המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019
119 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 100% ידנית עם אופרציה כבדה לחברה צרה עובדים, 20- ל 50- אונליין ודיגיטלית. ירדנו מ כאשר הגרעין המשמעותי בחברה, שהצליח לעשות הסבה ולזרום עם השינוי, נשאר איתנו עד היום, וזה מדהים. הכל סביב ההבנה שאם בעבר המוצר היה במרכז, כיום הלקוח במרכז והמוצר יתאים את עצמו אליו ולא ההיפך". האם המוצר החדש תפס מיד או שלקח זמן להחדירו לשוק? "האמנו במוצר ובטיימינג ולכן נכנסנו בצורה אגרסיבית מאוד. מיד עלינו עם קמפיינים בטלוויזיה ומיד ראינו כמה שהשוק צמא למוצר כמו סמרטאייר. היו לנו שותפים בעולמות המדיה שהאמינו ותמכו בנו בהשקה ולאחר מכן. זה עזר לנו להחדיר מהר מאוד את המוצר". האם גייסת הון בשלב הזה? "לא גייסתי הון בשלב הזה. היינו צוות מאוד מצומצם. זו הייתה תקופה מאוד מאתגרת. בו-זמנית נדרשנו לנהל מודל עסקי שנעלם ומצד שני, מודל עסקי שקם ומתעורר. חווינו . הכשרנו real life מהפכה של ישן-חדש ב- את העובדים שלנו שעד כה עסקו בניהול סטוק מושבים. לא רצינו לאבד עובדים טובים ונאמנים, אבל לך תלמד אותם עכשיו טכנולוגיה ולעבור מצ'רטריסטיקה לאונליין. זה משהו אחר. עולם אחר לגמרי. זה לא היה מעבר קל. דרש הרבה מאמץ. אם לא הייתי עושה אותו לא הייתי יושב פה היום". אופקים היו ויצאו מהשותפות. כיום תלמה שותפה בסמארטאייר "סמארטאייר צמח מהר וחזק מאוד. בתחילת )50%( קבוצת אופקים נכנסה כשותפה 2016 בסמארטאייר ולפני כחודש וחצי יצאה ובמקומה נכנסה תלמה כשותפה/משקיעה בראייה גלובלית. עם תלמה הקמנו את חברת 'סמאטאייר גלובל גרופ' לניהול אתרים דוגמת סמארטאייר". אופקים ואתם נפרדתם בפיצוץ. מה בדיוק קרה שם? "קודם כל לא היה פיצוץ עם אופקים. דרכנו של DNA - ה נפרדו בהסכמה וכבוד הדדי. החברות והאנשים שעובדים ומובילים אותן היה שונה. לא תמיד פשוט לייצר סינרגיה והבנה מלאה לאורך זמן בין עולמות שונים. זה הוביל להרבה חילוקי דעות ביחס לאסטרטגיה והכיוונים אליהם נכון בעיניי להוביל את החברה. ובחיי חברה כמו בנישואים, כאשר הצדדים, ובמקרה הזה הבעלים, מפסיקים לדבר באותה שפה ומתחילים לראות את הדברים אחרת, לטובת החברה, צריך לפרק את החבילה". שנים אחרי 4 , היכן סמאטראייר היום ההקמה? אלף נוסעים 400- "סמרטאייר הטיסה יותר מ וזכתה פעמיים במוצר השנה בחדשנות. כיום אנחנו בעיקר פונים לנוסע הישראלי ועם נוכחות ופעילות רחבה בדרום אפריקה ובצרפת. כיום אנחנו מוכרים בעיקר טיסות, אבל זה הולך להשתנות. המניע של הלקוח לרכישת כרטיס טיסה הוא היום מחיר בלבד ולכן קשה מאוד לייצר ערך במנוע טיסות בלבד. סמרטאייר, ששואפת היום לייצר ערך הרבה יותר משמעותי ללקוח, תציע בקרוב מאוד ללקוח פלטפורמה אחת נוחה ומתקדמת שתרכז במקום אחד את כל מרכיבי החופשה עבור הלקוח. כמו שעשינו בטיסות, גם כאן נוביל מהפכה". סמאטרייאר היום, עם הפנים לאן? "להמשיך לגדול בישראל ולהרחיב פעילות בחו"ל. מבחינת המוצר, אנחנו בחיפוש ובבנייה אחרי המוצר הבא". נקודות למחשבה באחרונה השיקו סמארטאייר וחברת אמריקן אקספרס כרטיסי אשראי את מועדון הלקוחות . לקוחות המחזיקים בכרטיס האשראי expressfly של אמריקן אקספרס יכולים, בתמורה לנקודות לא היה פיצוץ עם אופקים. דרכנו נפרדו בהסכמה וכבוד הדדי... כמו בנישואים, כשהצדדים, ובמקרה הזה הבעלים, מפסיקים לדבר באותה שפה, לטובת החברה, צריך לפרק את החבילה ע וד לפני עידן הלואו קוסט (טיסות חסך), הדרך הזולה ביותר לטוס לחו"ל הייתה באמצעות טיסות צ'רטר (שכר). ובדומה לרבים אחרים, צ'רטריסטיקה . "שנת 42 , הייתה גם משלח ידו של ארז בוסו הייתה שנת שיא בצ'רטריסטיקה. 2013 באותה שנה הטסנו מצרפת לישראל קרוב אלף נוסעים. אבל באותה שנה גם 80- ל ידעתי שהצ'רטריסטיקה תתרסק", אומר בוסו, לימים, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ "סמארטאייר". וכשמו של הסטארט-אפ , כך גם בוסו היה מספיק 2015 שהקים בשנת סמארט להבין שהגבינה אוטוטו זזה ושצריך לזוז הלאה לדבר הבא בתיירות-תעופה, ויפה שעה אחת קודם. מה הפיל לך את האסימון? "התחילו לדבר על שמים פתוחים. היה ברור שמשהו הולך להשתנות. הבנתי שכול המודל הזה שאנחנו רוכשים מוצר ומשכנעים את הלקוח לקנות אותו מאיתנו – כבר לא יעבוד. המגמה התחילה להיות הפוכה. שאנחנו כבר לא יכולים יותר להכתיב ללקוח איזה מוצר לקנות, אלא הלקוח רוצה לבחור בעצמו. בנקודה הזו החלטתי לעשות שינוי. הבנתי שזה הזמן להשקיע בטכנולוגיה. זו החלטה לא פשוטה כלל וכלל לעסק שרגיל לפעול בדרך מסוימת, אבל היה לי ברור שכל מה שהיה כבר לא יהיה. שמשהו הולך להשתנות ומעכשיו חייבים להקשיב ללקוח". איך עשית את המעבר מסוג של לואו-טק לטרוול-טק? "התברכתי בשותף שהיה איתי מתחילת הדרך, יוני אלחדף. יוני הוא המוח הטכנולוגי מאחורי הפתרונות שפיתחנו ונתנו מענה לשינויים הדרסטיים שהחברה והתחום עברו. במעט אמצעים ובזמן קצר, הצלחנו לנתח את הצרכים, להמר כמה צעדים קדימה על מה שהולך לקרות ולפתח מערכות שלימים היוו את מנוע הצמיחה שלנו וגלגל ההצלה של החברה. הכל נעשה בצורה הדרגתית, מחברה
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3