

31.3.16
יום חמישי כא באדר ב׳ תשע"ו
»
פספורט
»
12
חדשות עולמיות
ת
עשיית המלונאות העולמית
והכלכלה האמריקאית
בכללותה עוקבים בדריכות
רבה אחרי הסאגה המתמשכת המלווה
את מכירת רשת המלונות הבינלאומית,
סטארווד. מזה יותר משנה עומדת רשת
סטארווד, שנקלעה לקשיים, על המדף,
כשרשתות המלונאות הבינלאומיות, וביניהן: רשת הייאט,
רשת אינטרקונטיננטל ורשת מריוט, לטשו עיניים לרכישתה.
בחודש נובמבר, לפני כארבעה חודשים, נראה היה כי רשת
מריוט סוגרת את עסקת הרכישה, כשהציעה לסטארווד
מליארד דולר, והעסקה עמדה בפני חתימה
12.2
סכום של
סופית, אלא שאז נכנסה לתמונה מתחרה חדשה בדמות
תאגיד הביטוח הסיני אנאבנג ושותפיו, שהציע סכום גבוה
יותר, ובעלי המניות של סטארווד דחו את הצעת הרכש של
מריוט.
רשת מריוט מצידה החליטה לא לוותר ובשבוע שעבר שיפרה
מיליארד דולר
10
מיליארד דולר, מתוכם
13.6-
את הצעתה ל
מיליארד דולר במזומן לבעלי המניות
3.6-
במניות מריוט ו
של רשת סטארווד. ההצעה המשופרת התקבלה ע"י מועצת
המנהלים של סטארווד ובין הרשתות נחתם זיכרון דברים,
כשההסכם הסופי צפוי לקבל אישור בישיבות מיוחדות של
באפריל, ולאחריהן
8-
בעלי המניות של שתי הרשתות ב
העסקה תושלם ותיחתם עד סוף חודש יוני.
ברשת מריוט בירכו על המוגמר מתוך ידיעה ברורה, כי הנה
עם חתימת ההסכם תהפוך רשת מריוט לרשת המלונות
בתי מלון ויותר ממיליון חדרים.
5,700-
הגדולה בעולם עם כ
הנהלת מריוט אף הודיעה כי כתוצאה מן המיזוג הצפוי היא
מיליון דולר מדי שנה, וזאת
250
תשיג הכנסה נוספת של
בתום תהליך המיזוג, הצפוי להימשך כשנתיים.
ארנה סורנסון, נשיא ומנכ"ל מריוט הבינלאומית, ציין: "בתום
חמישה חודשים של מו"מ אינטנסיבי עם סטארווד, ובהמשך
לניתוח מדוקדק של מבנה הרשת ותחזיות להתפתחות
עתידית, אנחנו נלהבים מן העוצמה המשותפת של שתי
החברות וסיכויי הצמיחה".
ברוס דאנקן, יו"ר מועצת המנהלים של סטארווד, אמר: "אנחנו
מרוצים שרשת מריוט הכירה בערך שסטארווד מביאה למיזוג
ושיפרה את הצעתה לבעלי המניות. אנחנו נלהבים מן המיזוג,
שייצור את רשת המלונאות הגדולה בעולם עם תשתית
חסרת תקדים להתפתחות".
4,400 ,
לרשת מריוט העולמית היום, לפני המיזוג הצפוי
14
רשמה הכנסות של
2015
מדינות, ובשנת
87-
מלונות ב
המותגים המפורסמים של מריוט: ריץ
19
מיליארד דולר. בין
קרלטון, רנסנס, קורטיארד, בולגרי ועוד.
מדינות, ובין מותגיה
100-
מלונות ב
1,300
לרשת סטארווד
המפורסמים: סט. רג'יס, ווסטין, מרידיאן, שרתון ועוד.
אם נדמה היה כי הנה עסקת הענק המלונאית הגדולה
בהיסטוריה עומדת להיסגר, הסינים
חושבים אחרת. שלושה ימים אחרי
שמריוט שיפרה את הצעתה וחתמה
על זיכרון דברים עם סטארווד, הסינים
החליטו שהם ממשיכים להיאבק והעלו
מיליארד דולר,
13.9-
את הצעתם ל
82.75
כשהם מציעים לבעלי המניות
דולר, עפ"י ההצעה
78
דולר במזומן עבור כל מניה לעומת
האחרונה של מריוט.
נשאלת השאלה: מה מניע את שתי המתחרות במאבק
הבלתי נלאה?
מריוט, כמובן, שואפת להיות הרשת המלונאית הגדולה
בעולם, ועפ"י הערכותיה המיזוג יגדיל משמעותית את רווחיה.
לעומתה, אנבאנג הסינית חותרת להשתלבות מאסיבית
בכלכלה האמריקאית באמצעות ההשקעה הגדולה ביותר
של חברה סינית בארצות הברית. יתר על כן, יש לה כוונה
להרחיב מאד את פעילותה בתחום המלונאות הבינלאומית,
את מלון היוקרה של ניו יורק,
2014
לאחר שרכשה בסוף
מיליארד דולר, ולאחרונה חתמה
1.9-
וולדורף אסטוריה, בכ
על זיכרון דברים עם קבוצת 'בלקסטון' לרכישת רשת מלונות
היוקרה שלה, וביניהם מותגים כ'ריץ קרלטון' ו'פור סיזנס'
6.5
ביעדים פופולאריים בארצות הברית, בסכום עתק של
מיליארד דולר.
8-
האם המאבק יוכרע בישיבת בעלי המניות של סטארווד ב
באפריל, והם יקבלו את המלצת ההנהלה, שעדיין עומדת
בתוקף, לסכם את העיסקה עם מריוט, או שוב ידחו אותה
#
לאור ההצעה המפתה יותר של אנבאנג הסינית?
האם מריוט תשלים את רכישת סטארווד
ותהפוך לרשת המלונות הגדולה בעולם?
דוד אדלר
המאבק הדרמטי בין מריוט לתאגיד הביטוח הסיני, אנאבנג, נמשך במלוא העוצמה לקראת הכרעה צפויה בשבוע הקרוב //
', הדור
Airspace
בשבוע שעבר הציגה איירבוס בלונדון את '
הבא של תא הנוסעים, שעוצב בהשראת משוב של מיליוני
נוסעים בשנים האחרונות. תא הנוסעים החדשני משלב
חוויה משופרת לנוסעים עם תפעול מיטבי לחברת התעופה
ומתבסס על ארבעה עקרונות: נוחות, אווירה, שירות ועיצוב.
התאורה החדשנית בתא הנוסעים נועדה לשרת את הנוסעים.
לא עוד אורות נכבים ונדלקים במהלך הטיסה, אלא מגוון
עצום של מצבי תאורה הודות לטכנולוגיית לד, המספקים
לנוסעים תחושות מתואמות, כמו צללים כחולים לרגיעה או
עייפות, גווני כתום או אדום במועדי הארוחות ועוד. משחק
האורות מאפשר לחברת התעופה גם להציג את הלוגו
והמיתוג הצבעוני שלה, במיוחד לקראת ההמראה והנחיתה.
השינויים והחידושים מאופיינים בתפיסת עיצוב ברוח "הנוסע
בלב, החברה במוח", ומדובר בראש וראשונה במחלקת
התיירים.
גם בעיצוב החדשני איירבוס מקפידה לשמור על רוחב מושב
ס"מ) המשמעותי במיוחד לנוסעים
46-
אינץ' (קרוב ל
18
של
בטיסות ארוכות. הדפנות לצד החלונות שופרו ומעניקות
תחושת רוחב מוגדלת לתא הנוסעים כולו. גם מרווח הרגליים
גדל עם הסרת התאים והרשתות המאחסנים חוברות על
גב המושב. כמו כן הוגדלו משמעותית תאי המטען שמעל
הראשים ויאפשרו לנוסעים לשאת מטען יד גדול יותר, שיניע
אולי חברות מסוימות להיות נדיבות ולהימנע מחיוב נוסף.
אפילו תאי השירותים מעוצבים מחדש ויעניקו לנוסעים
מרחב משופר, משטחים היגייניים ואנטי בקטריאליים ושטיפה
עצמית של האסלות.
,
A
330
neo
' הראשונים יוצגו בדגם ה-
Airspace
תאי ה-'
440-
ל
257
, שיישא בין
A
330 -
הגרסה המעודכנת של ה
נוסעים, עפ"י החלוקה הפנימית של חברת התעופה,
. עפ"י
A
350-
XWB
וחלק מהמרכיבים ישולבו גם בדגם ה-
המתוכנן דלתא תהיה הראשונה, שתזכה ליהנות ממטוסי
#
.2017
' ברבעון הרביעי של
Airspace
ה-'
', הדור הבא
Airspace
איירבוס הציגה את '
של עיצוב תא הנוסעים
תא ה'איירספייס'. הדמייה - איירבוס איירספייס
מבקרים
20,000
מעל
בתערוכת התיירות
בקייב
UITT
הבינלאומית
עדי אזולאי, קייב
, תערוכת
UITT
2016
התיירות הבינלאומית
הגדולה באוקראינה,
בקייב
30.3-
נפתחה ב
ימים.
3
ונמשכת
התערוכה הבינלאומית,
הזוכה לפופולאריות רבה
בתעשיית התיירות העולמית, צוברת תאוצה, והשנה
תצוגות של מוסדות תיירות
700-
מתקיימות בה יותר מ
מדינות מכל רחבי העולם. מלבד המציגים
60-
מ
הבינלאומיים בתערוכה משתתפים מגוון נציגים של
תעשיית התיירות האוקראינית על כל מגזריה, וצפויים
אנשי תיירות בינלאומיים.
22,000
לבקר בה
סמינרים
70
כמו כן, במסגרת התערוכה מתקיימים
מומחי תיירות
7,500
מקצועיים, בהם משתתפים
#
מרחבי העולם.