גיליון 736 - אנשי השנה תשפ"ב

פספורט 24 'הסכמי אברהם' פתחו בפניכם יעדים שלא חלמתם לטוס אליהם בעבר דוגמת מרוקו, איחוד האמירויות וכעת, טיסות מעל ערב הסעודית ובקרוב טיסות לטורקיה. "היעדים החדשים שנפתחו מיטיבים מאוד עם מצבה של ישראייר במספר פרמטרים. ראשית, הם ממצבים את מופע העונתיות. שנים התרגלנו 2 לכך, שהציוד התעופתי שלנו עובד בקיץ פי מבחורף. היו לכך השפעות קשות בצד ההוני, בניהול הסיכונים, ובניהול כח האדם. כעת, העונתיות שוטחה. לוח הטיסות שלנו בפברואר דומה ללוח הטיסות שלנו בחודש יוני. זו דרמה עסקית. שנית, כמעט כל היעדים החדשים שנפתחו, יושבים עמוק בתוך המעטפת האסטרטגית של מפת היעדים שעות טיסה מנתב"ג. 3.5 שלנו, המרוכזים, במרחק איסטנבול, שארם, דובאי — כולם יעדי תיירות קלאסיים עבור ישראייר. שלישית, ישראייר נפגעת התעופתי ביעדים אלו. חלק hub- פחות מתנועת ה מהחברות מתמודדות עם תחרות קשה ביעדי המשך במזרח הרחוק כתוצאה מ'הסכמי אברהם'. אנחנו רק נהנים מזה לפי שעה. רביעית, שארם ודובאי מהוות תחרות קשה לאילת, שם ארקיע הייתה דומיננטית. כך שבהיבט הזה, גם יש לנו יתרון מסוים". במה ישראייר צריכה עוד להשתפר? "ישראייר עוברת מהפכה דיגיטלית. במחצית מהלקוחות שלנו ביצעו 45% הראשונה של השנה ווב צ’ק-אין באתר החברה. אנחנו שואפים להגיע בשנה הבאה. אנחנו משקיעים מיליונים 70% למעל רבים בדיגיטל. בקרוב נעלה עם אתר חדשני, עם מערכות מכירה מתוחכמות ועוד. רמת השירות שלנו לסוכנים חייבת להשתפר ואנו נפתיע אותם לטובה . השנה שמנו את כל המשאבים שלנו 2023 בעונת על טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית בתחומי המסחר. המהלך הבא יהיה בתחום השירות". מאז הקורונה קשה לגייס עובדים. למה זה קרה לדעתך? "יש לכך סיבות רבות ומגוונות. אני אתמקד בשתיים מהן. הענף שלנו מאוד מקצועי. אנחנו כמנהלים לא היינו מודעים עד כמה ויתרנו על עובדים במהלך המשבר. היום הם חסרים ותקופת ההכשרה שלהם ארוכה מאוד. למזלה של ישראייר היא נותרה יעילה לכל אורך המשבר, ולכן היא סובלת מזה פחות, אבל היא סובלת. הסיבה השנייה היא חוסר הסובלנות של הלקוחות בשל העומס, הירידה ברמת השירות והמחירים הגבוהים. כל אלו פוגשים את הדיילים, צוותי הקרקע, עובדי המוקדים, החשופים לתרבות אגרסיבית, ללחץ אישי בלתי נסבל, שגורמים לשיעור תחלופה מאוד גבוה". אל על, ארקיע וק.א.ל סבלו בשנה החולפת מביטולי ואיחורי טיסות על רקע סכסוכי עבודה עם הטייסים שלהן. איך אתה מצליח לשמור על שקט עם טייסי ישראייר? "ההסבר לזה הן שקיפות ומידתיות. הם שותפים מלאים לכל המהלכים, לתוצאות הכספיות, לפעולות הנדרשות ועוד. שיעורי הקיצוץ בשכרם היו מאוד מותאמים לתוצאות הכספיות והכי חשוב, הם לא 25% . הפסידו יום עבודה אחד במהלך המשבר מהטייסים שלנו שודרגו במעבר בין ציים ובקידום מקצועי. אנחנו קולטים מטוסים, קולטים טייסים. פחות 10%- זה נותן ביטחון תעסוקתי. אנחנו עם כ , מפעילים עוד מטוס וכולם עובדים 2019 טייסים מבמגבלות החוקיות של רשות התעופה האזרחית". מה דעתך על המינוי של דינה בן טל, לראשונה אישה כמנכ"לית אל על? "לא הופתעתי. אני מכיר את דינה שנים רבות. יש לה יכולות נדירות בתחום האנליטי לצד רגישות ויכולת הקשבה לאחר. היא מינוי מצוין. מתחרה מרה והגונה ובעיקר חברה. היא תצעיד את אל על קדימה בוודאות". אתה בדרך כלל נביא זעם, מהי נבואת הזעם שלך? "אירופה נמצאת בסד לחצים בלתי אפשרי. סביבת המשפיעה על היציבות הפוליטית 10% אינפלציה של והסחר, משבר אנרגיה והתחממות לוקאלית כתוצאה ממשבר האקלים. היא תהיה חייבת להגיב ותעשה זאת מהר מהצפוי. אנחנו הולכים לשלם עוד יורו לנוסע במונחי אגרות, קנסות זיהומיות ועוד. 20 זה נשמע מעט, אבל ביחס לתעשייה שהרווח הנקי דולר, 7.5- היה כ 2019 הממוצע שלה לקטע טיסה בזה הולך להיות צעד משמעותי מאוד". לאן עולם התעופה צועד לדעתך? "משבר הקורונה לא היה המשבר האחרון. המשבר האקלימי יהיה הבא בתור. יש לזכור שרמת החיים עולה, אנשים כמהים לנוע ולטייל ואפילו מגפת הקורונה לא עצרה אותם. הענף עמיד וחסין". מי איש השנה שלך? "שמואל זכאי מנהל נתב"ג באופן מובהק. הוא לקח על עצמו סיכונים רבים והכל במטרה לאפשר בתוך מספר 2019 לתעופה בישראל להגיע לרמות חודשים. הוא הקדים בכך את תחזיות כל הגופים והמומחים. הוא הציל את התעופה הישראלית". ?2022 כיצד ישראייר צפויה לסיים את "שרק תסתיים כבר". לסיום, מה היעד הבא שלך אחרי ישראייר? של אל 777 ״אני בונה על סלט ביצים בטרקלין, וה על ועל חופשה משפחתית ארוכה בתאילנד״. "ישראייר ביצעה שורה ארוכה של מהלכים פורצי דרך בשנות הקורונה, שאפשרו לה להכפיל את נתח השוק, 2019 לעקוף את ביצועי ולעשות זאת עם פחות עובדים ויותר מטוסים" : מוני שפירצילום ״

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3