פספורט ראש השנה תשפ"א
. וגם בתוך המסוף בודדנו 24/7 המסוף פועל פעילויות. כל זה כדי להפחית סיכון הדבקה בקורונה. כל העובדים בכניסה למסוף חייבים לעטות מסכה". השקתם מרכז מיון בהשקעה 2019 בנובמבר מיליון שקל. עד כמה זה נוק-אאוט 10- של כ לדואר ישראל? "מרכז המיון הממוכן שיפר לאין שיעור את עולם המיון להפצה. היכולת שלנו הגיעה לכך שמטוסים לפנות בוקר, 4 שלמים שמגיעים עם מטען בשעה בבוקר המטען כבר היה מוכן להפצה. 8 בשעה שלנו IT- רכשנו מכונת מיון ובשילוב מחלקת ה פיתחנו ממשקים ייחודיים שעובדים אל מול צרכי הלקוחות. יבואני אי קומרס מצד אחד ומהצד השני חברות הפצה ללקוח הסופי. פיתחנו ממשקים ייחודיים גם מול המכס. אז כן, נותנים נוק-אאוט לדואר". ישראייר נכנסה לתחום המטענים ואל על הגבירה את המעורבות שלה בתחום. עד כמה הרווחתם מזה? "ישראייר היא אחת מחברות התעופה שקיבלה שירותים מממן וגם אל על. אי אפשר להכניס או להוציא מטען ממטוס ככה סתם אלא דרך אחד ממסופי המטענים. ישראייר ואל על בין לקוחותינו לצד חברותתעופה כמו יונייטד, אייר קנדה, בריטיש ועוד". ups , איירווייס, איבריה, אייר אירופה באחוזים, כמה מהמטען המגיע כיום לישראל מגיע במטוסי מטען ייעודיים וכמה במטוסי נוסעים? "המאסה הקריטית של המטענים מגיעה היום לישראל באמצעות מטוסי מטען ייעודיים ובאמצעות מטוסי נוסעים שהפכו למטוסי מטען. מעט מהמטען מגיע במטוסי נוסעים שמגיעים הנה עם נוסעים". עד כמה זה סיפור מורכב להעמיס ולפרוק סחורה ממטוס נוסעים, עם דגש על סיפון נוסעים? "בהתחלה פרקנו ידנית אלפי קרטונים, זה מאתגר. התחלנו לקבל מטוסים עם אלפי אלף קרטונים שזה הרבה יותר 12 : חבילות ממה שהיינו רגילים. במספר החבילות עלינו בפי שתיים מהרגיל ומצד שני ירדנו בטונג' כי החבילות הכילו ציוד, בעיקר רפואי, קל משקל. בהמשך, פיתחנו אמצעי פריקה, מעין מעלון מיוחד להרמת והורדת מטענים מסיפון הנוסעים, דומה לזה שמוריד/מעלה נכים למטוס. במקביל, הצוות הטכני שלנו בשילוב התפעול, פיתחו מסוע עם גלגיליות לשינוע סחורה בתוך הסיפון כדי לייעל את השינוע. זה אירוע תעופתי מורכב כי לא באים וזורקים סתם חבילות במטוס. צריך לשמור על איזון ומשקל וצריך לתכנן מראש ולאבטח בצורה נכונה את הקרטונים האלה עם רצועות ורשתות. העבודה הרבה יותר מורכבת אבל היא נעשתה". מהו הקושי הגדול ביותר שזימנה לכם מגפת הקורונה? "לשמור על הגורם האנושי - לשמור על מקום עבודתם ועל בריאותם. קושי נוסף הוא הגורם המקצועי – להתאים את עצמנו לעולם שהשתנה והתאמנו את עצמנו. אין לי ספק שננצח". צילומים: באדיבות ממן מטענים פספורט 39
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3