פספורט 717 - האור בקצה המגפה

/ על היום שאחרי דעה בחברת אמדאוס לא רק חושבים על 'היום שאחרי', אלא גם עובדים עליו, "כדי שנצמח שוב ביחד". פנינו אל גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל, המקיימת קשר הדוק ושוטף עם כל מגזרי הענף – סוכני נסיעות, סיטונאי תיירות וחברות התעופה – כדי לשמוע פחות על המצוקות הקשות של הענף, אליהן כולנו מודעים בימים אלה, אלא יותר על העתיד וכיצד מתכוננים ליציאה מהמשבר. "על הפעילות העסקית בענף אין היום מה לדבר", פותח מור בציון עובדה בלתי נמנעת. "הראשונים שנפגעו מן המשבר הם, בדרך הטבע, עסקי התיירות בכל מגזרי הפעילות, וכמובן, אנחנו ביניהם". ברור לכל. איך הענף, ובמיוחד, אתם באמדאוס, יוצאים מהמשבר? "המין האנושי כבר ידע מגפות קשות ומשברים גדולים, ותמיד ידענו לצאת מזה. אנחנו באמדאוס מנסים להכין אסטרטגיה משולבת, לסוכני הנסיעות, לסיטונאים ולספקים ולחברות התעופה, לכל הגורמים בענף, ליום שאחרי. גם הגדרנו את התוכנית שלנו ברמת כותרת אסטרטגית: נצמח שוב ביחד. כולנו צריכים לשלב ידיים, לפעול ביחד, כדי לעשות זאת". וכיצד אתם פועלים בימים אלה באופן מעשי? "בימים אלה סוכני הנסיעות פנויים ויש להם יותר זמן. בימים רגילים היינו צריכים לשכנע אותם לבוא לקורס, לבוא להעשרה, וכולם טענו שהם עסוקים. בימים אלה אנחנו מציעים להם מגוון של קורסים והכשרות, ויש היענות למיזם שלנו, ואנחנו מצפים אף ליותר משתתפים. אנחנו עובדים על הכשרות וכלים ליום שאחרי, שיתנו להם את האפשרות לצאת מהר ככל האפשר מהמשבר לפעילות נורמטיבית". האם הסוכנים משתפים פעולה ומצטרפים לקורסים? "לא האמנתי שכל כך הרבה סוכנים יצטרפו לקורסים שלנו. הקורסים בתחומים שונים, הקשורים לעבודת הסוכן. כל שבוע אנחנו מפרסמים את תוכנית הקורסים, וכל סוכן יכול להיכנס לפורטל של אמדאוס ולהירשם". האם אתם מציעים לסוכני הנסיעות גם חידושים? "ברמה האסטרטגית עולם הצרכנות השתנה, בכל הרמות ובכל מוצרי הצריכה, כולל בענף התיירות. כבר היום, ובעיקר בעתיד, יותר ויותר אנשים יצרכו קטסטרופה כלכלית עלולה להיות קשה לא פחות מקטסטרופה בריאותית באמצעות המובייל, ולכן אנחנו עובדים חזק על המובייל. אפליקציית המובייל מאפשרת לסוכני הנסיעות לעבוד מהבית ומכל מקום. כל מה שיש לו בדסקטופ של המחשב, יש לו במובייל, והוא יכול לתפקד כאילו שהוא במשרד". איך הסוכנים מקבלים את 'העולם החדש' של המובייל? "הסוכנים מקבלים כל מיני כלים מעשיים, שהם יכולים למכור ללקוח דרך אפליקציית המובייל, והם מבינים את המשמעות והחשיבות של עבודה בטלפון בכל מקום גם מחוץ למשרד. כרגע התוכניות שלנו בנויות עד סוף אפריל, והן לשירות הסוכנים בחינם, ונראה עד מתי וכמה זמן המשבר יימשך. כמובן, אנחנו מציעים לסוכנים הכשרה מקיפה גם בכל המרכיבים במערכות אמדאוס, כמו ולואו-קוסט". NDC לא נראה שסוף אפריל מסמן את סוף המשבר או את תחילת הסוף "אני רואה סימנים של שימת דגש גם על ההיבט הכלכלי. גם בארץ וגם בעולם כולו מתחילים לחשוב שקטסטרופה כלכלית עלולה להיות קשה לא פחות מקטסטרופה בריאותית. התובנות, שזו צריכה להיות מלחמה בשתי חזיתות במקביל, מתחילות לחלחל. אחרי פסח, בסוף אפריל, אני בטוח שנראה יותר דגש גם לכיוון הכלכלי". גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל, מציג את האסטרטגיה של החברה ל'יום שאחרי' ומספר על הכלים, שיאפשרו לסוכני הנסיעות "לצאת מהר ככל האפשר מהמשבר דוד אדלר לפעילות נורמטיבית" / פספורט 13

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3