המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019

120 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 שצברו בכרטיס האשראי, ליהנות מהנחות בטיסות וחבילות נופש באתר ייעודי של . expressfly כמה לקוחות כבר הצטרפו? שבועות אחרי שהקמנו את אקספרס פליי 3" לקוחות שקנו דרכנו 500- כבר חצינו את ה בנקודות. מועדון הלקוחות החדש שלנו, שבעצם מתלבש על מועדון הלקוחות הקיים של אמקס, הוא חלק מהאסטרטגיה של לייצר ערך ללקוח, וזה ערך ללקוח. מה דעתך על מועדון הלקוחות של אל על? "מהלך גאוני שנפגע בדרך. הם אספו את הלקוחות. הגיעו להמון לקוחות והשינוי שעשו בנקודת זמן מסוימת בתמהיל הנקודות, הוריד את הערך ללקוח ובסוף יש פה לקוח לא מרוצה. לקוח צריך להרגיש את הערך, ואם אתה נותן לו להרגיש שזה חצי ולא עד הסוף - אז אל תיתן. כמו עם ילד". במסגרת יצירת ערך ללקוח, יצרתם שת"פים עם גופים נוספים? "יש לנו שת"פ גם עם למטייל במסגרתו, כל מי שמזמין דרכנו טיסה מקבל מטבעות לקנייה בחנויות למטייל. הלקוח היום כבר לא קונה כרטיס טיסה אצל סוכן הנסיעות אלא איפה שהכי נכון לו לקנות את כרטיס הטיסה. לכן, יש לנו בקנה עוד הרבה שת"פים עם חברות גדולות שאני לא יכול לחשוף אותן כרגע. את המודל הזה אנחנו רוצים לקחת החוצה, לעולם". כלומר, לעשות שת"פ עם גורם אשראי גדול בחו"ל? "החלום שלי לעשות שת"פ כזה עם מאסטרכארד העולמית. לחברות האשראי יש את הדאטה הכי גדול על הלקוח. מה הלקוח אוהב לקנות, איפה וכמה. מצד שני, אנשים בונים בית מנקודות שצברו בכרטיסי אשראי וגם טסים עם נקודות. זו מגמה שתלך ותהיה מטורפת עוד יותר. מה שקורה היום זה כלום לעומת מה שיהיה בעתיד". יצאתם כבר לחו"ל? "לפני מספר חודשים יצאנו לראשונה מישראל, לדרום אפריקה. השקנו שם את 'טרוול צ'ק' בשיתוף עם גוף מדיה מקומי. המודל שלנו אומר, אנחנו באים, מקימים ואז השת"פים. כרגע אנחנו מתרכזים במדינות מתפתחות בהן שחקני טרוול עדיין נמצאים מאחור ומצד שני הדרישה מצד הלקוחות נמצאת בצמיחה מטורפת. השוק לא מוכן להגיב טכנולוגית לדרישה. אנחנו מגיעים עם מוכנות טכנולוגית, בונים כאמור שיתופי פעולה מקומיים ובעצם נותנים מענה לצורך מההזמנות 80% הזה. בשווקים האלה עדיין נעשות דרך סוכן הנסיעות. המוכנות של הציבור קיימת אבל התשתיות פחות, ולנו יש יתרונות. השווקים הבאים שלנו הם דרום אמריקה, המזרח הרחוק ודרך סינגפור להגיע לאינדונזיה ומלזיה". איך מתנהלים מול גופים במדינות עולם שלישי? "כלל מספר אחד, לדעת לבחור נכון את השותפים. צריך להיות נוכח בשוק ולהבין אותו. לדאוג שאתה לא דורך על אף אחד ואם כן, אז תראה איך אתה מכניס אותו כי מתישהו אתה תפגוש אותו ויהיה קשה". יציאה לחו"ל משמע שמיציתם את השוק הישראל? "אנחנו רחוקים מאוד ממיצוי של השוק הישראלי שצומח בצורה לא נורמלית, ויש לנו עוד הרבה מה להציע ולגדול בו. עם זאת, השקענו סכומי עתק בטכנולוגיה שיודעת לשרת ולתת פתרונות מתקדמים וחדשניים בכל העולם. לכן, הגיע הזמן לצאת החוצה ולממש את היכולות שלנו. חוץ מזה, בארץ קשה לייצר שיתופי פעולה. יש הרבה רכישות אבל לא מייצרים מנגנון נכון של שת"פים". מה החלום הגדול שלך מעבר לים? "החלום, להיות הבוקינג הבא שיצא מישראל. הייחודיות שלנו כקבוצה ביחד עם תלמה היא ביכולת לספק תוכן חזק עם סוללת אנשי רכש מהטובים בתחום, בשילוב של ניהול אופרציה ושירות לקוחות חזק ובעטיפה של טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית לעסק. המטרה שלנו בסופו של דבר להוביל את המהפכה שקורית .) Online Travel Agent( - OTA באונליין בתחום ה- מרוכזים בעולמות טיסה ונלחמים OTA רוב ה- על הדולר-שניים בעולם הטיסות, כשאין שום ערך למכור טיסה היום. היכולת היום של לייצר ערך מוגבלת. את זה אנחנו רוצים OTA ה- לשנות ולהוביל קודם במדינות מתפתחות ואחר כך במדינות מפותחות. אנחנו מזהים את הפוטנציאל המהיר יותר במדינות מתפתחות. הייחודיות שלנו כקבוצת תלמה היא ביכולת 6 לספק טכנולוגיה, והגיוס האחרון שעשינו של מיליון דולר, נותן לנו אפשרות לחזק משמעותית את המערך הטכנולוגי שלנו במוצר וגם את היכולת והתפיסה שאנחנו רק משתמשים בטכנולוגיה לייצר עסקים ולא הופכים את הטכנולוגיה לעסק". יש חלום גם על אקזיט במידה והעסק יצליח בגדול? "המטרה היא לבנות חברה גדולה וגלובלית. לא מתעוררים בבוקר בשביל אקזיט, אבל גם לא טורקים את הטלפון לאקספידיה, אם הם מתקשרים אליך. זו המטרה וזה היעד. כרגע גם לא מדברים על הנפקה. זה מוקדם אבל יש תוכניות על הנפקה. זה לגמרי בכיוון כי בהתמודדות גלובלית, לחברה ציבורית יש יתרון. עד אז, נבנה חברה גדולה וחזקה". ילדים, איך אתה משלב נסיעות 4- כאב ל עבודה לחו"ל וחיי משפחה? "יש לי את כל סופי השבוע. לא משנה איפה אני בעולם, אני תמיד נמצא סופ"ש בבית. כשאני נמצא בארץ אני משתדל כמה שיותר להשקיע בילדים. אין ספק שלעבודה יש מחיר. אבל כשיש בבית אישה שתומכת בבנייה הזו, אז זה יכול להצליח". ˆ אם לא אז זה מאוד קשה. לידיעת סוכני הנסיעות הגבינה זזה גם לסוכני הנסיעות. האם גם אתה מאלה שהספידו את סוכני הנסיעות? "מיהרו להספיד את סוכן הנסיעות. אפילו הסוכן בעצמו איפה שהוא הרים ידיים. אבל לדעתי, הוא חוזר לבמה, ובגדול. בינה מלאכותית לא תחליף בני אדם. אם יש תחום שתמיד יעבדו בו בני אדם זה תחום הטרוול. אז נכון שלפריז וללונדון אפשר לתפור לבד את כל הטיול, אבל אני רוצה לראות מישהו נוסע לדרום אפריקה בלי לדבר קודם עם סוכן נסיעות". האם התאחדות סוכני הנסיעות עושה מספיק כדי להבליט את יתרונותיו של סוכן הנסיעות בעידן הנוכחי? "הם לא עושים מספיק. תני לי שנה להיות שם ואני מבטיח לעשות מהפכה. אבל לא במידי, אני קצת עסוק כרגע. סוכני נסיעות צריכים להסתכל על הטכנולוגיה כאמצעי שיסייע להם לצמוח ולא יהרוג אותם. שיפסיקו לדבר על הישרדות. הם כל הזמן מדברים על הישרדות, והישרדות, כידוע, נגמרת במועצת שבט והדחה. לקוחות הולכים לאיבוד בים של מידע באינטרנט וכאן היתרון של הסוכן. לא במידע אלא בידע שלהם". צילומים: רונן מחלב הנהלת סמארטאייר. מימין: עוז גור, סמנכ"ל השיווק, ארז בוסו, מנכ"ל, יוני אלחדף, מנכ"ל ואורן בוסו, מנהל מכירות ואופרציה

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3