מסביב לעולם 2023

תיירות חלל shutterstock צילומים: תייר החלל הראשון חוזר ויטוס לירח , יחד עם אשתו אקיקו 82 דניס טיטו, בן יותר מ- אנשים נוספים, שטרם קנו כרטיסים, 10 ואמורים לצאת למסע של שבוע לירח וסביבתו . כך בישר לפני SpaceX על גבי חללית כחודשיים מייסד החברה, אילון מאסק. טיטו לא חשף כמה הוא משלם עבור הטיול, ואילו מאסק ציין, כי יום אחד הוא יוביל מאות בני אדם לבנות עיר על מאדים. חברות תיירות חלל המובילות המציעות את הסיכוי הטוב ביותר להגשים את חלום הטיול בחלל הן: הרעיון של תיירות חלל מהווה אחד המאפיינים המרגשים ביותר של תעשיית התיירות העתידנית, וחברות מסחריות שונות כבר בונות תוכניות ומפתחות חלליות לסוגים שונים של טיסה מסחרית בחלל, שהנפוצה ביותר, בינתיים, היא טיסה תתמסלולית קצרה. בשלב מקדמי זה, אם אתם יכולים ומוכנים להשקיע סכום של מאות אלפים "בלבד", תוכלו להתנסות בטיסת חלל תת-מסלולית. הכוונה לטיסה קצרה, בת כשעה, בגובה של ק"מ מעל פני הקרקע. 100 מעט יותר מבטיסה כזו החללית לא נכנסת למסלול סביב כדור הארץ, אבל ניתן לחוות היעדר משקל וכוח משיכה ולצפות בנוף מרהיב של כדור הארץ מלמעלה, כשמספר חברות כבר פיתחו וממשיכות לפתח חלליות לטיסות תת-מסלוליות מסחריות. הרעיון של תיירות חלל עדיין נשמע עתידני, אבל למעשה כבר יש לו היסטוריה מבוססת. ,90 תיירות החלל החלה בסוף שנות ה- מכרה טיסת Mir כאשר החברה הרוסית חלל לאיש העסקים האמריקאי, דניס טיטו, למעשה כדי לייצר הכנסות לתחנת החלל מיליון דולר 20 שלה. טיטו שילם סכום של Soyuz-32 כדי לטוס בחללית הרוסית ובילה 2001 בטיסה מסלולית בחודש אפריל ימים מלאים בחלל והקיף את כדור 8 כמעט פעמים. 128 הארץ תייר החלל הישראלי הראשון, כפי שזכור לכולנו, היה איתן סטיבה, שהמריא לחלל Axiom Mission במשימת 2022 באפריל ימים עם עוד 10 לטיסת מסלול פרטית של 1 תיירי חלל, ובה גם ביצע ניסויים שונים. 3 55 אגב, סטיבה שילם על הטיול בחלל מיליון דולר. כיום טיסות מסלוליות נדירות למדי וטיסות תת-מסלוליות הפכו לפופולריות ונגישות בסכום לא מבוטל. טיסה תת-מסלולית היא טיסה במהירות רבה בכלי טיס מיוחד בגובה הנושק לחלל החיצון, אך מבלי להיכנס למסלול סביב כדור הארץ. מדובר בדרך כלל בטיסה קצרה של פחות משעה. הטיסה מתבצעת בכלי טיס, "ספינת חלל", המותקן על גבי מטוס ייעודי. בהגיע המטוס לגובה מסוים, ניתק כלי הטיס, מתרחק מהמטוס ומפעיל מנוע רקטי המוביל אותו לטיסה התת-מסלולית המהירה. לאחר מספר דקות יורד כלי הטיס לגובה של טיסה מסחרית ולאחר כשעה שב ונוחת בבסיס ממנו המריא. כמה חברות מציעות שירותים של טיסות חלל תת-מסלוליות, שבמסגרתן יעלו קילומטרים, 100 התיירים לגובה של מעל ליחוו דקות אחדות של חוסר משקל וישובו לכדור הארץ. מחירה של טיסה כזו מוערך אלף דולר, רק אחוז אחד מהסכום 200 בששילם דניס טיטו, תייר החלל הראשון. המובילות בחלל Orion Span חברת טיולי חלל אמריקאית, שהכריזה על הקמת תחנת החלל אורורה, שתפעל למעשה כמלון חלל, שיוכל לארח עד שישה תיירי חלל בו זמנית. Space Adventures מציעה סיורי שיגור ופעילויות אימון להליכה בחלל, וקיבלה הזמנות לטיסות תת-מסלוליות עתידיות מתוכננות, כמו גם למשימה שמתכוונת להקיף את הירח. Zero 2 Infinity חברת תעופה וחלל שבסיסה בברצלונה בספרד, בולטת בגישה הידידותית לסביבה ומערכות השיגור שלה משתמשות בטכנולוגיית בלונים על מנת להפחית את פליטת הפחמן. Virgin Galactic הרחבה יותר בבעלותו של ריצ'רד Virgin חלק מקבוצת ברנסון. לחברה יש כבר רשימתהמתנה נרחבתשל אנשים המעוניינים להפוך לתיירי חלל, כאשר הפקדה ראשונית ליש"ט נדרשת כדי להבטיח מקום ברשימה 200,000 של זו. עם זאת, לחברה היו בעיות שונות, כולל עיכובים .2014 מרובים ואובדן של ספינת חלל כבר ב- SpaceX החברה של אילון מאסק, המנוסה בשיגור טיסות לחלל ומקווה להצטרף לתיירות החלל. בניגוד לרוב החברות האחרות הפועלות בתחום, המציעות טיסות תתמסלוליות, היא נותנת עדיפות לתיירות הירח ומסלולים אחרים בחלל מעבר לכדור הארץ. Blue Origin החברה בבעלותו של ג'ף בזוס, הבעלים והמייסד Virgin של "אמזון", היא המתחרה העיקרית של בתיירות חלל תת-מסלולית. עם זאת, Galactic ההיצע שלהם מבוסס על רקטה מסורתית יותר, המכונה , הממריא ונוחת אנכית, והמטרות של New Shepard החברה להתקדם לכיוון טיסה מסלולית בחלל. כמו החברה ביצעה מספר טיסות מבחן Virgin Galactic ומתכננת לשלב בקרוב נוסעים משלמים לחלל. עולמיפספורט 13

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3