Table of Contents Table of Contents
Next Page  3 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 3 / 16 Previous Page
Page Background

3

»

פספורט

»

31.3.16

יום חמישי כא באדר ב׳ תשע"ו

חדשות

ח

ברת אל על רשמה בשנה החולפת רווח שיא

מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד

106.5

של

.2014

מיליון דולר בשנת

28

של

למרות הירידה במחירי הטיסות, הכנסות החברה קטנו

מיליארד דולר

2.054-

בלבד והסתכמו ב

1.3%-

בכ

ומספר

32%-

. הוצאות הדלק קטנו בכ

2015

בשנת

4.7-

מיליון לעומת כ

5-

  ליותר מ

8%-

הנוסעים גדל בכ

.2014

מיליון נוסעים בשנת

270-

החברה הגדילה את הסחר האלקטרוני שלה לכ

. הרווח

2014

מיליון דולר בשנת

230-

מיליון דולר לעומת כ

278.6

מיליון דולר לעומת סך של

461.1-

הגולמי צמח לכ

169.7

, והרווח התפעולי צמח לסך של

2014-

מיליון דולר ב

מיליון דולר.

12.7

מיליון דולר לעומת הפסד של

מיליון

93.2

הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו לסך של

מיליון דולר, ירידה של

100.8

דולר לעומת סך של

לעומת

82.6%-

. שיעור התפוסה עמד על כ

7.5%-

כ

.2014

בשנת

82.5%

כתוצאה מההצלחה מחלקת

מיליון

15

החברה דיבידנד של

דולר לבעלי המניות, ואילו המנכ"ל

3

דוד מימון זוכה למענק של

מיליון שקל, בנוסף לשכר של

מיליון שקל.

1.806

המנכ"ל דוד מימון, שתוך זמן קצר

יחסית הצליח לעשות מה שכל

קודמיו לא הצליחו, כשהצעיד את

החברה לרווח הגדול בתולדותיה,

ציין כי ההישג נובע ממכלול של

גורמים: "בזכות עובדים מצוינים,

שיפור דרמטי ביעילות התפעולית בשל הירידה במחיר

הדלק, הכנסת מטוסים חדשים, טיסות בתמחור

שהגדילו את הביקוש, השקעה

UP

מודולארי במותג

ניכרת באתר הסחר האלקטרוני

וחתימה על הסכם שכר היסטורי".

יש הזוקפים את הצלחת החברה

בעיקר לירידה החדה במחיר הדלק,

אך מימון מסתייג ואומר: "למרות השנה

הדרמטית והשמיים הפתוחים בשנת

, כשבזכות ירידת מחיר הדלק

2015

חברות אחרות הגדילו ציוד ותדירויות,

ובזכות הסבסוד יותר נוסעים הגיעו

דרך אילת, ולאו דווקא לישראל, אנחנו

הצלחנו למכור יותר כרטיסים ולהגדיל

. למרות

8%-

את מספר הנוסעים ב

הירידה במחירי הכרטיסים, כאשר

הגידול בנתב"ג מדהים, וגם שער הדולר-יורו פגע בנו,

אנחנו שמרנו כמעט על רמת ההכנסות וגם על נתח

#

השוק".

"למרות השנה הדרמטית והשמיים

הפתוחים הצלחנו למכור יותר כרטיסים"

דוד מימון, מנכ"ל אל על, זוקף את שנת השיא

של החברה לזכות ההתייעלות התפעולית ולא

גידי ליפקין

רק לירידה במחירי הדלק //

דוד מימון