פספורט 721 - Ready for Take off
א חרי קילומטרז' של למעלה מעשור בכס המנכ"לות, מגפת הקורונה בשנה האחרונה, ששינתה את חיי כולנו לבלי הכל, הייתה ללא ספק גם השנה הקשה, המטלטלת והמאתגרת ביותר ברזומה של אורי סירקיס כמנכ"ל ישראייר. זה החל בלעכל את רוע הגזירה ולהגיב מהר. ישראייר הייתה חברת התעופה הישראלית היחידה שפעלה כאן במשך חודשים ארוכים וטסה ליעדים לא שגרתיים, בזמן שאל על וארקיע דוממו מנועים והמשיך במכירת החברה מיליון שקל לאיש העסקים והמרכולים, רמי לוי, בהליך 162 במחיר שיא של מכירה רווי יצרים. בראיון מיוחד לגיליון פסח של פספורט, סירקיס מגולל את קורותיו בשנת האחרונה. אורי, איך אתה מסכם את שנת הקורונה? "פתיחת המגזרים השונים, אחרי הסגר, ובהם גני אירועים, מסעדות, אירועי ספורט, הופעות ועוד, נותנים תחושה של סוף אירוע. ברם, אנחנו בענף חודשים, המדינה 3 התיירות והתעופה, עדיין בשיאו של המשבר. בעוד עלולה להפסיק את מערך החל"ת, כללי הריחוק החברתי בנתב"ג מכתיבים שנה לאחור. מוקדם לסכם את האירוע. 20 קצב נוסעים שנתי המשיב אותנו עוד נכונו לנו אתגרים רבים לצערי". בניגוד לאל על וארקיע שלמעשה השביתו את הפעילות, בחרת ללכת על אסטרטגיה אחרת - של פעילות בכל מקרה, תוך הפעלת פעילות חדשה שהחברה לא הכירה. מה הביא אותך לכך? נקודות. 4 "החשיבה האסטרטגית שלנו בשנה האחרונה נשענה על הראשונה, אנחנו חברה קטנה וזריזה, עם יכולת התאמה מהירה יחסית ושווה לנו לנהוג אחרת מחברות ענק שבסיס ההוצאות שלהן רחב ומאתגר. הנקודה השנייה, לישראייר אסור לפספס את המשבר הזה ביצירת עובדות שישפרו את כושר התחרות העתידי של החברה. העובדה שהחברה ממשיכה לפעול, מאפשרת לה לשדרג את יכולות הטיסה, יכולות המחשוב, המעבר לאינטרנט, יכולת התחזוקה העצמית ועוד. הנקודה השלישית, קשורה בבסיס ההוצאות של החברה. הגענו למסקנה שהשבתה תעלה כסף ותייצר התחייבויות עתידיות, שעלולות לסכן את החברה ולכן, בחרנו לשמור אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, בראיון מיוחד לפספורט: "נתב"ג הפך לזירת ניגוח פוליטית בין המפלגות השונות, על רקע מערכת הבחירות". וגם, מה גרם לו להתעקש להפעיל את החברה בזמן שאל על וארקיע גידי ליפקין | ? דוממו מנועים? ואיך הוא רואה את הסינרגיה עם רמי לוי, הבעלים החדשים של החברה "רוצה לראות את ישראייר חברה רווחית, יציבה, עם הון עצמי משמעותי" צילומים: רונן מחלב פספורט 18
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3