פספורט ראש השנה תשפ"ב

את חברות התעופה מאיחוד אמירויות אתה עדיין לא מרגיש בגלל הקורונה, אבל התחרות משם רק תלך ותגדל. מעל סעודיה אל על לא טסה. אלה פרמטרים שלא משחקים לטובת אל על "אתה לא יודע מה אנחנו עושים. בוא נגיד שגם אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים. גם עובדים על כל מיני מהלכים, שישפרו את המצב התחרותי שלנו". רבים בתעשיית התעופה סבורים במשך הרבה שנים שאין מקום לשלוש חברות תעופה ישראליות. מהי עמדתך בנושא? "אנחנו שוכחים משהו מאוד מהותי, השוק בישראל מיליון 13- , מ 2 כמעט פי 2019 עד 2013- גדל מ מיליון נוסעים וישראלים אוהבים מאוד 24- נוסעים ל מאוד לטוס. אני בעד תחרות חופשית והוגנת וככל שתנאי השוק מאפשרים ללקוחות ליהנות, כוחות השוק יעשו את שלהם. אל על תדע להתמודד עם התחרות. עושים מה שצריך כדי שאל על תתמודד עם התחרות. יש לנו דרך קלה ומהירה יותר. אם יהיו כל התנאים, נדע להתמודד". ללא עזרה מהמדינה? "המדינה מבינה שצריכה לעזור ותעזור". מנכ"ל האוצר, רם בלינקו, אמר שאתם לא צריכים צי מטוסים כל כך גדול "מנכ"ל האוצר איש חכם, כבודו במקומו מונח. אנחנו מתאימים את היקף הפעילות לאיפה שאנחנו חושבים שהשנים הקרובות יהיו". אבל יש לך בחברה טייסים ממורמרים, עובדים מפוטרים ובחל"ת. כועסים. יש חובות עבר. איך זה להיות מנכ"ל של חברה עם כל המורכבות הזו? "הקורונה הגיעה ועדיין פה, אבל תחלוף. כשתחלוף אל על תהיה חברה מצוינת, יעילה, חזקה שכל העובדים והלקוחות יתאחדו מאחוריה ונביא אותה הכי חזק שאפשר". עשיתם מאמצים ברבעון השני של השנה אבל כשאתה בוחן לעומק את מה שקורה בפועל, עם כל רגולציה והבעיות, נראה שאין עתיד לתעופה הישראלית "יש עתיד מאוד טוב לתעופה הישראלית ככל שהמדינה תחליט שהיא רוצה תעופה. אם יסגרו את שנים נהיה בבעיה גדולה. אם תאמץ 3 נתב"ג למשך 'תו ירוק' ותחליט שתעופה הוא ענף אסטרטגי כמו ענפים אחרים, מלונאות, חקלאות, בידור, אולמות אירועים, גם תעופה תחזיק. אנשים מחכים לטוס, רק ˆ מחכים להזדמנות הזו". "השיר שלי בלב הוא איך לעשות את אל על חברה הכי טובה שאני יודע" איזה מנהל אתה? כזה שבכל בוקר למשל חייב לדעת האם כל המטוסים נחתו בזמן או שאתה משחרר ומאציל סמכויות? "כמנכ"ל אני סומך מאוד על הסמנכ"לים. בונהתהליכי עבודה וניהול שמאפשרים לי לדעת מה שאני צריך בזמן הנכון ולאפשר לסמנכ"לים מרווח עבודה. אם צריך לדעת, דברים, אני יודע. יש מנגנוני שליטה ובקרה שמאפשרים לסמנכ"לים לשלוט". בחזון שלך כמנהל, איך אתה רואה את אל שנים מהיום? 3 על, נגיד, בעוד "אל על תתרחב בכל שרשרת הערך, תיתן חוויית שירות ללקוחות שלה, תהיה חברת שירות מהטובות או הטובה בישראל. מקום מעולה לעובדים שלה ותיצור מנגנונים שיאפשרו לכולם ליהנות מזה. אל על יכולה לגדול הרבה יותר, עם שיתופי פעולה וגידול ישראל כמעצמת תיירות". כשאתה קם בבוקר, כמנהל, אתה חושב איך לכבות שריפות? "כשאני קם בבוקר השיר שלי בלב הוא איך לעשות את אל על חברה הכי טובה שאני יודע. לפעמים צריך לכבות שריפות, זה חצי יום לחלום, חצי יום לכבות שריפות". הגעת לאל על מהשוק האמריקאי. איזה כלים ניהוליים הבאת לאל על משם? "אל על תהיה חברה תחרותית, מכוונת לקוח, מכוונת בשורה התחתונה כחברה שיודעת לתת את השירות הכי טוב, הכי מהיר. חברה שתיתן מוצר שלאף חברה אין בעולם. העובדים באל על מצוינים, מסורים, נאמנים. מי שנשאר מהעובדים "זה נכון. אני מכבד את ההחלטות של מי שהיה לפני והכול היה לטובת העניין ובנסיבות האירועים. יש לי כבוד והערכה". פספורט 30

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3