גיליון אנשי השנה 2018

26 2018 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 את הטיסות לתאילנד ארקיע מפעילה עם מטוס איטלקי ולא שלכם. למה לא המתנתם עד להגעת המטוסים החדשים שלכם? "ארקיע מצטיידת במטוסים חדשים ארוכי טווח, זמני ההמתנה בתעופה ארוכים, במיוחד כשהולכים על הדגמים החדישים והמבוקשים יותר. לא רצינו לחכות עם תאילנד, חשבנו שמגיע לקהל הלקוחות שלנו שרות לתאילנד בטיסה ישירה. התחלנו עם מטוס איטלקי חכור אולם עם כל הסממנים הישראלים כגון צוות דיילים ישראלי, אוכל, בטחון ועוד". בדקתם אפשרות לטוס גם להודו, האם לנוכח העובדה שאייר אינדיה זוכה ליתרון לטוס מעל שמי ערב הסעודית שיניתם את התכניות? "לא, זה לא שינה את התכניות. טיסה ישירה מעל סעודיה היא יתרון משמעותי. תכניות ארקיע להודו לא נפגעו כתוצאה מכניסת אייר אינדיה, יש מקום לטיסות ישירות נוספות". האם מתן אישור לטוס מעל ערב הסעודית לחברות נוספות, עלול לפגוע קשות בחברות הישראליות שאינן מורשות לטוס מעל סעודיה? "האישור הסעודי הוא אולי התחלה של מזרח תיכון חדש. אי אפשר להתנגד למהלך כזה. אני משוכנע שממשלת ישראל עושה הכול כדי שגם החברות הישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה". מחברת 50% בשנה החולפת רכשתם אירו הנדלינג. האם בכוונתכם להמשיך להיכנס לעסקאות נוספות דומות? "מדיניות ארקיע מאז ומתמיד הייתה להיות מעורבת עסקית בתחומים המשיקים לפעילות הליבה. כך הקמנו מיזם של ניהול מטוסי מנהלים, כך רכשנו בתי מלון בארץ ובחו"ל. בכוונתנו להמשיך במגמה זו". 8- הלואו קוסט פגע גם בכם. ב , מספר 2018 החודשים הראשונים של 317- , מ 2.85%- הנוסעים שלכם ירד ב אלף בתקופה המקבילה אשתקד אלף, בזמן שתנועת הנוסעים 308- ל בנתב"ג רק צמחה. גם נתח השוק . אינך 2.5%- ל 2.92%- שלכם ירד מ חושש שהמגמה תגבר? "לגבי כמות הנוסעים הכללית, ארקיע נמצאת בתוך מהלך החלפת המטוסים הוותיקים במטוסים חדישים ממשפחת של איירבס. במסגרת מהלך זה NEO ה- אשר 757- ארקיע מוכרת את מטוסי ה מקומות) 265( , ידועים בתפוסתם הגדולה וזה הגורם לירידה זמנית וקצרה בכמות הנוסעים. ארקיע תגדל משמעותית החל מסוף השנה הזאת עם קליטת המטוסים החדשים. ארקיע גדלה אבסולוטית ומשמעותית בכמות המטוסים, בכמות היעדים בחו"ל וגם בכמות הנוסעים. לנתח השוק אין משמעות כל עוד אנחנו בגידול". אלף יורו לחברות 750 מתן מענק בגובה שפותחות קווים, לא מפריע לכם, שהרי מענק משרד התיירות מעודד עוד חברות זרות להגיע לכאן? "תמריצי משרד התיירות תקפים גם לחברות ישראליות הפותחות קו מיעד חדש, לכן אין אלף 750- סיבה להרגיש קיפוח. ואגב, ה אלף יורו 250- יורו הוא רק דוגמא, מדובר ב לתדירות שבועית שנתית". איך שיתוף הפעולה של ארקיע עם סוכני הנסיעות? "הולך וגובר. מערכת היחסים היא נכס אסטרטגי לסוכנים ולנו. למרות אמירות כאלה ואחרות בשנים האחרונות, סוכני הנסיעות לא ייעלמו, הם לומדים להתאים עצמם לעולם התיירות החדשני, ואנו שמחים להתפתח יחד איתם בשיתוף הפעולה". איפה אתה רואה את ארקיע בעוד שנתיים-שלוש? "בעוד שנתיים-שלוש ארקיע תהיה חברה מטוסי סילון, מחציתם מדגמי איירבס 12 עם חדישים ביותר ומחציתם אמבראר עם מגוון יעדים קרובים ורחוקים". ולסיום, מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי? "נשאר לי זמן להובי אחד מרכזי אותו אני עושה מילדות, רכיבת אופני שטח אתגרית, שלא לומר אגרסיבית". "האישור הסעודי הוא אולי התחלה של מזרח תיכון חדש, אי אפשר להתנגד למהלך כזה" צילומים: רונן מחלב

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3