הזה". ממן מטענים שבשליטת קבוצת תעבורה רשמה במחצית הראשונה של השנה לעומת 5.4% ירידה בהכנסות של המחצית אשתקד. איך אתה רואה את המשך השנה? "תמשיך להיות ירידה בהכנסות כי העולם עדיין לא חזר לעצמו. בסופו של יום, עולם המטענים ניזון מהפעילות העולמית. המגמה הזו תמשיך לדעתי כל עוד השווקים העולמיים לא יחזרו לפעילות לצד שער דולר נמוך שפוגע ביצואנים". איך אתם מתמודדים עם זה, יש תכניות? "יש תכנית עסקית סדורה רב-שנתית שהותאמה ועודכנה למצב. מה ואיך? את זה נשמור לעצמנו". האם הוצאתם עובדים לחל"ת או פיטרתם? "המשאב האנושי בחברה הוא קריטי. הוא הבסיס לקיום ותפעול החברה, לכן אנחנו לאממהרים לפטר עובדים. 400- עובדים. בממן מטענים מועסקים כ כיום רק בודדים שוהים בחל"ת. יש מחלקות שהפעילות בהן ירדה לאפס במהלך הקורונה ויש כוונה להסב לחלק מהעובדים לתפקידים נוספים, למשל למרכז המיון החדש שלנו בנתב"ג. הפעילות במיון הולכת וגדלה והחלטנו להסב עובדים מג'נרל קרגו, שם הפעילות ירדה". האם אתם מקפידים לעבוד בקפסולות? "מסוף מארס התחלנו לעבוד בשיטת הקפסולות. בודדנו משמרות. עשרות עובדים בכל קפסולה בהתאם להגעה/יציאה של הטיסות השונות. משמרת שנכנסת לא פוגשת משמרת שיוצאת. פספורט 38
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3