המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019

47 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 ב דרך כלל זה לא קורה. שאאוטסיידר מתיישב בפוזיציה בכירה בענף התיירות. בענף, הבכירים לרוב , צמח בשוק 48 , צומחים מבפנים. אורי אלון התקשורת והביטוח. ברזומה שלו שורה של תפקידים עד לתפקיד סמנ"כל שיווק ומכירות בהוט וסמנכ"ל מכירות וחטיבת לקוחות בביטוח ישיר. לפני כעשור הוא הגיע 5 .) לחברת גוליבר (בעזרת חברת השמה שנים כמנכ"ל 6- שנים כיהן כמנכ"ל החברה ו 15%- ושותף בקבוצת גוליבר (עדיין מחזיק ב מהקבוצה. ערד מרום, יו"ר הקבוצה, מחזיק .)5%- ודן אביעזר ב 80%- ב ביוני השנה אלון המשיך הלאה, לבנקאות. הוא מונה לתפקיד משנה למנכ"ל ישראכרט וכחבר הנהלה בחברת האשראי. "אני בנאדם של ריגושים ואתגרים. השוק הפיננסי הוא שוק סוער בימינו. חיפשתי את הריגוש ומצאתי אותו כאן, בישראכרט", הוא אומר בראיון לפספורט. מתיירות לבנקאות. מה גרם לך לעזוב את גוליבר לטובת ישראכרט? "כשנוח לי בתפקיד והכל כבר הולך בקלות, אז הראש אומר שצריך לזוז. קיבלתי החלטה לסיים ושיתפתי את ערד בסוף השנה הקודמת. כשהגיעה ההצעה מישראכרט, כבר הייתי בשל ללכת". הייתה לך התלבטות או שמיד נענית להצעה? "הייתה לי התלבטות כי קשה לעזוב בית. את המקום שאני אוהב. יחד עם זאת, הרגשתי מתרבות ארגונית. אלא אם כן, זה מצב חירום שמחייב. זה נעשה מתוך הבנה שעובדים קשה במהלך השבוע בקבוצה ונמצאים בסטרס, אז לפחות בסופי שבוע לא נלחץ עליהם, וזה מיושם עד היום". במסגרת תפקידך אתה אחראי גם על תחומי האסטרטגיה, השיווק הדיגיטל, הדאטה, חדשנות ופיתוח עסקי של ישראכרט. מה התכניות שלך בתחום? "גם פה העולם הולך יותר לפתרונות האונליין. כפי שבעשור האחרון הובלתי את קבוצת גוליבר לאונליין, גם בשוק האשראי והבנקאות אנחנו רואים יותר ויותר פתרונות בזירות האלה. כל אמצעי התשלום המתקדמים. הפלסטיק שלנו יתמקם גם הוא בסופו של דבר בעתיד במובייל. יש הרבה קווים מקבילים. לצרכן לא משנה אם הוא רוכש ביטוח או כרטיס טיסה או הלוואה. הוא מחפש פתרונות ידידותיים או חווית לקוח מהירה. אנחנו בעולם של אינסטנט. מסקרים ומהאזנות שאני עושה לשיחות עם לקוחות – אני רואה שהצרכנים מחפשים מחיר טוב, מוצר טוב ושירות טוב - המשולש הקדוש. לא משנה באיזה שוק אתה נמצא, אתה תמיד תראה את זה. תפקידנו לספק את זה ללקוח, אם אנחנו רוצים להחזיק אותו כלקוח. בגוליבר זה היה כוכב הצפון בשנים שלי שם. הבנו שאנחנו בעולם שבו פערי המחיר הם קטנים ומה שינצח זה בעצם חווית הלקוח והשירות. לכן, השקענו מאמצים רבים כדי להפוך לחברת אונליין שנותנת שירות מהיר ללקוח. ואכן, הגענו 2008 מכירות באונליין בשנת 8%- מ מכירות באונליין, בערוצים 90%- ל 2019- ב הדיגיטליים שלנו. מיכנו תהליכים בענף שהוא מההזמנות מתופעלות 75% מאוד ידני, והיום אוטומטית. פיתחנו פלטפורמות מובייל המבוססות על חוכמת ההמונים והצלחנו ליצור חווית משתמש ייחודית שגרמה ללקוחות שלנו לבחור בנו שוב ושוב ולצמוח במשך עשור שלם ברציפות". אחרי גוליבר התרחבתם לערוצי אונליין נוספים "אחרי ההצלחה שלנו בגוליבר, הבנו שאנחנו צריכים להרחיב את הפעילות ואי אפשר להתבסס רק על סוכנות בעולם שהופך להיות OTA מה בסוף הכריע את הכף? "אני כאמור, בנאדם של ריגושים ואתגרים. חיפשתי את הריגוש ומצאתי אותו בשוק האשראי הסוער". והיום, אחרי מספר חודשים בתפקיד, איך אתה עומד בסערה? "אני רק בהתחלה של להבין את השוק ואת המגמות, אבל אין ספק שזה שוק סוער. כל יומיים מתפרסמות כתבות על מה הבנקים עושים, מה עושות חברות כרטיסי האשראי ושחקני פינטק. זה שוק של רגולציה וגם של משקיעים פיננסים שעוקבים מקרוב אחרי השוק הזה. עם זאת, העבודה מרגשת אותי כי זה חדש. אני באורות גבוהים עכשיו". וברמה האישית, מה הקושי הגדול בלמידת תחום האשראי בהשוואה לטרוול? "למידת תחום התוכן. זה היה מורכב בתחום הטרוול וזה מורכב גם כאן. זו שפה חדשה ומונחים חדשים. לוקח חודשים להבין אותם. אחוז ממה שאני 20 לדעתי אני עוד לא יודע צריך לדעת. ברור לי שזה עניין של זמן ולא ניתן ביום אחד להבין עולמות מורכבים. בתחום הפיננסים, להבדיל מתחום הטרוול, יש המון רגולציה שהוא תחום מורכב, וזה גם השוני המשמעותי מתחום הטרוול. יש פה עבודה יומיומית על תחום הרגולציה וזה השוני המהותי בין התפקיד הקודם שלי לנוכחי אבל בסוף ניהול זה ניהול". מה מידת המעורבות שלך כיום בקבוצת גוליבר? "אני שותף שקט. לא מעורב ביום-יום. הקבוצה מתנהלת בלעדיי". איזו אג'נדה ניהולית אתה מביא איתך לישראכרט? "לאורך הדרך למדתי מהטובים. חוויתי לא מעט מנהלים כמו רמי בלינקוב ואייל לפידות. הבאתי את האג'נדה שלי שרואה אנשים, ושמאוד מחוברת אליהם. הדלת שלי תחום הטרוול הוא אחד התחומים הכי משמחים. חופשה זה כיף. חוויה. לעומת זאת, כרטיסי אשראי והלוואות זה צורך שהמנכ"לים בקבוצת גוליבר, שהם הגוזלים, כבר יכולים לעוף לבד ושנכון לתת להם את העצמאות. כמו כן, שיתוף הפעולה שלי עם השותפים, ערד ודן, היה מדהים וכל אחד תרם את חלקו להצלחה. התלבטות נוספת שהייתה לי היא אם לחזור לארגון גדול שהוא יותר איטי ומורכב יחסית בהשוואה לגוליבר, שם התהליכים הרבה יותר מהירים. זה כמו להיות בסיירת מטכ"ל ואחר כך ללכת לאוגדה". פתוחה ויחד עם זאת יש לי דרישות ניהוליות מאוד ברורות ולא מתפשרות. למשל, עמידה בלוחות זמנים, אני לא אוהב סיפורים. אני אוהב משימות מאוד ברורות וחדות שמחוברות למספרים. אני אוהב להיות מחובר למספרים אבל רואה גם את האנשים. בקבוצת גוליבר למשל, עצרתי מיילים בסופי שבוע ו-וואטסאפים כדי לאפשר לעובדים סופ"ש שקט כחלק

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3