גיליון אנשי השנה 2018

16 2018 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 "הבהרתי בזמנו לשר התיירות שאני לא מאמין בסבסוד, אני מאמין בתחרות שעושה את שאר הדברים" אלא הפעילות של כולן התרחבה. הכול תלוי בחברות. הן בקלות יכולות להמשיך ולהוביל. עדיין רוב הטסים מנתב"ג, טסים בחברות ישראליות. פתחתי את השמיים לכל אזרחי ישראל, כדי שיוכלו לטוס לכל מקום. זה גם כלכלי וחברתי, והתיירים באים בקצב גובר. שר התיירות עושה פעילות". החברות הישראליות מתלוננות שהתחרות שיצרו השמיים הפתוחים פוגעת בהן ושאולי הן לא יעמדו בה בסופו של דבר "התחרות שאני הובלתי בשמיים הפתוחים היא תחרות הוגנת לחלוטין. המושג שמיים פתוחים פופולרי מאוד במדינת ישראל, הוא אחד המושגים הפופולריים ביותר בציבור. הוא בהתחלה נתקל ברתיעה ובחשש מצד עובדי חברות התעופה, אבל אני שמח שכבר לפני לא מעט זמן, שהובלתי כנס של אל על, הם מחאו כפיים כשאמרתי שמיים פתוחים. הם קלטו עובדים חדשים במקום לפטר, רכשו מטוסים חדשים, דבר שלא היה קודם לכן. ישראייר וארקיע אומרים לי כל הזמן: 'אתה צדקת ואנחנו טעינו'. השמיים הפתוחים נתנו להם אפשרות להגדיל את היקף הפעילות וזה בדיוק המודל שאני ראיתי. המדינה נהנית, אזרחי ישראל נהנים וגם החברות עצמן, קיבלו את האפשרות. בנינו כאן מודל. היה באמצע את הנושא של השביתות באל על, שהרחיקו נוסעים מאל על. אבל הנאמנות של האזרח הישראלי כלפי החברות היא דבר חשוב ואוצר. הייתה תקופה שהיו להם שביתות וביטולים, אבל אני חושב שהחברות משתלבות. החברות הישראליות טוענות שמענק אלף יורו והקלות נוספות של 750 של המדינה לכל חברת תעופה חדשה שמגיעה לישראל, יוצרים תחרות לא הוגנת "אני לא שותף לסבסוד הדברים. אני הבהרתי בזמנו לשר התיירות שאני לא מאמין בסבסוד, אני מאמין בתחרות שהיא עושה את שאר הדברים. יש לו את הכלים שלו. באילת זה משהו אחר, בהחלט לגיטימי לסבסד שם. אני לא רואה צורך לסבסד בנתב"ג, הרי הביקוש הוא הכי גבוה. בשעות השיא, רשות שדות התעופה לא תמיד יודעת לתת את השדות המתאימים והביקוש הולך וגדל, אז אני מאמין בתחרות". אז החברות הישראליות צודקות שהן נגד הסבסוד הזה? "הסבסוד יוצר ממד לא הוגן מבחינה מסוימת. הדבר היחיד שהייתי שותף לו עם ראש הממשלה הוא פתיחת השמיים מעל סעודיה. האתגר המדיני, הבונוס המדיני והחשיבות המדינית הייתה גדולה, כך שכמובן לא היינו יכולים להיות שלא שותפים בדבר הזה. בהחלט אני רואה כאן אתגר לאפשר לעוד חברת וגם לחברות ישראליות לטוס מעל השמיים של סעודיה ומדינות נוספות. זו בהחלט משימה שאני מאמין שתיושם בסופו של דבר. בכל שאר הדברים התחרות היא הוגנת, נקייה, מלאה ולא מסובסדת, ומאפשרת לחברות הישראליות. עובדה שעדיין רוב הטסים מישראל עדיין עושים את זה דרך חברות ישראליות, אבל יכולים גם דרך חברות אחרות". מה אתה חושב על החלטת אל על ? up לסגור את המותג "אני מבין בעקרונות ולא בפרטי פרטים. כשאל על היו במתח לפני פתיחת השמיים הפתוחים ואחרי זה, אני כמובן עמדתי על שלי. והייתי בטוח שאני הולך בכיוון נכון. כ"ץ על הבחירה בו כאיש השנה "אני שמח מאוד על בחירתי, זה כבוד רב. בתחום התעופה האזרחית בישראל שאני ממונה עליו והסכם השמיים הפתוחים, יש חיזוק משמעותי. המספרים שעוברים בנתב"ג הולכים וגדלים. זה מאפשר לישראלים לטוס לחו"ל וגם מאפשר לתיירים לבוא. יש תיירות שהולכת וגדלה במדינת ישראל".

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3