המשפיעים בתיירות ובתעופה 2019

גלובלי. הבנו שצריך להיכנס לזירות נוספות. 2012- זו הסיבה שרכשנו את טרווליסט ב כי זיהינו שהעולם הולך להשוואות מחירים ורצינו להיות בזירה הזאת. הצלחנו באמת ליצור פלטפורמת השוואה מובילה בתחום התיירות. טרווליסט צמחה בשיעורי גידול השנים האחרונות. טרווליסט 5- מדהימים ב פיתחה מוצר אונליין ייחודי והייתה הראשונה להציע ללקוח חיפוש גמיש. החברה פיתחה כלים פרסונליים שמציעים ללקוח מוצר מותאם אישית והובילה קמפיין עם יקי טסה, הדייל, שהפך אותה לאחת מחברות התיירות החזקות בארץ. כנ"ל הזיהוי שלנו עם אפליקציית חוליו, כפתרון לתחום המובייל הבנו שהאסטרטגיה שלנו 2012- שצומח. ב הולכת למובייל וכדי לקדם עצמנו רכשנו את חודשים קודם לכן. כשכולם 3 חוליו, שהוקמה דיברו מובייל ולא ידעו בדיוק איך לעשות את זה, חוליו הביאה את עולם התיירות במובייל לחדר השינה של כל אחד מאיתנו באמצעות בלילה. יצרנו נישה של 22:00 הפוש בשעה לקוחות ספונטניים שקונים ברגע האחרון. הגענו ללמעלה ממיליון הורדות רק באמצעות שיווק ויראלי. בשנה וחצי האחרונות הצלחנו להרחיב את המותג לעולמות נוספות כמו 'חוליו לייב' דרכו מכרנו מאות אלפי כרטיסים להופעות ברגע האחרון". איך השוק הגיב לכם? "קיבלנו רוח גבית וחיזוק מהקהילה העסקית. איסתא - שזיהתה את הפונטציאל בגוליבר והשקיעה בה; זאפ - שרכשה מאיתנו את חוגל; ושופרסל - שבחרה להקים יחד איתנו את חברת התיירות המשותפת 'שופרסל טרוול'. בקבוצת גוליבר יש נבחרת מנצחת של מנכ"לים מוכשרים שמובילים את החברות, ולכל אחד ואחת מהם יש חלק בהישגי הקבוצה. אני מאמין שהם יובילו אותה לפסגות חדשות. אגב, הרבה פעמים, נציגים של חברות מובילות במשק, מעולמות תוכן אחרים, באו לראות אותנו. את עולם האונליין של גוליבר. גם ישראכרט היו אצלנו. רון המנכ"ל יחד עם ההנהלה שלו". "מודלים רגילים של כלכלה, ברור לי שלא " עובדים שם למי קשה ומאתגר יותר היום: לגופי טרוול או לגופי אשראי? "בעולם הטרוול, בגלל המרווחים הנמוכים, הרבה יותר קשה לחשוב על הטווח הארוך. הרבה יותר קשה לתכנן שנים קדימה לעומת תחומים שהם עתירי כסף, ששם כן יש אורך רוח ונשימה גם להשקעות שלוקחות שנים. סוגיות כמו הקמת תשתיות טכנולוגיות או פיתות מערכות ליבה זה משהו שלגופי טרוול יותר קשה, כי הם לא יודעים איך תראה העונה בעוד חודשים. לכן צריך להיות זריז ולחשוב 3 מחוץ לקופסה. אין את הפריבילגיה של היא קשה ולכן חברות מסורתיות שיש שלהן ניסיון צריכות ללכת לעולמות יותר נישתיים וסטארט-אפים שרוצים להיכנס לעולם הטרוול- טק צריכים לבוא יותר מהזירות התומכות ולא להתבוסס באוקיינוס האדום של טיסות. לשחק דווקא בפתרונות טכנולוגיים שמרחיבים את סל המוצרים או נכנסים ליעד עצמו כמו הדוגמה של טרווליסט שפיתחה את תחום האטרקציות לחו"ל. פלטפורמות של חיפוש טיסות זולות – הזירות האלה כבר תפוסות והמשחק קשה שם". מה לדעתך יקרה בעתיד הקרוב? "אני מעריך שיהיו חיבורים. מיזוגים ורכישות בענף כי אין מקום לכל כך הרבה שחקנים בתחום התיירות. אני חושב ששחקנים בענף יצטרכו להתגבר על האגו ולהבין שרק לגודל יש מקום". מה יותר קל לשווק, טרוול או אשראי? "תחום הטרוול הוא אחד התחומים הכי משמחים. חופשה זה כיף. לעומת זאת, כרטיסי אשראי והלוואות זה צורך. פיננסים זה צורך. פחות כיף ופחות חוויה. חופשות זה חוויה. בבסיס תחומים כמו ביטוח או פיננסים הם תחומי תוכן שקשה יותר לשווק אותם מאשר תחומי חוויה כמו טרוול ובילוי". ולסיום, מה עם זמן פנוי. יש לך? "אני מתגעגע לזמן פנוי עם אשתי ליאת ושלושת ילדיי. הייתי שמח לעוד זמן פנוי. במעט שיש לי אני משחק פעם בשבוע טניס, פעם בשבוע עושה כושר בפארק וכאוהד מכבי תל אביב הולך למשחקי כדורגל. בחורף אני אוהב ˆ לצאת לסקי. קצת שקט לבן". לשבת ולא לעשות. גם שוק הטרוול היום הוא שוק גלובלי, כך שהתחרות היא לא רק תחרות מבית אלא גם תחרות מחו"ל, מול שחקנים כמו בוקינג, סקיי סקנר ועוד. רמת התחרות מאוד גבוהה". מה עשתה הכניסה של שחקנים כמו 'אליס' ו'סמאטאייר' לגוליבר? "כניסה של שחקנים חדשים עושה בראש ובראשונה טוב לצרכן כי נתנה אופציות נוספות. גוליבר צמחה בשנה האחרונה , כך שהשחקנים הנ"ל תרמו למעבר 20%- ב ולחינוך השוק לאונליין וגם גוליבר, כחברת אונליין, נהנתה מכך. כשרואים את רמת התמחור של המוצרים שהם מוכרים, ברור שכסף גדול אי אפשר לעשות מזה. המודלים הרגילים של כלכלה, ברור לי שלא עובדים שם. יכול להיות ששיקולים של הנפקה, יציאה לשווקים בחו"ל או מכירת המודל לגוף גדול – הם המובילים. ברור לי שברמות מחירים ביום יום, אי אפשר להרוויח. גוליבר לא מוכרת במחירים כאלה שהם מחירי הפסד כמו שחקנים אחרים". טיפ שלך, כיצד נכון לפעול כיום? "חברות מסורתיות צריכות לשחק בנישות. לחפש את הנישות המקצועיות כי במוצרי קומודיטי אי אפשר להרוויח. היכולת להרוויח 2019 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 48 צילומים: רונן מחלב

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3