Table of Contents Table of Contents
Next Page  5 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 5 / 16 Previous Page
Page Background

5

»

פספורט

»

31.3.16

יום חמישי כא באדר ב׳ תשע"ו

חדשות

עם כמות העובדים הנמוכה ועם

2015

ישראייר סיימה את

מספרי הנוסעים הגבוהים בתולדותיה. המשמעות ברורה. כל

ובכך שיפר את היעילות

more

for

less

אחד בישראייר עשה

התפעולית שהתבטאה בשורת הרווח".

זה היה קשה עם כל הטלטולים בחברת האם? איך שיתוף

הפעולה עם בעלי הבית כיום?

הוא הקטנת

2015

"תתפלא, אבל בעיניי ההישג המשמעותי של

החוב על המטוסים תוך כדי תשלום מקדמות למטוס החדש

מיד אחרי צוק איתן הסכימו בעלי הבית

2014

שלנו. בסוף

מיליון דולר לצורך הבטחת

5

החדשים להזרים לחברה עוד

רכישת המטוס השלישי, ואילו הנהלת החברה התחייבה להקטין

ברווח.

2015

מיליון שקל ולסיים את

80-

את החוב הכולל בכ

ההנהלה התחייבה וביצעה. כעת התחייבה ההנהלה להקטין את

."2016

מיליון שקל במהלך

60

החוב בעוד

מה עשה את ההבדל וגרם לישראייר להרוויח?

"ישראייר משווה את ביצועיה מדי שנה לחברות איזי-ג'ט, ריינאייר

דולר לנוסע ואילו

12-

וויז-אייר. החברות הללו הרוויחו בממוצע כ

דולר לנוסע. לחברות הללו מחזור מצרפי של

6-

ישראיר הרוויחה כ

מטוסים.

500-

מיליארד דולר והן מפעילות למעלה מ

2-

קרוב ל

היכולת היחידה שלנו להתמודד איתן היא בפיתוח של מכירות

שירותי תיירות. האסטרטגיה הזאת פיצתה במעט על חסרון גדול

לקוטן, שיש לנו מול הענקיות האלו. ביתר הפרמטרים, כמו זמן

קרקע וכמות עובדים למטוס, יישרנו קו איתן".

ללא מכירת דיזנהאוז לא הייתם מצליחים?

"המכירה של דיזנהאוז היא חלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו

ושל בעלי החברה להתמקד בליבת העסקים. המכירה של

דיזנהאוז הניבה תזרים מזומנים, שאפשר הורדת חוב, התמקדות

בייצור סיטונאי ובשיפור דרמטי של יחס היקף שירותי התיירות

מסך מחזור הפעילות של ישראייר. בעקבות מכירת חטיבת

יכולנו למזג את פעילות

btc

התיירות היוצאת של דיזנהאוז ל-

מיליון דולר

35-

התיירות הנכנסת לתוך ישראייר, ובכך לצרף כ

מיליון דולר רכש

65-

רכש של שירותי קרקע בתיירות הנכנסת ל

מיליון דולר

100

את רף

2016-

שירותי קרקע בישראייר ולחצות ב

שירותי תיירות בישראייר, וזו כבר חברה שונה לחלוטין".

היכן עומדים המגעים למיזוג בין סאן דור לישראייר? 

"כפי שציין מנכ"ל אל על דוד מימון בראיון, שהעניק ל'פספורט'

עם פרסום הדוחות של אל על, אל על ממשיכה בתהליך בדיקת

הנאותות של ישראייר. כשזה יסתיים תודיע אל על על כוונותיה".

אתה מאמין שזה יקרה?

"כן. אני מאמין. זה נכון לאל על ונכון עוד יותר למשק התעופה

הישראלי בעיצוב ובניית יכולת תחרות של ממש מול חברות

הלואו קוסט הזרות".

מה זה ייתן לאל על?

"המיזוג יתרום בשלושה ממדים. בבניית תשתית תעופתית זולה

יותר בעלות ליחידת ייצור לאורך זמן ובפיתוח מהיר של שירותי

תיירות. תוסיף לכך את  הקיבולת הנוספת, שהיא משמעותית

לשוק הצומח בנתב"ג".

ירידת מחירי הדלק תרמה משמעותית לרווחי חברות

התעופה. מה הצפי שלך לשנה הקרובה?

"הירידה במחירי הדלק משולה לזכייה בפיס. השאלה המרכזית

היא מה עושה הזוכה עם הכסף יום לאחר הזכייה. האם הוא

נוסע לטיול סביב העולם או רוכש באמצעותו דירות לילדיו.

החברות הישראליות הוכיחו כי הן משקיעות את סכומי הזכייה

בבניית תשתית עתידית טובה, יעילה ותחרותית. כך שעם עליית

המחירים נמצא כאן חברות, שיכולות להתמודד טוב יותר עם

התחרות הגוברת.

תהיה טובה יותר

2016

הצפי שלנו בנקודת הזמן הנוכחית הינו כי

מטוסים בשיא

4

וזאת לאור העובדה, כי אנו נפעיל

2015-

מ

הטיסות ונפעיל את סגמנטי

3,000

הקיץ. נחצה לראשונה את רף

. אנו צופים שיפור של

2015

התיירות שהשקענו בהם במהלך

אחוזים בכל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור

20-

כ

שלנו".

?2015

מה דעתך על הרווח של אל על בשנת

"הרווח של אל על הוא מדהים. אל על עושה עבודה מדהימה

בתחומים רבים ומגוונים. בעבודה המשותפת שלנו בתחומי

התיירות עם החברה אנחנו פוגשים חברה מאד אסרטיבית

בתחום המסחרי. אנחנו מתכננים להכפיל את הפעילות

המשותפת שלנו עם אל על בהפצת החבילות. כמו שזה נראה

."2015

יהיה גבוה מזה של

2016-

מהצד, הרווח של אל על ב

לסיום, איפה

נראה את

ישראייר ואי.די.בי תיירות בסוף

?2016

#

"זו שאלת מיליון הדולר..."

"אני מאמין שיהיה מיזוג

בן סאן דור לישראייר"

1

המשך מעמוד