המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019

27 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 שהמגמה תמשך. אותם אנשים שנלחמים על תפעול החברה, אנשי מכירות ומסחר, הצליחו בסופו של דבר להגדיל את הכנסות החברה מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל 40- בכ אשתקד מבלי להגדיל את ההוצאות. כשאני מסתכל על גרף הדלק, הצלחנו להתייעל. אי אפשר לעשות זאת בלי אנשי החברה״. באותה איגרת כתבת גם: ״אל על תעלה על נתיב קבוע של רווחיות בלי תלות בגורמים חיצוניים״. אולם, כשאני מנתח את הדו״ח האחרון שלכם עם הפסד מיליון דולר, זה נראה שצריכים 18 של לקרות דברים מיוחדים כדי שלא תסיימו בהפסד כספי 2019 את ״מכיוון שהמטוסים שאנחנו רוכשים מגיעים עם חוב, זה בצד השלילי של המשוואה הזו. בצד החיובי, אני מאמין שכל המהלכים שלנו יישאו פרי. האם זה יקרה מחר? לא יודע. התכנית תביא אותנו לתוואי של רווחיות תוך שילוב הנחישות של העובדים וההנהלה גם אם זה ייקח זמן״. מכירה ישירה ברבעון 16%- הגעתם לכ 97 באמצעות האינטרנט - הכנסה של מיליון דולר. לאן אתם שואפים להגיע עד ? ומה התכנית שלכם אומרת 2019 סוף ?2020 לגבי ״אנחנו לא מדווחים על יעדים עסקיים. אין ספק שזה במגמת צמיחה. המספר עדיין קטן, השינויים קרו לקראת סוף הרבעון וזה עוד לא בא לידי ביטוי במלוא העוצמה. אני לא יכול לומר לאן מכוונים. אין ספק שאנחנו מכוונים גבוה כי הלקוחות הם אלו שדוחפים אותנו לשפר את החוויה הדיגיטלית בכל פרמטר. אנחנו משקיעים בזה הרבה מאמץ וכסף״. בסוף נראה את אל על מתנתקת מסוכני הנסיעות? ״לא, מה פתאום. ערוץ סוכני הנסיעות בכל טווח הנראה לעין הוא ערוץ שמייצר ערך ללקוחות. לכן, אין טעם וסיבה להתנתק ממנו. זה ערוץ חשוב מאוד מבחינתנו״. הסוכנים לא מרוצים מההסכם החדש, פרט לחברות שעומדות בטרגט עמלות היתר שלכם ״אתה לא רוצה שאתייחס למה שהסוכנים אומרים מעל כל במה. אני שמח שהמהלך נעשה בהידברות ולא באופן חד צדדי. אני מאמין שנמשיך לשתף פעולה בצורה טובה מאוד״. התחרות בנתב״ג רק הולכת וגוברת, ועוד חברות חדשות צפויות לפתוח בשנה הקרובה קווים לישראל. האם זה האיום שמדאיג אותך יותר מכל כרגע? ״תחרות הייתה ותמיד תהיה. זו טרדה שוטפת של כל חברה עסקית, ואל על לא שונה. אני מסתכל בעין פקוחה דווקא על התהליכים הגלובליים שקורים ומשפיעים על כל העולם. זה יותר מדיר שינה מעיניי מאשר תחרות, מחיר הדלק או שער חליפין. אלו דברים שאל על צריכה לדעת להתמודד איתם. יש לנו מוצר מדהים, רשת נתיבים הכי טובה בישראל, שירות מעולה שהולך ומשתפר, כלים שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח בעזרתם. גורמים שאין לי שליטה עליהם יותר מטרידים אותי״. כמו אייר אינדיה? ״כן. קו כמו הקו של אייר אינדיה. אני דורש מהמדינה שתסדר את זה. זה לא מקובל. ג ונן אוסישקין, מנכ״ל אל על, יכול להיות מרוצה מכך שלפחות הקיץ עבר עליו בשקט ובלי שביתות איטלקיות מצד טייסי החברה כבעבר. כן, וגם ממחירי דלק נמוכים ומצי מטוסי דרימליינר חדש שמתחיל להניב פרי. אחרי שנה בתפקיד, אוסישקין כבר יודע שאם הכל ימשיך ללכת חלק, אל על צפויה לעלות . אבל לא הכל 2020 על דרך המלך במהלך חלק. התחרות הגוברת בנתב״ג מחייבת את אל על להיערכות שונה, עם דגש גדול על תחום השירות וניצול צי המטוסים החדש. גונן, עברת קיץ שקט בלי איומים ״עברנו קיץ הרבה יותר טוב מבצעית משנים קודמות. אנחנו חברה מאוד גדולה עם יחסי עבודה מורכבים. האתגר הכי גדול כרגע, שהוא מבחינת אל על מהלך היסטורי - מטוסים חדשים 16 קליטה לשירות של מטוסים משירות. זה מהלך 13 והוצאתם של שלא נעשה אף פעם ומלווה בתקווה גדולה. אנחנו משדרגים את המוצר. מבחינת אל על ואנשיה, יש תכנית שמצפים לעמוד בה. בשלב זה אנחנו עומדים בה. אלו תכניות גרנדיוזיות. זה לא לשם שמיים, זה לרווחת בעלי המניות והלקוחות. נכון להיום, שביעות רצון של לקוחות מרקיעה שחקים, וכל עוד המגמה תימשך - אני רגוע״. אל על סיימה את הרבעון השני של אלף דולר, 87- עם רווח של כ 2019 כאשר נדרש ממנה עדיין לכסות בהמשך השנה את ההפסד בחצי השנה הראשונה מיליון דולר. האם אלה 55- של כ התוצאות להם פיללת? ״מה שאני רוצה זה ביני ובין הקדוש ברוך הוא. מבחינת החברה אפשר להגיד שלעיתוי חג הפסח יש השפעה. אני שמח שהצלחנו להגדיל שיעור תפוסה, לטוס יותר, להפעיל נתיבים שהשקנו, להכריז על שיקגו, טוקיו, דבלין ודיסלדורף כחלק מאסטרטגיה של לפתח עוד נתיבים. אני שמח שקלטנו עוד מטוסי דרימליינר. אני שמח שאנחנו 11 .737-800 מתקדמים עם תכנית שידורג מטוסי יש שביעות רצון גדולה מצד הלקוחות לגבי מטוסי הדרימליינר. כמו כן, אני שמח ששינינו את התמריץ לסוכני הנסיעות, ושהשקנו אתר חדש בדסק-טופ והאפליקציה״. אחרי הרבעון הראשון, שלחת אגרת לעובדים ובה כתבת בין השאר: ״אנו נמצאים בנקודה משמעותית לעתידה של אל על, עלינו להילחם על כל דולר״. האם אתם נמצאים איפה שרצית להיות? המסר שלך עבר טוב? ״הפנמת המסר נמדדת בשיפור היכולת המבצעית של החברה ושיפור שביעות הרצון של הלקוחות. אני שמח שיש שיפור ברוב הפרמטרים המבצעיים, ואני עוד יותר שמח ששביעות הרצון של הלקוחות מהשירות וממוצר אל על הם בגרף נסיקה. נקווה טוקיו הוא הנתיב הכי מלהיב שאל על פתחה. זה לא אומר שירוויח יותר או פחות משיקגו, סן פרנסיסקו או מיאמי. אבל זה נותן תקווה שלא יהיה רק מלהיב, אלא נתיב יציב ורווחי

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3