פספורט 675 - עצמאות 70 ומוסף משפחות

ה וא נחשב מומחה בענף טיולי המשפחות, ובנוסף לתפקידו בחברה הוא משמש גם כמדריך בפועל. עפר כהן, מנהל השיווק והמכירות של קבוצת מגה, מקפיד לצאת בכל שנה למספר טיולים של החברה, וכך הוא מכיר היטב את 'השטח' הלכה למעשה ולא רק בתיאוריה. בראיון מיוחד כהן מדבר על השינויים בענף, המגמות, היעדים, משך הטיולים, ממליץ על טיפים ומספר על התכניות של מגה לקראת העונה. אילו שינויים עברו טיולי המשפחות בשנים האחרונות? "מטיילי המשפחות יודעים יותר ורוצים ליהנות מזמן איכות משפחתי בחו"ל, והם מגלים את היתרונות של טיול משפחתי מאורגן. יותר משפחות יוצאות היום לטיולים מארגנים, נהנות מהנוחות ומההספק המרבי, מבינות את היתרון של ה'ראש השקט', כשמישהו אחר מתכנן ומבצע". מה מאפיין את היוצאים לטיולי משפחות? "כיום מעדיפים טיולים קצרים יותר, והמגמה של טיול ארוך של ימים, אותם אנחנו 5- ו 7 שבועיים מתחלפת לטיולים קצרים של מפעילים בהצלחה זו השנה השלישית. יש משפחות שיוצאות לשני טיולים בשנה ליעדים שונים. המחירים נוחים וברי השגה, והטיולים מבוצעים ללא סיורי בחירה". הטיולים המסורתיים היו לבלגיה, הולנד, צרפת ואנגליה. האם גם בכך חל שינוי? "המבוקשים ביותר הם עדיין מסלולים אלה, והם אף מספקים את הנוחות הדתית, למשל, בשל הקהילה היהודית הגדולה שבאנטוורפן, המשמשת עוגן לשבת. יעדים אחרים לשומרי המסורת הם היער השחור וצפון איטליה. רבים מעדיפים את טיולי החמישיות, מיום ראשון עד חמישי, ההתארגנות לקראת שבת בחו"ל נחסכת, וגם מחיר הטיול זול משמעותית". מה ההרכב של היוצאים לטיול משפחתי? "ההרכב מגוון ומשקף את החברה הישראלית, החל ממשפחה עם שלושה ילדים, אמהות ובנות לחגוג בת מצווה, סבים וסבתות המפנקים את הנכדים, וגם לא מעט אבות הבאים לזמן איכות עם הילד". בזמנו חשבו שטיולי המשפחות ייעלמו, אבל אנחנו רואים מגמה הפוכה. מה גרם לכך? "הנוחות, האמינות, החוויה המשפחתית, 'הראש השקט', החברים שצוברים במהלך הטיול, הנסיעות הנינוחות. חוות הדעת החיוביות מבהירות לרבים כי הטיול המאורגן נותן תמורה מלאה וניצול מיטבי של הזמן". מה מקומו של סוכן הנסיעות בהזמנת טיול משפחתי? "סוכן הנסיעות הוא הגורם החשוב ביותר בהצלחה שלנו. למרות העידן הדיגיטאלי, המילה של הסוכן, ההמלצה וההתאמה האישית, התשובות לשאלות של הלקוח המתלבט - כל אלה עושים את תפקידו לחשוב וחיוני". מה ההמלצות שלך למזמיני טיול משפחות? "לחשוב על יעד הטיול על פי התאמה והעדפה למשפחה ולא על פי 'טרנד' של אחרים, להזמין טיול על פי תקציב מתוכנן, לצאת לטיול המתאים לגילאי הילדים, להזמין בחברה המתמחה בתחום, לתת אמון מלא ולהגיע לטיול עם חיוך ומצב רוח טוב". מה מייחד את טיולי המשפחות של מגה? "ההקשבה המלאה למטיילים, הרצון לרצות את כלל המטיילים, לדבר אל כל המטיילים (ילדים, הורים וסבים), לשים את הילד במרכז, לתת במה לילדי בר/בת המצווה. חוויה היא המילה המובילה לצד מחשבה על הלוגיסטיקה, בתי מלון מתאימים, האטרקציות והאתרים". אתה משלב בין תפקידך כמנהל שיווק להדרכת טיולים. מה אתה אוהב יותר? "השילוב הזה מנצח. ההדרכה הוא הגיוון שלי ושבירת השגרה. בהדרכה אני גם נוגע במוצר, במטיילים, בשביעות הרצון שלהם, במניעים שלהם. ההדרכה מסייעת לי בתפקידי כמנהל השיווק ותורמת גם לשיפור המוצר". "הטיול המשפחתי המאורגן נותן , עפר כהן תמורה מלאה", מבהיר מנהל השיווק והמכירות של קבוצת גידי ליפקין מגה / "טיולי המשפחות בתאוצה וזו כבר לא הפתעה" משפחות Shutterstock.com צילום: פספורט » 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3