המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019

34 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 תשרי. אחרי החגים יגיע החורף. המלונאים יבינו שהם חייבים להוריד מחיר. התנועה לסיני פורחת, בתי המלון בעקבה סימנו את התייר הישראלי, והמבצעים המשולבים של טיסה ומלון יגבירו התנועה האווירית לעיר. יש לזכור, רמון הוא שדה חדש. הוא משנה את שיווי המשקל במגוון תחומים. תעשיית התעופה עובדת בקצבים שלה, עוד עונה, עוד שנה והשדה יציע חלופות מרתקות, שבעבודת צוות אפשר להפוך אותן למציאות עסקית אחרת, ממש כמו שכביש חוצה ישראל הוגדר כפיל לבן בסמוך לפתיחתו". מה התכנון שלכם לגבי השדה בחיפה? "חיפה היא הזדמנות מרתקת. לא יכולנו לבצע מהלכים משמעותיים שם עד לסגירת שדה דב. עתה, אנו מממשים בקצב מהיר את תכניות טיסות 8- המגרה שלנו. אנו מתכננים להפעיל כ בממוצע בימי הפיק. לבנות את השוק ולבצע טיסות יומיות לאילת. להציע מחיפה טיסות כמעט לכל אורך העונה לפאפוס, לרנקה וליעדים חדשים שנפעיל בשנה הבאה. אנו נוסף, שיוצב קבוע בחיפה ATR במו"מ לקליטת ויאפשר לנו לבנות תנועת תיירות חד יומית מקפריסין לישראל. בנינו מוצר עבור חברות הספנות העתידות לפקוד את נמל חיפה, והוא מוצג במהלך ספטמבר באירופה. אנו נמכור טיול יומי משולב בטיסה לאילת ולסלע האדום. אנו בתהליכי שיווק של כרטיס אזורי שיאפשר לתיירים הנוחתים ברמון בחורף, להגיע בטיסה לחיפה ומשם לבקר באתרים המקודשים לנצרות בצפון הארץ". "חברות הלואו קוסט בישראל מיצו את פוטנציאל הצמיחה" ?2020 איך אתה רואה את "כמו בכל שנה, ההיערכות שלנו לשנה הבאה נעשית בחמישה ממדים: שיפור היעילות התפעולית וההכנסה לשעת טיסה באמצעות מיקוד, תחקור ויישום טכנולוגיות ניהול הכנסה; ביזור מקורות ההכנסה באמצעות חיזוק החברות הבנות ורכישת חברות נוספות. מול שלוש חברות לפחות אנו במו"מ מתקדם ואני תקווה שנממש עסקאות אלו בקרוב; יש לנו תכניות מרחיקות לכת לגבי 'סקי דיל' ואני מאמין שנכפיל את שוויה שנים; פיתוח מוצרים חדשים 3 בתוך ברשת האזורית. גם בשנה הבאה נציג יעדים חדשים כפי שעשינו, מדי 3 השנים האחרונות. בשנה 5- שנה, ב הקרובה נפעיל יעדים חדשים באיי יוון. נתחיל לטוס לסרייבו ולשני יעדים נוספים; פיתוח יכולות מחשוב שיתמכו בשורה של מוצרים נלווים, מקוריים הקשורים בנתב"ג, בחיוב בגין כבודת יתר ובביטוח ביטולי חבילות; ארגון צי המטוסים והתאמתו לתחרות בשנים הבאות, בדגש על המוצר התיירותי שאנו מובילים במכירתו". אתה לא חושש מפריחת חברות הלואו קוסט? "מעמדן של חברות הלואו קוסט הזרות בישראל איתן, אך הן מיצו את 3- פוטנציאל הצמיחה החד שלהן מ סיבות. הראשונה, היא העדר תשתית תיירותית שיכולה לתמוך בקצב צמיחה חד לאורך שנים. המוצר התיירותי יקר בארץ, אירופה בהאטה כלכלית, התיירים רוצים מחיר, והיורו חלש מול השקל; השנייה, הוא טשטוש משמעותי במודל העסקי ובמחירים בין חברות הלואו קוסט והחברות המסורתיות. סביבת הריבית עלתה, כמעט כל המנכ"לים ו/או המנהלים המסחריים בחברות הלואו קוסט התחלפו בשנתיים עייפתי מהזיגזג. בעל הבית יהיה חייב לקבל החלטה. יהיה חייב לשחרר ולהתפשר, אחרת הוא מגדיל את הסיכון לפגיעה בנכס של עצמו האם אפרוש מישראייר? יוני צברי, סמנכ"ל הכספים שעזב רמז בראיון הפרידה שלו שגם אתה מתנדנד "יוני אמר את מה שאמר סירקיס: משום שהיה קרוב אליי. קרוב מספיק בשביל לדעת על כל הצעות העבודה שקיבלתי וקרוב מספיק בשביל לשמוע את רמת התסכול שלי מהקיפאון היחסי בפיתוח החברה. עובדתית אני כאן. עובדתית נראה כי הצוות שלי ואני, נסיים עוד שנה רווחית ומוצלחת למרות כל נתוני הפתיחה המאתגרים. אבא שלי אומר שגם שעון שעומד מלכת, מראה פעמיים ביום את השעה הנכונה. כך שכל ניבוי שאני הולך, תמיד יכול להתפרש כ-הרגשנו וידענו".׳ צילומים: חן גלילי, תמר מצפי 34 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 האחרונות. נורוויגין נאבקת עם החובות. איזי ג'ט עם אתגרי הברקזיט והפאונד הנמוך, ריינאייר עם הטייסים וכו'. הן כבר לא יכולות להציע מחירים בלתי סבירים. המנכ"לים החדשים חייבים לספק את הסחורה. מנגד, מרבית החברות המסורתיות אימצו מודלים של מכירת כרטיסים בכיוון אחד עם תוספות עבור מזון וכבודה; והסיבה השלישית נעוצה במגבלת הסלוטים והיעדים. יעדי הלואו קוסט קרובים לתקרת הזכוכית. אתן לך דוגמא. לפני מספר שנים היעד המרכזי לפולין הייתה וורשה. אח"כ הגיע קרקוב ופוזנן. מה עכשיו? יעדים בפולין לישראל? הלואו 6- יפעילו טיסות מ ,2021- . להערכתי ב 2020- קוסט ימשיך לצמוח ב החברות תאבקנה על נתחי שוק ביניהן". אתה אוהב נבואות זעם. מה עוד יקרה? "למה נבואות זעם? יש דווקא אופטימיות באוויר. תחזית אחת ניפקנו על חברות הלואו קוסט. אפשר לחדד ולהמר כי אחת החברות לא תשרוד ותימכר לאחת מקבוצות התעופה הגדולות באירופה. מעמדם של סוכני הנסיעות הגדולים בארץ יישחק, על רקע הורדת העמלות, התפתחות הטרוול- טק והמשך השחיקה ברווחיות. נראה מיזוגים שחקנים בעשיריה 3 ורכישות בענף לפחות הפותחת ייבלעו או במילים עדינות יתמזגו. מערך הביטחון בטיסות הישראליות ייאלץ לעבור שינוי משמעותי בתפישת ההפעלה שלו. הגרעון בתקציב המדינה לא יאפשר לו להמשיך לצמוח ברמת התקורות הנוכחית. מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין תשפיע על רמות הביקושים גם באירופה. קצב הצמיחה של השוק יתמתן מאוד ורמת המחירים תתייצב, ישראייר תירכש, תונפק ותמוזג אל תוך חברת תעופה אחרת או עם סיטונאי תיירות מקומי". ?2019 איך ישראייר תסיים את שנת "בטווח הממוצע הרב שנתי שלה, עם רווח 17- של כ EBITDA מיליון דולר, ו- 10- נקי של כ מיליון דולר". לסיום, מה אתה מאחל לענף לרגל השנה החדשה? תהיה 2020- "שתהיה שנה טובה ומתוקה. ש ˆ תהיה מתוקה מדבש". 2021- מתקתקה ו

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3