פספורט 720 - צ'ק אין ירוק
המאוד קשה הזה עשינו ככל יכולתנו לטפל בעובדים ובמנהלים. הייתה שנה מאוד קשה, שילמנו בונוס 2020- עד כדי כך שלמרות ש לכל המנהלים בחברה שבתכנית הבונוס שלנו, אומנם זה לא משקף את הבונוס המלא, אבל זה דבר מאוד חריג בשנה כזו. עשינו אין ספור פעולות במהלך השנה כדי לטפל בעובדים ובמנהלים. לדאוג להם, לשמור. אני יודע ומאמין שעל ציר הזמן זה ישתלם לנו כי איך שאתה דואג לצוות שלך במשבר הזה, זה מה שאתה מקבל חזרה כאשר המלונות חוזרים לעבוד באופן מלא. הערכתי למנהלים בחברה והוקרת התודה על איך שהם עבדו השנה היא פשוט עצומה. שיש לך הנהלה חזקה, מנהלים ועובדים עם רמת מחויבות כל כך גבוה כמו שיש בישרוטל זה מאוד מקל עליך לעבור שנה כזאת. שמרנו על התרבות הארגונית ועל הערכים שלנו, גם אם זה עלה לנו טיפה יותר כסף לא וויתרנו על שום דבר שקשור לעקרונות שלנו לטיפול בצוות. כמו כן, ניצלנו את השנה לשפץ חלק גדול מהמלונות שלנו. השקענו עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ מתוך מחשבה על היום שאחרי ומתוך האמונה שיש בישרוטל. לראיה, כשאנחנו פותחים את המלונות אנחנו צוברים תפוסות במהירות מאוד גבוה ומייצרים הכנסות בהחלט מאוד מרשימות ביחס למציאות שנוצרה. אם אני צריך לסכם את השנה, אז מאוד התחזקנו כי למדנו להיות גמישים ויעילים יותר והפכנו למנהלים טובים יותר השנה בהרבה מאוד היבטים. ניהלנו מאבקים לא פשוטים כדי לקדם את הענף ולשמור על החברה. המאבקים האלה ברובם מול גורמים ממשלתיים כאלה ואחרים. ברובם אני חושב שהצלחנו, הגענו להישגים לא מבוטלים בעקבות המאבקים האלה. הגבנו להחלטות הממשלה ובעצם תמרנו את עצמנו בהתאם להחלטות הממשלה. גם ניסינו כל הזמן לעשות אנליזות לאן פני הדברים, מה הם יחליטו. אפילו שהיה צריך נערכנו לסגירה. כל הזמן היינו צעד אחד לפני מקבלי החלטות ולקחת החלטות שיקדימו את הממשלה בהרבה מאוד פעמים. לקחנו הרבה סיכונים השנה כמו שלא לקחנו אף פעם ובכסף גדול. לקחת החלטה לפתוח את מרכז ההזמנות כשהכול סגור ולא יודעים מתי יפתחו בתי מלון, אני לא בטוח 15 - זה סיכון גדול. עובדה שהיום אני פתוח עם בתי מלון ביום שנגמר האיסור לפתוח את 15 שכל החברות בארץ פתחו בתי המלון. נערכנו לזה. פתחנו את מרכז ההזמנות לפני כחודש. התחלנו לקחת הזמנות, לא ידענו מתי ייגמר הסגר. דחפנו קדימה לתאריכים מסוימים, טעינו ושוב דחפנו קדימה כששוב לא נפתח, שוב דחפנו לתאריכים יותר מאוחרים. כשפתחנו היה צבר הזמנות, לא התחלנו מאפס אף פעם. זה מצריך יכולת תפעולית מאוד גבוה, מחלקת הזמנות איש שעבדה כל הזמן. היא לא רק לקחה הזמנות 200- שלמה של קרוב ל אלא גם תמרנה אורחים קדימה, התקשרה כל הזמן לאלפי הזמנות, כדי לשמור אותן, לדבר איתם. הייתה שם עבודה מטורפת, על ציר הזמן זה מאוד השתלם לנו. מבחינת העתיד, מה שקרה בשנה החולפת לא גרם לי לשנות את התכניות של החברה לרגע. אנחנו מחפשים עסקאות חדשות, מתפתחים לחו"ל, מאמינים בתיירות, ביכולות, בחוזק ובעוצמה של החברה. ישרוטל חברה מאוד עוצמתית מבחינה כלכלית. למדנו הרבה מהמשבר הזה, אולי נעשה בתי מלון 12 עדכון של קונספטים, נעשה התאמות. אנחנו בונים כרגע בים המלח. לא עצרנו לרגע, 1- בירושלים ו 1 , באילת 2 , בת"א 8 : בארץ להיפך בחלק מהם אף האצנו את הפעילות". היטב. נכון, לא התכוננו למשבר בסדר גודל כזה, אך כל המשברים הגדולים והקטנים שעברתי לאורך השנים וגם העבודה האינטנסיבית לאורך השנים, מכינים אותך לתקופות האלה בלי שתרגיש ובלי שתדע. עובדה שהגעתי מוכן, עובדה שהחברה גם הגיעה מוכנה. התוצאות של הרבעון השלישי של מצביעות הרבה על הניהול לנו בשנה הזו. 2020 כמנהל אני מקבל עשרות החלטות ביום, החלטות תפעוליות ואחרות. בתקופה הזו מהירות התגובה וקבלת ההחלטות הייתה הרבה יותר אינטנסיבית מאשר בימים רגילים. פה, אלו החלטות הרות משקל שקשורות במידה רבה לעתיד החברה ועתיד העובדים. מדובר פה בדיני נפשות. אתה עושה הפחתות שכר, מוציא אלפי עובדים לחל"ת, סוגר ופותח בתי מלון. דברים כבדי משקל מצריך אותך לשבת לקחת החלטות מאוד כבדות משקל. אני חייב לציין, שיש לי צוות מדהים שעובד איתי. בלי עבודת הצוות הזו, הצוות שעבדנו ביחד בתקופה הזו, אני לא מאמין שהחברה הייתה עוברת את זה בצורה כזו. מנהלים פה לקחו אחריות בישרוטל. מנהלים ממש התגייסו מתוך מחויבות לחברה. זה היה מדהים לראות את זה. שלא לדבר על המנהלים המאוד בכירים בחברה, היינו מגיעים כל יום למשרד. כל יום. לא היה יום בקורונה שלא הייתי במשרד, מאז תחילת הקורונה בחודש מארס אשתקד. המשרדים שלנו לא היו סגורים לרגע. ישבנו בחדר ישיבות ובחנו את כל הדברים ולקחנו החלטות ביחד, כצוות. עבודת הצוות הזו הביאה לתוצאות האלו. אני שכיר, אך אני מרגיש אחריות גדולה לחברה בה אני עובד הרבה שנים. אני מכיר את החברה הזו לפני ולפנים, מכיר את האנשים מצוין. יש לי מחויבות אישית לאנשים בחברה כי גדלנו, צמחנו והתפתחנו ביחד. יש פה שנה אחורה, זה דבר שמייצר הרבה מאוד 25-30 אנשים שאני הולך איתם שנים, עושה סיבוב, 3-4- מחויבות. אני לא מנהל שבא לישרוטל ולחברה ל עוזב והולך לג'וב הבא. בשבילי ישרוטל זו דרך חיים. מצד אחד, התחזקנו ניהולית. מצד שני, נחלשנו כי איבדנו הרבה עובדים ומנהלים בתקופה הזו. כעת שאנחנו פותחים מחדש את המלונות, אנחנו עושים עבודה מאוד גדולה כדי בעצם להחזיר את החברה לפסים. בכל התקופה של הקורונה אנחנו בישרוטל מצד אחד נקטנו גישה מאוד זהירה, אבל מצד שני מאוד מאוד אופטימית. אני אם אני מסכם את השנה הזו עשינו בסך הכל עבודה מאוד טובה במסגרת המגבלות. לקחנו סיכונים בפתיחת המלונות מהר ככל האפשר בהתייחס למגבלות מיד שהתאפשר. גם כאשר סגרנו את המלונות, עשינו זאת בצורה מאוד אפקטיבית ומהירה. אני יכול לומר בסיפוק שבשנה הזו למרות המשבר "לא התכוננו למשבר בסדר גודל כזה, אך כל המשברים הגדולים והקטנים מכינים אותך לתקופות האלה בלי שתרגיש ובלי שתדע" פספורט 9
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3