פספורט ראש השנה תשפ"ב
בגרמניה, כך שבסיס ההשוואה שלנו בהחלט מגוון ואובייקטיבי. הענף שלנו קיבל הכי פחות בעוד הוא הכי סבל". איך זה קרה? "שילוב של מספר פרמטרים. הראשון, כמות העובדים המועסקים בענף לא מספיק מעניינת את האוצר. שנית, מדובר בענף עם נורמות התנהגות שונות. מי שלא צועק, מקבל פחות. שלישית, אנחנו משלמים על טעויות שבוצעו בענפים אחרים. ענפים שזכו לפיצוי כספי ובסופו של דבר הרוויחו הרבה כסף". כבר חצי שנה אתה מתנהל עם בעלים חדשים. הם הפסיקו את הטיסות בשבת. מה החזון שלהם? "בעלי החברה רצים למרחקים ארוכים. הם מפתיעים אותי ברוגע שלהם נוכח המשבר. לא פעם הם אומרים לי, 'אנחנו ישנים טוב בלילה, למה אתה לא ישן'. הם מחויבים לחברה. בחצי שנה שהם כאן, החברה קלטה עוד מטוס, חתמה על הסכמים לרכישת מקבץ בתי מלון ביוון, הקימה קרן בשותפות להשקעה במלונות ועוד. אנחנו בוחנים רכישה של עוד חברות, מתקינים מושבי עסקים, בוחנים קליטת מטוס איירבוס שישי, ועוד ועוד. ביחס לרכישה טרייה בענף בשיאו של משבר, נראה לי שהם מאוד בוטחים בחברה ובדרך שלה. במסגרת ההסכם שחתמנו עם האוצר, הם יזרימו מיליון דולר. הם רואים 8 לחברה בחודש הבא וחושבים רחוק. אשר לשבת, זו תפיסת העולם שלהם. היא לא קשורה לתעופה. גם נכסים מניבים שהם משכירים, לא פועלים בשבת. הם מאמינים שלאורך זמן זה יעשה טוב לחברה ולעובדים. צריך לכבד זאת". דיברת על רכישת חברות. אתה נביא הזעם חברות 3- שחוזר ואומר שאין כאן מקום ל תעופה ישראליות. אתה עדיין מאמין במיזוג? "היום יותר מתמיד. אנחנו גם הצענו לאוצר מיליון 10- שיקדיש, במסגרת הסיוע, סכום של כ דולר שיוענקו לחברות שיבצעו מיזוג השנה. ענף התעופה העולמי עבר שינוי מהותי בקורונה. חברות נמחקו, חברות התייעלו, מדינות מחלו לחלק מהחברות על החוב שלהן. התחרות תהיה קשה מאוד ביום שאחרי. יהיה מאתגר יותר לחברות הישראליות להתחרות עם ענקיות תעופה אלו". בראיון שנתת למגזין סוף השנה של פספורט בשנה שעברה, בה נבחרת לאיש השנה של פספורט, אמרת בעוד שנה ישראייר תונפק בבורסה. זה לא ממש קרה "ישראייר אמנם לא הונפקה אבל היא נרכשה באמצעות חברת בי.ג׳י.איי הציבורית. אנחנו בהליכים סופיים של הנפקת זכויות. שלב מקדמי לקראת חזרתה למסחר של בי.ג׳י.איי. כשהתנאים יאפשרו, נבצע גיוס בבורסה. כסף ציבורי נוסף יזרום לחברה והוא ישמש לרכישת פעילויות, הרחבת פעילות המטענים שלנו ומחזור חובות. אני מאמין שההליך הזה יושלם עד לתום הרבעון כתלות בתנאי שוק ההון". 2022 הראשון של חברת בי.ג'י.איי המחזיקה בישראייר, פרסמה לפני מספר ימים תוצאות של מחצית השנה . איך אתה מסכם את 2021 הראשונה של התוצאות? 40- "ישראייר הקטינה את ההפסד הנקי בכ היא 2019 מיליון דולר מול שנה שעברה. מול מיליון דולר בלבד בשורת 5- רשמה פער של כ חיובי והפער EBITDA ההפסד הנקי. היא יצרה מיליון דולר. אלו תוצאות 7- הגיע לכ 2019 מול קשות, אבל בהתייחס לעובדה שבמחצית השנה סגרים, החברות הבנות שלנו לא מייצרות 2 עברנו יום בעזה, יש 11 תזרים והתמודדנו עם מבצע של לנו סיבות רבות לאופטימיות. המדדים התפעולים של 2019 שלנו מצביעים על התייעלות במונחי מיליון דולר ברבעון. המשמעות היא שיש לנו 3 ."2019 פוטנציאל להכפלת הרווח הנקי במונחי בתחילת המשבר הצהרתם כי אתם מאפשרים למכור רק דרך אתר החברה. היו בענף מי שאמרו שוויתרתם על סוכני הנסיעות "ישראייר הייתה החברה היחידה שלא קורקעה . בתפיסה 2020 ולו ליום אחד מאז מארס ניהולית זאת, שעולם התעופה פסק מלכת לאורך חודשים. אנחנו לעומת זאת המשכנו להעסיק כמחצית מהעובדים, יש לשמור על איזונים. החשוב מכל הוא תזרים המזומנים. פעולות אלו יצרו לעיתים תחושה מוטעית לגבי הסוכנים. העובדות היבשות הינן: בעת הסרת המגבלות למחוסנים בחרנו לצאת במבצע מתגמל מאוד לסוכנים ומתחילת השנה היקף אחוזים 53 המכירות של סוכני הנסיעות היווה מסך המכירות הסיטונאיות שלנו. אמת, היה חשוב לנו להגיע לנקודת איזון אחרת שבה כמחצית מההכנסות מגיעות אלינו ישירות ומשרתות את ההוצאות הקבועות שלנו, אבל הסוכנים תומכים ותמכו בנו לכל אורך המשבר וזאת הסיבה שכעת אנו משלמים עמלות מוגדלות". מילה אחרונה לסיכום? ˆ "שתי מילים. שנה טובה". פספורט 42
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3