פספורט 721 - Ready for Take off

ולשמר את ישראייר כעסק חי במינימום כ"א. הנקודה הרביעית, קשורה לתפיסת עולם חברתית האומרת, שמור על העובדים שלך בשיניים, הם ישמרו על החברה בשיניים". איך ישראייר יוצאת ממשבר הקורונה? "ישראייר מסיימת את השנה עם יתרת סגירה כספית, זהה ליתרת הפתיחה . לאורך השנה המשיכה ישראייר לפרוע ולשלם חלויות למערכת 2020 בשנת הבנקאית, ללקוחות, לספקים ולבעלי המטוסים. החוב הכספי של החברה מיליון דולר, שהגיעו באמצעות הלוואה בערבות מדינה. במהלך 30- גדל בכ השנה האחרונה ביצעה החברה שורה ארוכה של תהליכי פיתוח והתייעלות, . במידה ובקיץ 2021 שאמורים לתת את אותותיהם ותרומתם כבר בשנת אזי נשוב לצמוח 2019 הנוכחי נוכל לייצר מחצית מהשעות שביצענו בשנת ."2022 בקצב חזק כבר בשנת אומנם עברת לילות ארוכים ללא שינה אבל על מה אתה הכי חולם? חודשים, שיאפשר לנו לטעון את המצברים, ברמה 3 "על קיץ נורמלי בעוד הנפשית, התעופתית והכספית". האם היו רגעים שאמרת, מה אני צריך את זה, וכמעט הרמת ידיים? "למה אתה מדבר בלשון עבר. זה מתרחש כמעט כל שבוע". ישראייר נמכרה לרמי לוי. איך תיראה ישראייר בעידן רמי לוי? מתי להערכתך נתחיל לראות את הסינרגיה? וכיצד החברה תתמודד עם התחרות הגוברת? , תרומת קבוצת רמי לוי לתוצאות הכספיות 2021 "בתכנון התקציב לשנת אחוזים. התרומה ניכרת בהפחתת הוצאות רכש, מימון ופחת, 20- תגיע לכ בראשיתה של הסינרגיה עם כרטיס האשראי של רמי לוי ובהשקעה , התרומה הזאת יכולה 2022 ראשונית בנדל"ן מלונאי. אני מאמין שבשנת אחוזים מסך הרווח הנקי של קבוצת ישראייר". 40- להגיע כבר לכ מתי יש כוונה לצאת להנפקה? "השאיפה שלנו היא לגייס כסף לישראייר, במטרה לסייע במימון התכניות והשאיפות שלנו בתחומי התעופה והתיירות. העיתוי ייבחר בהתאם למודל איש עוברים 4,000- החזרה לשגרה בנתב"ג. אין טעם לבצע הנפקה כש בנתב"ג מדי יום". שנים? 3- איפה אתה רואה את ישראייר, נניח, בעוד כ "חברה רווחית, יציבה, עם הון עצמי משמעותי, שהתגברה על הבור שנפער במאזני החברה בשנת הקורונה". טייסי ישראייר טסו בשנת הקורונה ליעדים שלא חלמו לטוס אליהם. איך להערכתך יראה עידן התעופה ביום שאחרי הקורונה? מה יהיו השינויים הבולטים? יעדים שונים. היקף השעות 96- "במרוצת השנה האחרונה טסה ישראייר לכ .2019 אחוזים בהשוואה לשנת 70- אותן ביצעו טייסי החברה הגיע לכ הסיבה לירידה המינורית בשעות נעוצה בעובדה שחלק ניכר מהטיסות היו ליעדי תעופה, ארוכי טווח, כמו סין, הודו, אפריקה וכו', ולא ליעדי נופש כמו רודוס ודובאי. בחזרה לשגרה, נמשיך, אני מקווה, את מודל התעופה במודל הנופש המאפיין , הנחנו כי כמות השעות שנבצע תהיה דומה 2021 אותנו. בתקציב שנת לכמות השעות שביצענו בשנת הקורונה בשל העובדה שבשנה החולפת טיסות לדובאי". 3 טיסה אחת לסין הייתה בכמות השעות כמו חברות תעופה ישראליות. בסופו 3- בזמנו, אמרו שאין מקום ל של דבר, אל על נמכרה לאלי רוזנברג, ישראייר נמכרה לקבוצת משקיעים בראשות רמי לוי, וארקיע מתכננת לצאת להנפקה. מה אתה חושב שיקרה בסוף? חברות תעופה. אמרתי זאת לפני הקורונה, והקביעה הזאת 3- "אין מקום ל התחזקה שבעתיים בשנה האחרונה. יש ביטוי שאומר שאסור לפספס משבר לצורך ביצוע שינויים, לצערי כולנו פספסנו את המשבר הזה. לשלוש החברות יהיה קשה יותר. הן חלשות יותר בהשוואה לקבוצות התעופה הגדולות והן נחלשו יותר בשנה האחרונה. חבל. ממש חבל". מה אתה חושב על העזרה של המדינה לתעופה ? "בראייה לאחור, אני אסיר תודה על הסיוע הממשלתי. ישראייר קיבלה סיוע מהמדינה במספר רבדים. החברה קיבלה הלוואה בערבות מדינה, החברה קיבלה סיוע כספי באמצעות מכרזים לטיסות חילוץ, שמירת הקשר עם העיר אילת וטיסות מיוחדות ממשלתיות. מעבר לסיוע הכספי, זכתה ישראייר לשיתוף פעולה מצד רשות התעופה האזרחית, שסייעה לחברה לממש את צרכיה בתחומי הטסת המטענים, חומרים מסוכנים, הרחבות של הגדרי פעילות ועוד. כל אלו תרמו להגדלת כושר התחרות של החברה, לפיתוח יכולות עתידיות ולהקטנה ניכרת של הוצאות עתידיות". איזה מחיר שילמה לדעתך התעופה האזרחית בשנת הקורונה בגלל אינטרסים פוליטיים ולאו דווקא בריאותיים? "לצערי, נתב"ג הפך לזירת ניגוח פוליטית בין המפלגות השונות על רקע מערכת הבחירות, שיצרה שיתוק במרחב העשייה. במקום לפעול להקמת מערך בדיקות מהיר ולייצר מערכי אכיפת בידוד, העדיפו פשוט לסגור את השדה בכדי להימנע מביקורת. כולנו שילמנו על כך מחיר כבד, שנאלץ לפרוע את החשבון בגינו עוד שנים רבות. את המחיר הכבד ביותר משלם השדה עצמו, שהפעלתו גרעונית והוא נדרש לגייס חוב גדול. אבל, בוא נסיים בנימה אופטימית. היינו אופטימיים כל המשבר, נמשיך להיות אופטימיים". "שמור על העובדים שלך בשיניים, הם ישמרו על החברה בשיניים" "בראייה לאחור, אני אסיר תודה על הסיוע שישראייר קיבלה מהמדינה" "במקום לפעול להקמת מערך בדיקות מהיר העדיפו לסגור את השדה כדי להימנע מביקורת. שילמנו על כך מחיר" פספורט 19

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3