גיליון אנשי השנה 2018
17 2018 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 "בהחלט אני רואה כאן אתגר לאפשר לעוד חברות וגם לחברות ישראליות לטוס מעל שמי סעודיה ומדינות נוספות. זו בהחלט משימה שאני מאמין שתתיישם בסופו של דבר" ' ממש בירכתי UP כשהם פתחו את המותג ' אותם ואמרתי: 'אתם עושים בדיוק את מה שצריך ומשתלבים בתחרות הזו'. זה הביא הרבבה מאוד נוסעים. באיך הם התאימו לפי מושבים וטיסות, אני לא כל כך בקיא". הם חשבו שיאשרו להם את המיזוג עם ישראייר ולא אישרו "בעיקרון זה כבר עניין של ממונים על עניינים מהסוג הזה. בכל פעם מחדש שמנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, פוגש אותי, הוא אומר לי: 'אתה צדקת ואנחנו טעינו. כל הכבוד לך'. חברת ישראייר, שהייתה על סף הפלטות מהמערכת זו חברה שמרוויחה ומצליחה, וקלטה הרבה עובדים. אני חושב שהשיקולים כאן הם שיקולים שונים. אל על הוא מותג מאוד חזק, שיש בו צוותי אוויר ועובדים ברמה מאוד גבוהה מבחינת היכולות שלהם. הם רק צריכים להבין שיש להם נכס, הם מקבלים כיסוי של אבטחה ולא רק אבטחה אישית, אלא הגנה 100%- ב על המטוסים עצמם שגם כן תמומן על ידי המדינה. אני ממש עומד על זה שהמדינה תיתן את מה שהיא התחייבה. אני חושב שהחברה עשתה הרבה בכיוון הזה, עובדה שהיא חברה טובה. היא יכולה למנף את זה להרבה יותר. אולי היא תרד בהתחלה קצת באחוזים, אבל תגדל בהיקף הטסים. עד היום לא הייתה שנה אחת שלא היה גידול בעבר בחברות הישראליות". היא לא תתמוטט? "מצבה לפני השמיים הפתוחים היה חמור בהרבה מאשר היום. אני אומר את זה לאור עבודות ואני בדקתי את זה הרי קודם בכל מה שקשור למהלך". "אני עושה היום במדינה שנה, 100 את מה שלא עשו שנה" 70 לא אומרים עליך שאתה מעודד את הישראלים לצאת החוצה במקום תיירות פנים "אנחנו נותנים את התנאים הטובים ביותר לישראלים. בפריז, למשל, באוגוסט כל הצרפתים יוצאים לחופשה והתיירים באים לפריז. כל המערכת והתשתית הזו, ממוכרי הנעליים והספרים, ועד בעלי המסעדות ומקומות הבילוי, התיירות ושאר הדברים צריכים לסגל את עצמם לשירות תיירותי. השיווק בחו"ל חייב להיות גם עם הפנים לתייר ולכל סוגי התיירות. החזון האמתי הוא שבשני חודשי הקיץ הישראלים יטוסו לחו"ל והתיירים יבואו לישראל. יש פה תשתית בלתי רגילה והמון מקומות שיש להם את המאפיינים. צריך לעשות תכנית לאומית להגברת ולקליטת התיירות. סביב הדבר הזה אפשר לבנות דבר מאוד גדול עם הרבה מאוד הכנסות ודברים. התפקיד שלי הוא לאפשר לישראלים לטוס ולתיירים להגיע". אבל התשתיות אצלנו היום לא מספיק טובות "עכשיו יש מגמה לנסות לבנות מלונות חדשים באילת, אחרי קיפאון של למעלה שנים שלא נבנה אף מלון. אני יודע 15- מ ששר התיירות משקיע מאמץ רב גם בכל המודלים של מלונות ודירות. יש לו תקציבים. אמרתי לו מניסיוני לבנות תכנית חמש- שנתית עם יעדים, כאשר הרף צריך לחצות מיליון התיירים". 10- את ה זה נראה שטיסה לאילת תיקח הרבה יותר זמן, יש עומס בנתב"ג "כשאני נכנסתי לתפקידי, טיסה לאילת הייתה כמעט שעה. לא היו טיסות במטוסי סילון. כשעברו לטיסות מנתב"ג, נכנסו דקות. כשאל 35- מטוסי סילון שמגיעים ל על נכנסה, אז עברו למטוסי סילון וגם חלק מהחברות האחרות הצטיידו במטוסי סילון. הן טסו מנתב"ג למעט אותו אמבראר משדה דב. התחרות הזו גרמה לטיסה דקות. 55 דקות במקום 35 מנתב"ג להיות אם הכניסה והיציאה לטיסות הפנים תהיה , זו תהיה טיסה סבירה. 1 מסודרת בטרמינל אני הייתי שמח ששדה דב יישאר, אבל למשל אלו שטסים לטיפול בבתי חולים מאילת - יש המון בתי חולים מצוינים באזור נתב"ג. מה שביקשתי בדיון הוא שאם זה יהיה ככה, אז שיאפשרו לאילתים שבאים וצריכים טיפול, שיעשו את זה בבתי חולים יריב לוין vs ישראל כ"ץ אין זה סוד שבין שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ושר התיירות, יריב לוין, שוררים מתח ומאבקי קרדיט על הצלחות תיירותיות/תעופתיות. באחרונה, עושה הרושם, ששני השרים החליטו לקחת פסק זמן. לא להתקוטט בפומבי על קרדיט ולשמור על כבוד הדדי. כנראה, הפנימו שכחברים וותיקים במפלגה, זה הכי נכון מבחינת שניהם. אז עכשיו אתה ושר התיירות בהודנה? "בסך הכול, אני חושב שיריב לוין משקיע בעבודה בקטע התיירותי ואני רוצה לעודד אותו לעשות את זה. כשנבחרתי לאיש השנה, אין ספק שענף התיירות הבין את מה שאני עושה. מי שעוסק בענף הזה, עוסק בו בכל הכיוונים ואני מוריד הגשם לקבלני התשתיות. זה בכלל מדהים שאמרו שנתב"ג מיליון נוסעים 16- אולי בכלל מסוגל להגיע ל 23- בשנה, כשהשנה זה יהיה כבר מעל ל , וכבר מתכוננים 25- ובשנה הבאה למעלה ל מיליון. כמובן שאני דוחף את השדה 30- ל המשלים בצפון ובדרום, לפי מה שנוכל לסכם עם מערכת הביטחון. בשדה באילת שהולך להיפתח אני רואה תועלות גדולות, הרבה יותר ממה שראו בו בעבר".
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3