פספורט 717 - האור בקצה המגפה

/ על היום שאחרי דעה צילום: רונן מחלב הקורונה היא מגפה קשה וטרגית שפוגעת בכולם בקצב מהיר ובטור הנדסי. העוצמה שלה מייצרת אפקט שיאיץ תהליכים, שאולי בלעדיה היה לוקח שנים עד שהיו מתרחשים. אני סבור שאירוע הקורונה, יחולל שינויים כפי שהיו לאורך ההיסטוריה לאחר מלחמות ומשברים קשים שידעה האנושות והובילו להאצה של תהליכים וסדר עולמי חדש. האתגר שלנו בשוק העסקי הוא לזהות את המגמות והתהליכים ולפעול בהתאם. לדוגמה, הסבת לקוחות לערוצים הדיגיטליים. אני פועל כבר שני עשורים בתחום. תחילה כסמנכ"ל מכירות וחטיבת הלקוחות בביטוח ישיר, לאחר מכן כמנכ"ל קבוצת גוליבר וכיום כמשנה למנכ"ל קבוצת ישראכרט. פעלתי ל"שכנע" את הלקוח להיות בזירת העסקים בדיגיטל לקנות שם ביטוח, טיסה או לבצע את ההתנהלות הפיננסית שלו. השקענו לאורך השנים מאמץ רב בתחום והצלחנו "להזיז את המחוג", אבל השינוי בתרבות הצריכה של הלקוחות והנכונות שלהם להיות בזירה הדיגיטלית השתפרה באופן קיצוני בעקבות מגפת הקורונה ואני בטוח שתשפיע על ההתנהלות של הלקוחות גם בעתיד יותר מכל קמפיין או הצעת ערך שהיינו יכולים לעשות כדי לעודד מעבר לעולם הדיגיטלי. לנו זה יאפשר להעניק שירות איכותי יותר ובהתאם לצרכים של הלקוח וכך לייצר ערך גבוה יותר ללקוח. תהליכים שאנו פועלים להטמיע אותם במשך שנים מוטמעים במשך הימים האחרונים בקצב אינטנסיבי מאוד. זה מזכיר לי מאמר שקראתי על המצאת הפניצילין. 1928- חוקר בשם אלכסנדר פלמינג גילה אותו ב ונתקל בחסמים רבים בדרך לניסויים הקליניים, אך בעקבות מלחמת העולם השנייה והצורך הדחוף לפיתוח אנטיביוטיקה יעילה חזרו למחקרים שלו זריקת הפנצילין 1944- ובקצב מהיר מאד כבר ב הגיע לשדה הקרב והצילה חיילים רבים ובהמשך גם חיי אזרחים. דוגמה נוספת היא השינוי שחל בעקבות המגפה ושינה את הרגלי העבודה מעבודה במשרד לעבודה מהבית. השוק העסקי המסורתי מבין כבר שנים את היתרונות שיש, כאשר מאפשרים לעובדים לעבוד מהבית. נכתבו עשרות מאמרים על המוטיבציה y- שזה מייצר לעובדים והחשיבות שבני דור ה מייחסים לפרמטר הזה, כאשר הם מחליטים היכן יעבדו. אנחנו יודעים שזה חוסך עלויות נדל"ן, שעות זו העת לגמישות מחשבתית וחדשנות נסיעה בפקקים, דלק ועוד עלויות לוגיסטיות רבות. בנוסף, זה מאפשר לגייס עובדים מכל קצוות הארץ ללא מגבלה למקום מגורים ולמרות זאת, עד כה זה עדיין לא קרה (עד למשבר הקורונה), מסיבות רבות ומגוונות כגון: בעיות טכנולוגיות של עבודה מרחוק, אבטחת מידע, חשש מתפעול העבודה מרחוק וכו'. משבר הקורונה האיץ את המשק וגרם לעבור לעבוד מרחוק. התהליכים שנמנעו מלבצע אותם במהלך שנים קרו במהלך ימים ספורים ופתאום ארגונים רבים מתפקדים אולי אף ביעילות גבוהה יותר ללא התעסקות בהסעדה, בינוי ושאר התמיכה הלוגיסטית. אני בטוח שבארגונים רבים כבר עולות השאלות לגבי צורת ההפעלה העתידית ביום שאחרי. ׳אני סבור שכולם כבר מבינים שהעולם משתנה לנגד עיננו בקצב מהיר מאוד. זו העת לגמישות מחשבתית וחדשנות לא כסיסמה אלא כדרך שתוביל להיות או לחדול. דוגמא יפה לכך היא הדרך בה הגיבו גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על ואורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר למשבר תחום התעופה. בזריזות ובגמישות לצד מהלכי התייעלות כואבים ואמיצים הם פעלו בשבועות האחרונים גם לטפל בצד ההכנסותשחטף מכה אנושה והסבו חלקים מתחום העיסוק שלהם אזרחי) ולשינוע 669( לחילוץ ישראלים בעולם סחורות מהעולם. לא אופתע אם בשעות אלו טייסי החברות מביאים לנו ביצים עבור סעודת הפסח. מעבר לצד העסקי, יש פה גם רוח ערכית ישראלית חשובה שתניב לחברות נקודות זכות בעתיד. היכולת להגיב מהר ולבצע את ההתאמות הנדרשות, הן המיומנויות עליהן השוק העסקי מדבר כבר עשור שלם. זו העת להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. אני חושב שיש אחריות רבה על מי שמוביל את שוק העסקי לבצע את ההתאמות הנדרשות ולנסות ולמשוך את העגלה מבוץ על ידי התאמת המודלים העסקיים לעולם החדש. , משנה למנכ"ל אורי אלון קבוצת ישראכרט פספורט 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3