Table of Contents Table of Contents
Next Page  6 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6 / 24 Previous Page
Page Background

20.4.16

יומ רביעי יב בני נ תשע"ו

«

פ פורט

«

6

ב

ין מחלקת תיירים למחלקת ביזנס הגיח לא מזמן

ייצור כלאיים המכונה בעולם התעופה: "תיירים

פלוס". בזו אחר זו, השיקו חברות תעופה את

האקונומי המשודרג שלהן. מה החברות מציעות במחלקות

הללו? בכמה זה מייקר את כרטיס הטיסה? כמה מושבים

משודרגים כאלה יש במטוס? וכמה מקום יש באמת

לרגליים? פספורט בדק את האקונומי פרימיום של אל על,

בריטיש איירווייס ודלתא וגם את זו של לופטהנזה המוצעת

אך ורק לנוסעי החברה בקווים מפרנקפורט או מינכן ליעדי

המשך ארוכי טווח. והמסקנה העיקרית שעולה מן הבדיקה

היא: הדבר שהכי חשוב לנוסעים הוא מקום ומרווח גדול יותר

לרגליים בהשוואה לצפיפותהבלתי נסבלת לעיתים המאפיינת

את מחלקות התיירים הרגילות, וזה מה שמחלקות התיירים

המשודרגות מציעות, ומכאן גם האטרקטיביות שלהן. בימים

בהם חברות תעופה יוצאות מגדרן על מנת להפחית את

עלויות הדלק, אפשר להבין מדוע החברות שמות דגש על

על היתרונות ועל העלות של מחלקת התיירים המשודרגת בחברות התעופה הפופולאריות

המרווח בין המושבים ופחות על פינוקים למיניהם. המוצר

כאמור אטרקטיבי, במיוחד לתמירים שבינינו, שאינם יכולים

להרשות לעצמם את הפינוק האמיתי במחלקת עסקים, אך

הביקוש עולה על ההיצע בשל מספר המקומות המוגבל של

מושבים בכל מטוס.

אל על: תיירים פלוס

150-

דולר ליעדים קצרים ו

80 :

תוספת תשלום לכרטיס טיסה

דולר ליעדים ארוכים, כמו צפון אמריקה: ניו יורק, בוסטון, לוס

אנג'לס וטורונטו; מזרח רחוק: בנגקוק, בייג'ינג, מומביי והונג

קונג; דרום אפריקה ויעדים נבחרים באירופה.

)עם וילון מפריד ממחלקת תיירים(.

28-34 :

מספר מושבים

מהקיים במחלקת תיירים

33%

זווית הטיית המושב: עד

ס"מ

81-91-

מרווח לרגליים )מרחק בין המושבים(: כ

אוכל ופינוקים נוספים: נוסעי תיירים פלוס של אל על

מקבלים בין היתר צ'ק אין בדלפקי אקספרס ייעודיים; ערכת

נוחות ייעודית למחלקה, כרית ושמיכה בדומה למחלקת

עסקים, וכן משקאות אלכוהוליים ובקבוק מים אישיים ללא

תוספת תשלום. מאידך, הארוחה המוגשת בתיירים פלוס זהה

לארוחה המוגשת במחלקת תיירים. כמו כן מוצעת מערכת

בידור אישית ושקע כוח למחשב נייד.

+ Delta Comfort

דלתא איירליינס:

דולר לכיוון בקו תל אביב-

120 :

תוספת תשלום לכרטיס טיסה

ניו יורק-תל אביב

)ללא וילון מפריד ממחלקת תיירים(

36 :

מספר מושבים

יותר ממחלקת תיירים

50%-

ס"מ, כ

15 :

זווית הטיית המושב

ס"מ

90 :(

מקום לרגליים )מרחק בין המושבים

אוכל ופינוקים נוספים: נוסעי המחלקה נהנים בין היתר

מעלייה מוקדמת למטוס )לפני נוסעי מחלקת תיירים(.

כמו כן מוגשים להם יין, בירה, אלכוהול וערכת שינה – ללא

תוספת תשלום.

world traveller plus

בריטיש איירווייס:

תוספת תשלום לכרטיס טיסה: אין תוספת תשלום קבועה.

מחלקת 'תיירים פלוס'

כדאי לשלם יותר?