פספורט 717 - האור בקצה המגפה

אני במתח, בחרדה ובלחץ על עתידה של החברה, על עובדיה המסורים ועל ספקיה. אני משתדל לתעל את כל אלו לעשייה והפעלה חיובית של הצוות המדהים שלנו. אני ישן מעט. אוכל מעט. עובד הרבה. זה הכי טוב שאני יכול לעשות. אנחנו קומץ מנהלים הנפגשים במשרדי החברה. נעשה זאת עד פסח. אח"כ נעבור לזום. אנו נדרשים מדי יום לתאם את המבצעים עם כוח האדם ואת כל אלו עם תזרים המזומנים. אנחנו שומרים על הכללים. מקווים לטוב. / על היום שאחרי דעה במחצית פברואר פרסמנו תכנית עבודה למשבר הקורונה. התכנית מתעדכנת מדי יום. היא כוללת עמודים מפורטים של פעולות הערכות מצב 250 ותרחישים. התכנית עוסקת בהיבטי תזרים, הוצאות, התאמות, טיסות ועוד. היא נועדה להבטיח את קיומנו במשבר ובימים שאחרי המשבר. כחלק מתכנית זאת בחרנו להמשיך ולהפעיל את טיסות: אילת, 25- הכוח האווירי שלנו. השבוע נבצע כ מטען וחילוץ נוסעים. כל הפעולות שלנו מתואמות בזמן אמת עם רשות התעופה האזרחית, חדר המצב במשרד החוץ והמחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות. אנו מקבלים הנחיות ופועלים בהתאם. את ציוד המיגון של הצוותים משרד הבריאות סיפק לנו. עמדנו על כך בכדי להבטיח רמת אמינות גבוהה. הצוותים שלנו הם מלאכים. אין לנו כל קושי באיוש הטיסות. אני נשאל לא מעט איך תראה ישראיר ביום שאחרי שלבים בתכנית העבודה: 3 המשבר? אנחנו הגדרנו . הראשון קשור כולו בהיבטי תזרים ושרידות, ונועד 1 לאפשר לנו להגיע לסוף חודש יוני ללא סיוע וללא מכירת נכסים. עד אז אנו מאמינים נעבור לשלב השני. . השלב השני נועד לייצר אמצעי נזילות ומקורות 2 מימוש חיצוניים, כדוגמת משרד האוצר, שיאפשרו לנו לשרוד עד סוף ספטמבר במצב של קרקוע וחוסר טיסות. . השלב השלישי עוסק בהכנת החברה ובחיזוק 3 ההון העצמי שלה ביום שאחרי, במטרה להציב אותה בעמדת זינוק חזקה ואיתנה. שנים. היא תוסיף 4 ישראייר לצערי על המדף כבר להיות על המדף. השאלה היא שאלת המחיר. ברור שהמשבר הזה פוגע בהערכות השווי ומרחיק מתעניינים. משבר כזה מייצר הזדמנויות, ואני מניח שיהיו כאלו שיחפשו אותן. נכתב על כך שאיימתי בצעדים משפטיים כלפי חברת מיליון 5 האם אי.די. בי פיתוח, לגבי החזרת החוב של דולר לישראייר. אני יכול לומר על כך, כי יש לי אחריות מיליון דולר 5 . עובדיה 450- כבדה לחברה ובעיקר ל בעת הזאת שקולים למכונת הנשמה. אנחנו נעשה הכול כדי להחזירם. זוהי חובתי המקצועית, החוקית, המוסרית. אני מאמין ששלוש חברות התעופה בישראל ישרדו את המשבר. זאת לא הבעיה המרכזית לטעמי. מה שחשוב הוא כושר התחרות שלהן במשבר הבא. בשני עשורים, מאז עזבתי את חברת אל על, חווינו אסון התאומים, מיתון עולמי, מבצע "צוק איתן" שנים בממוצע. 5 ועכשיו משבר הקורונה. אירוע בכל לצערי, אנחנו שומעים מדי יום על אלו שנפטרו כתוצאה מהנגיף, כשמדווחים לנו האם הנפטרים סבלו ממחלות רקע. התעופה הישראלית סבלה ותסבול ממחלות רקע, ולכן יכולת השרידות שלה נשחקת מאוד. אנחנו מחויבים לאחד כוחות בכדי לשרוד את האירוע הבא. חברות התעופה נפגעו ראשונות מהמשבר והן צפויות להיות האחרונות שיתאוששו ממנו. הנחות העבודה שלנו מאוד לא אופטימיות. אנחנו נהיה מקורקעים עד החגים, אח"כ רמת התנועה תפחת באופן מהותי .2019 נגיע להיקפי התנועה של 2023 ורק בסוף אנחנו חייבים לקבל סיוע תזרימי בכדי לשרוד תקופה ארוכה וקשה זאת. הזיכרון שלנו קצר. כולנו אופטימיים בתעשיית התיירות. בחודשיים הראשונים של השנה פשטו רגל חברות. לפני כן, הענף רעד ש'אייר ברלין' ו'תומס 3 קוק' עצרו את פעילותן. אין ספק שהנוסחה העגומה של רמת מינוף גבוהה, חוב מעיק, תנועה נחלשת, מחירים שחוקים ועלויות תפעול גבוהות - יביאו לגל שלמכירות, מיזוגים ופשיטותרגל. לכל אלו יתווספו גלי האבטלה, הפגיעה בכיס, ההכנסה הפנויה שמצטמקת שנים קשות ומאתגרות. 3 ומקבלים , מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס שלוש חברות התעופה בישראל ישרדו את המשבר. השאלה היא כושר התחרות שלהן במשבר הבא פספורט 8

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3