גיליון 736 - אנשי השנה תשפ"ב

שר התיירות יואל רזבוזוב, שרבים לא הכירו טרם מינויו לתפקיד שר התיירות, הכריז מיומו הראשון בתפקיד שבא לעבוד ולא להיכנע לבירוקרטיה. ואכן, נוכחותו הורגשה ועדיין מורגשת במסדרונות המשרד. במסגרת הסתערותו על הג’וב, רזבוזוב חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה. כל יום ביקר במקום אחר, אפילו בכמה באותו יום. אומרים עליו שיש לו אוזן קשבת לכולם. שהוא שר ביצועיסט ושמי שיחליף אותו, אחרי הבחירות הקרובות, ייכנס לנעליים גדולות. בראיון מיוחד למגזין סיכום שנה של פספורט, רזבוזוב — שעלה עם משפחתו ממחוז במזרח רוסיה — מדבר 10 לישראל בגיל בפתיחות על הכל. בלי פילטרים. איך אתה מסכם את הקדנציה שלך בתפקיד? במה הצלחת ובמה לא? "הייתה שנה קשה. ידעתי שאני נכנס למשרד שחטף מכה קשה, אבל הייתי אופטימי. אני אדם אופטימי. הייתי בטוח שנצא מהקורונה יותר מהר, אבל לקח זמן. משמח אותי לראות את אנשי התיירות, אנשים מדהימים וציונים שתורמים לתדמית המדינה ולהכנסותיה. כל תייר שמגיע שומע חדשות שליליות על ישראל ואז רואה את הצד החיובי של המדינה. היו לי לא מעט פגישות קשות עם אנשי התיירות, אף פעם לא ברחתי מהן. חטפתי המון צעקות, ובצדק. הייתי מוכן לחטוף כי אנשים הגיעו לפת לחם. הצלחנו להעביר החלטה ייעודית של פיצויים רק לתעשייה. ברור שזה אף פעם לא יהיה ברמה שהם רצו". מארגני תיירות נכנסת לישראל מתלוננים עד היום שלא קיבלו את כל המגיע להם? "זה נכון. העברנו החלטת ממשלה כדי לסייע. לכל סעיף יש השלכות רוחב. השגנו את הכסף אבל לא מצליחים לממש אותו עד הסוף, אבל זו החלטת ממשלה. עדיף להגיד תשובה אמיתית ולא לפתח ציפיות שווא. אני לא יודע לשנות החלטת ממשלה. מצד שני, היום הסוכנים קמ"ש. יחד עם זאת, הם צודקים שהם 120 שוב על פול עבודה ברוצים לקבל על התקופה הקשה שעברו. הם לא אשמים. גם במלונות, הכסף שמגיע, מגיע לאט יותר. במתווה שפתחנו יש הרבה אפשרויות מיליון שקל שהקצנו לטובת 25 לקבל את הכסף. גם מורי הדרך, מתוך מיליון שקל. נשאר כסף בקופה ואנחנו מתכוונים 10 ההדרכה, בוצעו כלממש את כל הכסף. נלחמתי על פתיחת השמיים. היו מלחמות. הייתי חבר קבינט קורונה וזה מפחיד שיושב איש' 10,000 רופא וצועק 'אתה הולך להרוג וזה על הראש שלך. אתה צריך לקבל החלטה מאוזנת ובכובע השני שלי כשר תיירות, אני צריך לבקש לפתוח. אומרים שלפוליטיקאי אסור להגיד 'לא הצלחתי', אבל אני אומר את האמת, בפעם הראשונה לא הצלחתי. בפעם השנייה כן הצלחתי להביא לקבינט, שאחוז הנכנסים מחו"ל והתפשטות של הנגיף הם נמוכים, ושאפשר לקחת את הסיכון, ואז הצלחנו לפתוח בלי בדיקות וחיסונים. בתעשייה היו 2019 תיירות נכנסת ביחס ל- 75%- מוכנים להגבלת גיל. הגענו ביולי ל . התחזית של האוצר הייתה מאוד פסימית שנחזור 33% שבעולם זה ."2023 למספרים של לפני הקורונה. לדעתי נחזור כבר ב- 2027 רק במה לא הצלחת/הספקת לעשות בגלל הליכה לבחירות? "תכנית ארוכת טווח. בתפקיד ביצועי אני רוצה לחשוב לטווח ארוך. מיליון תיירים. 10 נהיה עם 2030 הקמנו אגף אסטרטגיה כדי שבבשביל זה צריך עוד שדה תעופה, מלונות, לשפר את השירות, להיכנס לעולם האקדמי ולחנך לתיירות". שדה תעופה נוסף תקוע בממשלה. הרבה פוליטיקה "נכון, אבל בממשלה הזו זה זז. להגיד שזה מספיק, לא. יש איזשהו כיוון. עד הבחירות אני לא מאמין שיקרו דברים. הכיוון המסתמן 10 שבסוף יהיה שדה בנבטים. יהיו עוד הרבה מלחמות, יגידו עוד פעמים רמת דוד ויציעו אי מלאכותי שזה לא ישים בגלל הים שלנו". ובינתיים, שדה התעופה רמון ליד אילת פיל לבן "זה פיל לבן. המדינה השקיעה כ"כ הרבה כסף, כואב לראות שהוא לא עובד. נפגעות גם אילת והתיירות. השדה צריך לעבוד ללא הפסקה. חברות תעופה טוענות שזה לא כלכלי להן. אנחנו כמדינה צריכים לחשוב איך להביא אותן, לעשות את זה כלכלי. חברות לואו קוסט הפעילו לשם בעבר טיסות, אנחנו משנים את מנהלי התעופה לחשוב אחרת, להביא את התיירים אחרת. לתת תמריץ לתעשייה על הבאת כל התיירות. פה אני צריך לשכנע את משרד התחבורה, למה להביא תיירים, מה זה נותן למשק. המשחק צריך להיות עם נתב"ג, מבחינת לא מסתכל על כיסאות. טוב לי להשפיע מאיפה שאני תמר מצפי צילומים: ״ פספורט 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3