פספורט ראש השנה תשפ"ב
מה אתה חושב על תפקוד הממשלה בגל הנוכחי? "אני מעדיף שלא להתייחס להיבטים פוליטיים. ניהול המדינה הוחלף בסמוך מאוד לגל הרביעי. זה אירוע דומה למצב בו הנהלת חברה מתחלפת ונכנסת ישר לתוך משבר. מוקדם מאוד לשפוט אותם. העובדה שהביקורת והקריאות של כל הגורמים בענף, נשמעו והמדיניות הותאמה לאחרונה מחדש, בהחלט מעודדת, על אף העובדה שפספסנו את הקיץ ונגרם לענף כולו נזק של מאות מיליוני שקלים". איך אתה מסכם את השנה האחרונה? "מאתגרת ומלמדת. הייתה מאתגרת בהיבטים אישיים, תפעולים ומסחריים. היו בה עליות וירידות חדות. היא שחקה אותנו בכל היבט אפשרי. יחד עם זאת, היא אפשרה לנו ללמוד את הארגון מחדש, לשחוט פרות קדושות ולהוביל תהליכי ייעול ושינוי קיצוניים שאת פירותיהם נקצור בקרוב. ישראייר מאוד בלטה בשנה האחרונה. זה אפשר לה להגדיל את נתח השוק שלה ולשנות סדרי בראשית בכל הקשור במהלכים מסחריים ותפעוליים". השחיקה הזאת גרמה לקבוצת מנהלים מאוד קרובה לך לקום וללכת דווקא בעיתוי הנוכחי "לבולטות המותגית יש יתרונות וחסרונות. אנחנו מעדיפים ליהנות באופן טבעי רק מהיתרונות, אבל צריך להתמודד עם החסרונות. לומדים זאת בשיעור הראשון בסטטיסטיקה - איפה שיש תוחלת יש סיכון. התוחלת הזאת הבליטה מנהלים רבים בישראייר וציידי ראשים נכנסו לפעולה. אני מאוד מאותגר ועצוב על כך באופן אישי, אך שמח בשמחתם האישית על הקידום לו הם זכו ועל העובדה שזה בסוף גם אות כבוד לישראייר, המצמיחה מנהלים". אתה מאותגר, עצוב, מתוח, בסחרור. מה אתה צריך את הכאב ראש הזה? "אני גם נהניתי מהבולטות של ישראייר בשנה האחרונה. גם נחשפתי וקיבלתי הצעות ניהול מפתות מחוץ לענף. יחד עם זאת, אני ממעט לישון. המתח מקשה מאוד ואני חשוף לתביעות מצד גורמים רבים. התחייבתי לבעלי המניות שאני לא נוטש, אז אני כאן". אתה המנכ"ל היחיד בחברות התעופה הישראליות, שנמצא כאן מתחילת המשבר. כל כמה שבועות אתה נדרש לחשב מסלול מחדש. איך אתה חי עם זה? "במערכת המתאפיינת בתנודתיות, אי ודאות, מורכבות ועמימות, אנחנו כמנהלים נדרשים לבצע סדרת פעולות מאוד מובנות. הכרה מידית במציאות, אימוץ גישה של ניסוי וטעייה, כמיהה להובלה ושינוי ופתיחות לרעיונות של אחרים. בדרך, צריך להקפיד לעשות טוב לאנשים וקבוצות. כל אלו יאפשרו לנו להתמודד גם עם הגל החמישי". אתה מתחמק יפה מהשאלה. עד כמה אתה שחוק? "שחוק, אבל יש בי עוד כוח". איך אתה מתמודד עם החזרת העובדים והוצאתם שוב לחל"ת עקב הגל הנוכחי? "ישראייר פעלה אחרת לכל אורך המשבר. נותרנו פעילים. שמרנו ושימרנו את מרבית העובדים. עובדים אנחנו מתפעלים 330 הגענו למצב שבו עם ,2019- צי מטוסים גדול יותר מזה שהפעלנו ב עובדים. יותר ממהלכי 500 אז העסקנו קרוב ל התייעלות הללו אין בכוונתי לבצע. יש לנו גרעין עובדים נאמן, מקצועי ומסור. הוצאת חלק מהעובדים שוב לחל"ת תהפוך אותנו מחברה לאוסף של מועסקים. לא מאמין בפתרון הזה. הגרעין הזה יאפשר לנו להתאושש במהרה. אמר פעם אלי הורוביץ, המנכ"ל המיתולוגי של טבע - כמו שהמשבר מפתיע אותך בהגיעו, כך הוא מפתיע בסיומו. אנו צריכים להיות בעמדת שיווי משקל שתאפשר לנו לשרוד ימים קשים ובמקביל, תאפשר לנו לעבור מהר מהגנה להתקפה". מה דעתך על היחס של המדינה לחברות התעופה ולענף? "יש לנו מגוון חברות בקבוצה. אנחנו עדים לשלל הפתרונות המוצעים לסוכנים, לתיירות נכנסת, לחברות מתמחות, תעופה וכו'. יש לנו גם חברת בת פספורט 40
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3