"אין לי יעד חלומי. באחרונה ביקרתי יעד חלומי: 30- בבאקו שבה נולדתי, לראשונה אחרי יותר מ שנה אחרי שעזבתי ומאז אני רק מחכה לחזור לשם שוב". "בנגקוק. אף פעם יעד לא לחזור אליו שוב: לא נמשכתי למקום, וכשביקרתי בו כחלק מהשתתפות בכנס, רק חיכיתי לחזור ארצה". "הוטל בבילון" ספר מומלץ לטיסה: "נחיה ונראה". הממשלה החדשה: "המצב הביטחוני". כי מדאיג: ה Lamassa "מסעדת מסעדה מומלצת בעולם: בעיירת קסקאיס בפורטוגל". "הדברים 'המשוגעים' הדבר הכי משוגעשעשיתי: אצלי הן בגדר תעוזות מקצועיות. בדיוק עכשיו אני בעיצומה של אחת כזאת, מקווה שתתברר כהצלחה". "יש לי הרבה דבר משוגע שרוצה לעשות? אספירציות אבל אין כאלו שעונות על הגדרה של 'משוגע'. לא חולמת לעשות צניחה חופשית או מטר". 4 לקחת גל של (ארז 1 כשהתחלת את תפקידך עבדת מול בעלים בעלים נוספים 4 שמול) ומצאת את עצמך מול (שלמה אחזקות בראשות אסי שמלצר, מור בית השקעות ורוני נפתלי) "זה מאתגר ומחשל בצורה מדהימה. נפלה בחלקי הזכות לעבוד עם אנשים עם ניסיון אדיר שבאים מעולמות שונים. אני לומדת מכל אחד מהם המון, מרגישה שהם סומכים עליי, נותנים לי מרחב פעולה, יודעים ורוצים להקשיב. אתה מדבר היום עם כל אחד מהאנשים האלו ורואה באיזו תשוקה הם מדברים על החברה ועל התוכניות שלה – כאילו שהם בילו בה שנים. הם מכירים את עולם המושגים, וזה כל פעם מרגש מחדש לראות עד כמה הם התחברו לחברה". מי הדומיננטי ביניהם? "בעלי המניות לא מעורבים ביום יום, הם מתמקדים באסטרטגיה לטווח ארוך ויש לכל אחד מהם את התחומים שמעניינים אותם יותר מאחרים וכאמור כל אחד תורם מניסיונו כך שזה מנגן היטב". מה החזון של הבעלים? "לבסס את מעמדה של תלמה בתור שחקן גלובלי משמעותי, עם דגש על יישום של כלים טכנולוגיים מתקדמים, עם זאת מתוך ידיעה ברורה ששום טכנולוגיה לא מהווה תחליף לשירות אישי ומקצועי". במהלך השנים קיבלת עוד ועוד סמכויות. איך זה משתלב עם שמול שהוא כאמור אחד השותפים? "ארז ואני מכירים המון שנים. לא תמיד מסכימים על הכל, אבל תמיד זוכרים את הדרך שעשינו ואת החברות שעמדה ביותר ממבחן אחד". מה מעמדו כיום של סוכן הנסיעות? "איתן מתמיד. הקורונה לימדה שברגעי משבר אין תחליף לסוכן, והיות וכולנו למדנו שלעולם אל תגיד לעולם, אנחנו רואים ביקוש הולך וגדל לשירותים שמעניקים הסוכנים. אני מאמינה שגם הספקים העיקריים שלנו מזהים היום את רמת ההשפעה של הסוכנים שלנו על הבחירה של הלקוחות". לאן זה הולך לדעתך? "לצערי, נראה שהסטביליות בעולם הולכת וקטנה. האינפלציה שמשפיעה על יוקר המחיה, המתיחות עם רוסיה, ההשלכות ארוכות טווח של קורונה כל אלו תורמים לחוסר ודאות. המשמעות מבחינת הענף, כפי הנראה, תתבטא בקצב קונסולידציה מוגבר, בצמצום משמעותי של מספר השחקנים ובהתחזקות של אלו שיישארו רלוונטיים". בזמנו תלמה כיוונה לשוק הגלובלי. היכן זה עומד? רכישות גלובליות בשנה, 2 "אנחנו בקצב של – אלו עסקאות 2023- ומכוונים להגביר אותו ב רכישה ראשונות שלנו במדינות בהן לא פעלנו קודם ולכן התהליכים לוקחים יותר זמן. תהליך המיזוג/ רכישה הוא תהליך מרתק בפני עצמו, וככל שעובר הזמן רואים את היתרונות הבולטים של נגישות ישירה לשווקים נוספים. עד סוף השנה נוסיף לרשת מדינות חדשות בהן יפעלו משרדים בבעלותנו 3 שלנו נתמקד בלחזק את הנוכחות בהן באמצעות 2023- וב מיזוגים נוספים". מה מרגיז אותך בענף הנסיעות והיית רוצה לשנות? "הענף לא נתפס כאטרקטיבי. לא הרבה אנשים צעירים רואים את עצמם עושים קריירה בתחום התיירות. מי שמתחיל, מתאהב – אבל יש הרבה סקפטיות. אנחנו סיימנו את המחזור הראשון של הבוגרים השתלבו בחברה כחלק 10 'תלמה אקדמי'. מתהליך ההכשרה, מתארגנים כעת לקראת מחזור נוסף. הייתי רוצה להגיע ליום שיהיו רשימות המתנה לקורסים מהסוג הזה". חברות תעופה 3 אמרת שאין מקום בישראל ל- "ואני עדיין משוכנעת שהשלם גדול מסך חלקיו בכל הקשור לתעופה המסחרית בישראל ולאיחוד תהיה השפעה מהותית על שיפור הרווחיות בהשוואה לזאת החברות פועלות בנפרד". 3- של היום ש איך לדעתך נראה את עולם הנסיעות בעתיד הקרוב? "ממשיך לפרוח, אך הרבה יותר מתקדם. אנחנו לא קרובים לגרד את הפוטנציאל המסחרי שטמון בהיכרות עם דפוסי התנהגות וצרכנותשל לקוחותינו, כל אחד בתחומו. אמרתי את זה באחד הראיונות לפני הקורונה, אני לגמרי רואה שמגיע היום בו נציע ללקוחתינו טיסה בחינם כי זה נותן אפשרות למכסם רוויות מרכישות נלוות. התקשורת עם הלקוחות תהיה הרבה יותר פרואקטיבית ומבוססת על שיתוף מידע בין כל החוליות בשרשרת – הגורם המזמין את הנסיעה, שדות תעופה, חברות תעופה וכו׳". "הדגש ששמים על מינוי נשים חורה לי מאוד" איזו מנהלת את? "רוצה להאמין שאני נתפסת כמנהלת נגישה. ככל שעובר הזמן אני מבינה כמה זה חשוב להצלחת הארגון. עברתי כברת דרך בהקשר הזה, מניחה שיש מקום לשיפור נוסף. עובד לצידי צוות מנהלים שאני וברור לכולנו שזה לא Hands On מאוד נהנית ממנו – כולם פועלים במדיניות הדלת הפתוחה, כולם יכול לעבוד אחרת". אנחנו רואים עוד ועוד נשים בתפקידי מפתח בענף הנסיעות והתעופה. מה דעתך למשל על המינוי של דינה בן טל מנכ"לית אל על? "אני חייבת לציין שהדגש ששמים על המינויים של נשים חורה לי מאוד. גם אם היו ממנים מנכ"ל ממין זכר היית שואל אותי את השאלה הזאת? אני יודעת שהכוונה טובה, אבל בפועל, 'הרעש' סביב המינויים הנשיים נותן תחושה של 'התעלינו על עצמנו ונתנו את התפקיד לאישה'. מאז ומעולם לא הרגשתי שקיבלתי תפקיד כזה או אחר כי חיפשו לסמן וי על המשבצת של 'אישה', אלא למנות את הדמות הראויה ובעלת הסיכויים הטובים ביותר להצליח בתפקיד. אני מאחלת לכל מנהלת באשר היא להרגיש ככה בכל תפקיד חדש אותו היא לוקחת על עצמה". היו שחשבו שאת המנכ"לית הראשונה של אל על. יש לך תחושת פספוס? "כאמור, מבחינתי, אם כבר להירשם בספרי ההיסטוריה, אז בזכות ההצלחות בלבד ולא בגלל השיוך המגדרי. אם השאלה אם אני מצטערת שעזבתי את אל על, התשובה היא שלא הייתי משנה דבר במסלול הקריירה שלי". ענף התעופה זה משהו שאת רוצה עוד לחזור אליו בעתיד? "כן, זה עולם שמרתק אותי. אני חושבת שהיום במסגרת 'הדברים שלא רואים מכאן' יש לי הרבה תובנות ליישם. יחד עם זאת, לא חייבים לחזור בשביל זה לחברת התעופה, אפשר ליצור יש מאין". Wish List פספורט 53
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3