המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019
28 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 בצורה אגרסיבית מול כולם. בשוק תחרותי, לא נהיה פראיירים. לגבי מחירים, הם נקבעים על ידי הצרכן ולא על ידי חברות תעופה. כוחות השוק הם אלו שקובעים. המסר העיקרי: אל על תתחרה בכל נתיב ועל כל לקוח. אני לא נכנס לכיס ולשיקולים של ארקיע. הם עושים את שלהם ואנחנו את שלנו״. תהיה השנה שבה אל על 2020 האם תחזור לדבר על רווחיות? ״אנחנו חולמים בגדול גם היום. אין ספק תהיה שנת התייצבות, השלמת 2020 ששנת יסתיים. 737 כל הפרויקטים ושדרוג הטריפל מהלכים גדולים יסתיימו ונייצר הצעות ערך חדשות״. הוצאות השכר שלכם גדלו עם הסכמי הטייסים. האם תוכלו לעמוד בהוצאות לאורך זמן? ״חלק מגידול השכר קשור לתהליכי מעבר לקליטת מטוסים חדשים. הוצאת מטוסים משירות, מייצרת הרבה הדרכות וחוסר יעילות. לצד זה, אנחנו ממשיכים להתייעל בכמות כוח אדם. כל גידול בשכר, אם יהיה צריך, יהיה מול התייעלות. אנחנו אחת החברות הבודדות ברבעון שהצלחנו לדווח על ירידה בהוצאות הדלק ולטוס יותר - הישג יפה לחברה ואנשיה״. האם יש לאל על כוונה לנחות בשדה התעופה רמון? ״אנחנו פותחים נתיבים שהם ליבת האסטרטגיה, לשיקגו, טוקיו, דבלין, דיסלדורף - זו אסטרטגיה בסיסית. אנחנו מסתכלים על רמון, זה לא סוד, צריכים שם ציוד נוסף שאינו בנמצא. אם נפצח זאת, נשקול להפעיל. אנחנו עוקבים בקשב, יש תכנית שאנחנו פועלים לפיה״. אולימפיאדת טוקיו תתקיים בעוד פחות משנה. אל על משיקה את הקו שלה לטוקיו לפני כן. האם אתה מצפה לתנועה דו-כיוונית? האם הקו יהפוך למוצר הדגל של אל על? ״להזכירך קו דגל זה ניו יורק. אבל זה כן הנתיב הכי מלהיב שאל על פתחה מזה זמן. זה לא אומר שהוא ירוויח יותר או פחות משיקגו, סן פרנסיסקו או מיאמי. מבחינת התפיסה הציבורית זה קו מאוד מלהיב. זה ייתן כיוון ליותר ישראלים להגיע לשם, וצריכים קודם שהנתיב יהיה מאוזן. אחת הסיבות לפתיחת הנתיב זו ההתקרבות בין המשק הישראלי ליפני מבחינת תעשיית העסקים. זה נותן תקווה שזה לא רק יהיה נתיב מלהיב, אלא נתיב יציב ורווחי״. איך אתה מסכם את השנה הראשונה שלך בתפקיד? ״הקושי וההישג הכי גדול היה לחתום הסכם עם טייסי החברה. זה נותן תקווה להנהלה ˆ לעשות דברים יחד״. 123RF ,NICK HUFTON צילומים: סיון פרג׳, שדה התעופה ע"ש אילן רמון. זה לא סוד, צריכים שם ציוד נוסף שאינו בנמצא. אם נפצח זאת, נשקול להפעיל לשם קו ויש דברים כבדים יותר כמו מלחמת הסחר בין ארה״ב וסין. אם ארה״ב וסין ימשכו להתכתש, כל העולם יסבול. זה יותר מטריד אותי״. אייר אינדיה טסה מעל סעודיה ובכך מקצרת את זמן ההגעה אל היעד. האם אתה מצפה שהממשלה החדשה שתקום תפסיק לסבסד חברות חדשות שפותחות קווים לישראל? ״אני מצפה מהממשלה החדשה שתייצר לאל על ולתעופה הישראלית את התנאים להתחרות בצורה שוויונית והוגנת. אין לי טענה לסבסוד של רמון או חברות זרות שפותחות נתיבים. אני מצפה שמה שאחרים מקבלים – גם אנחנו נקבל. אני מצפה שהמדינה תמשיך לעמוד בהתחייבות לגבי הוצאות ביטחון ובשירות טוב בנתב״ג. בשורה תחתונה, אני מצפה לתחרות שוויונית והוגנת״. הסכם סבסוד הוצאות הביטחון של החברות הישראליות עומד להסתיים. מה דעתך בנושא? ״אני מצפה שהמדינה תאריך את ההסכם בכל ההוצאות שיש על 100% בתנאים של התעופה הישראלית״. כמה מדאיג אותך שההסכם עומד להסתיים והעובדה שעדיין אין הסכם חדש? ״לא מדאיג אותי, כי אני יודע שהמדינה תכסה״. מה באשר לתחרות הגוברת בנתב״ג: עוד ועוד חברות נכנסות/פותחות קווים חדשים ועושות לכם חיים לא 5%- קלים. עשיתם מאמץ והגדלתם בכ את תנועת הנוסעים בקווים הטרנס- אטלנטיים בזמן ששאר החברות הגדילו . נראה שקשה להדביק את 11%- בכ הפער עם כל התחרות הזו ״אנחנו פועלים לייצר הצעת ערך מבודלת ואיכותית שתיתן פתרון תחרותי. יש לנו רשת נתיבים הכי מגוונת ומדהימה ללקוח 9 הישראלי וגם האמריקאי. יש לנו כיום יעדים, 10- יעדים בתוך ארה״ב. נגיע גם ל כאשר כל אחד משמעותי. יש לנו ציוד ומוצר הכי טובים בשוק. אנחנו מעניקים ללקוחות חוויה דיגיטלית, מועדון לקוחות, כרטיס אשראי - זה נותן לנו כלים לנצח״. ארקיע נכנסה עם הקו לתאילנד. הגבתם בתחרות אגרסיבית וחתכתם במחיר. אותתם שאם חברות ישראליות יכנסו לקווים שלכם, לא תהססו לטוס גם בהפסד. האם בכך קבעתם מחיר נמוך שאי אפשר יהיה להעלות אותו ולמעשה פגעתם בעצמכם? ״אומר זאת בצורה מפורשת, אל על תתחרה מה שאני רוצה, זה ביני ובין הקדוש ברוך הוא. מבחינת אל על, אני שמח שהצלחנו להגדיל שיעורי תפוסה, לטוס יותר ולהכריז על שיקגו, טוקיו, דבלין ודיסלדורף
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3