פספורט ראש השנה תשפ"ב

מנכ"ל אל על, אביגל שורק, שנכנס לתפקיד בעיצומו של משבר הקורונה, משדר אופטימיות למרות כל הקשיים. "כשהקורונה תחלוף אל על תהיה חברה מצוינת ויעילה"; "נתב"ג הוא אחד הסיכונים הכי נמוכים שיש. אם יעשו סקר בקניון באילת, יגלו שהוא אחד המקומות הכי מסוכנים ואין לי שום דבר נגד קניונים. אני מקווה ומאמין שמדינת ישראל יכולה להיות בחזית פתרון התעופה". גידי ליפקין | ראיון א ביגל שורק נכנס לתפקיד מנכ"ל חברת אל על בינואר החולף. כלומר, בשיא משבר הקורונה - התקופה הקשה ביותר בתולדות ענף התעופה. למרות כל הקשיים והמכשולים, שורק, שהגיע לאל על מארה"ב, שם כיהן בשנים האחרונות בתפקידי ניהול שונים בתחום הדלק, שידר אופטימיות לאורך כל הריאיון לפספורט. לעיתים, נדמה, אופטימי מדי, נוכח עוצמת המשבר, התחרות הגוברת אל מול חברות תעופה זרות בקווים החמים ואין ספור מכשולים נוספים, הניצבים כיום בפני אל על והתעופה הישראלית כולה. לא באמת אפשר לנהל את אל על כשבכל בוקר אתה נדרש לכיבוי שריפות. האם בדיעבד היית לוקח על עצמך את התפקיד בעיתוי הזה? "אני אדם שמונע מאתגרים וברוך השם לא חסר. תפקיד מעניין, מרתק שנוגע בהמון גזרות וחזיתות. אני מאמין שאם נעשה גם נצליח". סגירת מדינות והטלת מגבלות ובידוד על הטסים לחו"ל, זה כבר משהו שלא תלוי בך ולא משנה מה תעשה "זה נכון אבל אני מטבעי אדם אופטימי. אני חושב שבסוף התנועה תחזור. כמו שמדינת ישראל הטיבה לעשות 'תו ירוק', 'תו סגול' ו'תו שמח', בסוף יהיה גם 'תו תעופה'. כשיהיה 'תו תעופה', יהיה מתווה איך להפעיל את הענף בתקופת הקורונה. אני בטוח שנצליח". עד כמה החלטת משרד הבריאות האחרונה (נכון לכתיבת שורות אלה) לאפשר למחוסנים בבוסטר השלישי לשוב מחו"ל ללא צורך בבידוד בחזור, משמחת אותך? "קודם כל זו התחלה אבל את הקיץ אי אפשר להחזיר לצערי. הנזקים שנוצרו הם הנזקים שנוצרו. פספורט 27 מנכ"ל האוצר איש חכם, כבודו במקומו מונח. אנחנו מתאימים את היקף הפעילות לאיפה שאנחנו חושבים שהשנים הקרובות יהיו

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3