גיליון אנשי השנה 2018

25 2018 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 נ יר דגן, מנכ"ל ארקיע, הוא אחד שבדרך כלל לא אוהב להתראיין. מהטיפוסים שמעדיפים להיות מאחורי הקלעים. בצעד נדיר, הסכים לשבור שתיקה ולהתראיין ל"אנשי השנה" של פספורט. איך אתה מסכם את השנה החולפת של ארקיע? "שנה מרתקת בה השלמנו את החלפת מטוסי הטורבו-פרופ במטוסי סילון חדישים, פתחנו יעדים חדשים באירופה, השלמנו את 321- ההיערכות לקליטת מטוסי האיירבס ניאו והשקנו בשעה טובה את הקו הארוך הראשון מיני רבים של ארקיע לתאילנד". עד כמה אתה מודאג מהעובדה שבסופו של דבר הכסף ינצח, ושדה דב ייסגר? "שדה דב יישאר פתוח כיוון שמקבלי ההחלטות במדינה, ברמת הממשלה, ימצאו את הדרך להשאיר עורק תחבורתי אסטרטגי, להשאיר את אילת מחוברת למרכז והכל תוך מתן פתרון נדל"ני לבעלי הקרקעות הפרטיים והגוש הגדול. זה אפשרי ולכן זה גם יקרה". (ארקיע נלחמת כיום על המשך הפעלת שדה דב. דגן מכיר כל סנטימטר בשדה דב, יודע שאפשר למצוא פתרון, גם להקים את מגדלי המגורים וגם להמשיך להפעיל מסלול המראות ונחיתות במקום. ג.ל.) ארקיע התנגדה והצליחה לטרפד את מיזוג סאן דור/ישראייר. איך הצלחתם לסכל את המהלך? "בכל תהליך מיזוג במשק נדרשים הצדדים הנוגעים לדבר ולהביע את דעתם בפני הממונה על ההגבלים. נשאלנו, כמו רבים אחרים, והממונה החליט את אשר החליט". (לארקיע היה חלק גדול בכך שהממונה על ההגבלים עסקיים לא אישרה את עסקת המיזוג, דבר שהיה עלול להשפיע על התנהלותה של ארקיע. ג.ל.) יש בכלל מקום לשלוש חברות תעופה ישראליות לאורך זמן עם התעצמות הלואו קוסט וכניסה של עוד ועוד חברות סדירות לפה? "בוודאי שיש מקום. לחברות הישראליות ערך משלהן, מובדל מחברות זרות. בו בזמן יצטרכו החברות הישראליות, כמו הזרות, להתאים עצמן לתנאי שוק דינאמיים. התנועה האווירית עולה, בין אם כ'תחבורה ציבורית' ובין אם בפן התיירותי – יש מקום לכל מי שידע להתאים עצמו לשינויים". אתם כל הזמן מתלוננים על סוגיית הביטחון. למה? "בטחון התעופה הישראלית צריך להתבצע ע"י רשות ממלכתית. המצב בו חברה פרטית זו או אחרת שולטת בפעילות מתחרה שלה אינו בריא לאף חברה".

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3